ساخت عروسک با وسایل دور ریختنی و بی استفاده برای کودکان

0

از جمله کارهای سرگرم کننده و لذت بخش به ویژه برای کودکان ساخت عروسک با وسایل ساده و دور ریختنی به شکل های مختلف می باشد. عروسک های دست ساز محبوبیت زیادی بین کودکان دارند و نسبت به سایر عروسک ها زیبایی و جذابیت خاص و منحصر به فردی دارند، به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه درست کردن یک نمونه عروسک دست ساز و انواع مدل های مختلف این گونه عروسک های زیبا و بامزه آشنا کنیم.

آموزش ساخت عروسک با وسایل دور ریختنی و بی مصرف

عروسک ها انواع و اقسام مختلفی دارند که نمونه های دست ساز آن را می توان با استفاده از وسایلی هم چون نمد، کاموا، پارچه، بطری نوشابه و … درست کرد. ساخت عروسک با وسایل دور ریختنی و ارزان همراه با کودکان در منزل علاوه بر کاهش هزینه های اضافی باعث می شود که شما با بکارگیری خلاقیت و هنری که دارید عروسک های فانتزی زیبا و بی نظیری را بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. با این وسایل ساده می توان اقدام به ساخت عروسک حیوانات مثل عروسک موش، خرگوش، خرس، پرنده های مختلف و… نمایید و یا به سراغ ایده هایی برای ساخت عروسک روسی، عروسک های پارچه ای، عروسک کچه ای و… با وسایل دور ریختنی و بی استفاده بروید و به این صورت با خلاقیت خود صاحب عروسک های جدید شوید.

نحوه درست کردن عروسک با وسایل اضافی

شما می توانید با وسایل ساده ای هم چون جوراب های اضافی با بهره گیری از ایده و روش های جالب و با استفاده از مهارتی که دارید عروسک های فانتزی و جذابی را درست کنید که این عروسک ها در واقع عمر طولانی تری نسبت به سایر عروسک های بازاری دارند و به راحتی قابل شستشو هستند. با توجه به این که این مدل عروسک با روشی ساده ساخته می شود و نیاز به وسایل زیادی ندارد به همین خاطر در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با روش درست کردن آن آشنا کنیم.

مراحل درست کردن عروسک جورابی

در ابتدا یک عدد جوراب با رنگ روشن برداشته و آن را از محل پاشنه با قیچی برش بزنید و سپس پاشنه جوراب را از آن جدا نمایید.

نحوه ساختن عروسک بانمک با وسایل ساده

جوراب را از هم باز کرده و نقطه چین هایی که بر روی الگو تعیین شده اند جای دوخت جوراب را برای شکل دادن به عروسک مشخص می کند.

روش ساختن عروسک زیبا با جوراب

بعد از دوختن، دست و پاهای عروسک را با استفاده از پنبه پر نمایید. بهترین کار این است که در ابتدا پاهای عروسک را بدوزید و با پنبه پر کنید. بعد از آن کار دوخت دست ها را انجام دهید و آن را از پنبه پر کنید. به این ترتیب عمل پر کردن پنبه به سادگی و خیلی راحت انجام خواهد گرفت.

در مرحله بعدی از پارچه ای کشی هم چون تریکو یا ریون دایره ای برش بزنید. این دایره در واقع نقش سر عروسک را دارد و در انتها باید تبدیل به قسمت سر عروسک گردد. لبه پارچه را با کوک هایی کاملا مرتب بدوزید و در پایان نخ را کشیده تا شکل گرد مانندی به خود بگیرد.

سپس سر را با پنبه پر کنید و برای ساخت چشم های عروسک از مهره یا دانه های ریز منجوق می توانید استفاده کنید. پس از آن منجوق ها را با کمک نخ و سوزن به قسمت سر عروسک وصل نمایید. سپس نوک یک قلمو را به کمی رنگ یا رژلب بمالید و به محل گونه های عروسک بزنید.

شیوه ساختن عروسک با وسایل ساده و در دسترس

در مرحله بعدی قسمت سر را به عروسک متصل نمایید و اگر می خواهید جای دوخت مشخص نباشد می توانید با یک قطعه روبان به صورت پاپیون محل گردن عروسک را تزیین نمایید. پس از آن بخش ساق جوراب را که در مرحله ابتدایی از کف جوراب جدا نمودید بر روی سر عروسک قرار دهید تا کلاه عروسک تشکیل شود. با استفاده از کوک های ریز کلاه را به سر عروسک پس دوزی نمایید و یک تکه روبان به دنباله کلاه عروسک جورابی وصل کنید. به این شکل می توانید یک عروسک جورابی بامزه برای کودکتان در منزل درست کنید.

نحوه درست کردن عروسک با وسایل ارزان

در ادامه شما را با نمونه هایی از انواع عروسک دست ساز زیبا و جالب که با وسایل ساده و اضافی ساخته شده اند آشنا خواهیم کرد.

تصاویر زیبا و دیدنی از انواع عروسک دست ساز زیبا و بامزه

نمونه هایی از انواع عروسک های زیبای ساخته شده با وسایل ارزان و در دسترس را برای ملاحظه و الگوبرداری شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم.

نحوه درست کردن عروسک با وسایل اضافی مدل بسیار زیبا و جالب عروسک فانتزی ساخته شده با وسایل یکبار مصرف

آموزش ساخت عروسک بامزه با وسایل دور ریختنی نمونه جالب و خلاقانه عروسک دست ساز با وسایل دور ریختنی

آموزش درست کردن عروسک با وسایل اضافی مدل بسیار زیبا و جالب عروسک بامزه ساخته شده با وسایل ساده

انواع عروسک دست ساز زیبا و جذاب نمونه بسیار زیبا و جذاب عروسک دست ساز با استفاده از وسایل اضافی

روش درست کردن عروسک با وسایل ساده و ارزان عروسک های دست ساز بسیار زیبا و جالب ساخته شده با وسایل دور ریختنی

آموزش ساختن عروسک بامزه با وسایل ارزان و اضافی  عروسک های فانتزی زیبا و جالب ساخته شده با وسایل ساده و ارزان

مراحل ساخت عروسک با وسایل دور ریختنی عروسک های فانتزی بسیار زیبا ساخته شده با وسایل دور ریختنی

شیوه ساختن عروسک فانتزی با وسایل در دسترس عروسک دست ساز بسیار زیبا و جالب ساخته شده با وسایل ساده و ارزان

شیوه ساختن عروسک بامزه با وسایل اضافی نمونه های بسیار زیبا و خلاقانه عروسک دست ساز با بطری نوشابه

نحوه درست کردن عروسک فانتزی با وسایل سادهمدل های جالب و زیبا عروسک فانتزی ساخته شده با جوراب

نحوه ساختن عروسک با وسایل ساده و اضافی نمونه زیبا و جالب عروسک دست ساز با جوراب

انواع عروسک دست ساز بامزه و زیبامدل بسیار زیبا و خلاقانه عروسک ساخته شده با وسایل دور ریختنی

انواع عروسک دست ساز زیبا با وسایل ساده

امیدواریم که با مراحل و نحوه ساخت عروسک با وسایل دور ریختنی آشنا شده باشید و هم چنین از مشاهده تصاویر مربوط به انواع عروسک دست ساز ساخته شده با وسایل ساده و ارزان نهایت لذت را برده باشید و بتوانید با ایده گرفتن از این نمونه ها همراه با کودکتان در منزل عروسک های فانتزی زیبایی را بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. البته ما در بخش عروسک سازی مجله هنر در خانه آموزش های متفاوت دیگری در زمینه ساخت انواع عروسک ارائه داده ایم که می توانید از آنها نیز دیدن نمایید و با جذاب ترین ایده ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید