دوخت پرده پیلی دار پذیرایی و آشپزخانه با روش آسان

0
یکی از راهکارها و روش های کاربردی برای ایجاد تغییرات مثبت و چشمگیر در دکوراسیون و فضای داخلی منزل تعویض پرده ها در قسمت های مختلف است که از جمله مدل های پرکاربرد و زیبای انواع پرده می توان به پرده پیلی دار اشاره کرد، از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه دوخت پرده پیلی دار به روشی ساده و آسان آشنا کنیم.

آموزش دوخت پرده پیلی دار

از جمله مهمترین اجزا و عناصری که نقش ویژه ای در دکوراسیون داخلی منزل دارد می توان به انواع مدل پرده اشاره کرد که در مدل های مختلفی موجود می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب پرده ها باید توجه ویژه ای به مدل موردنظر آن داشت تا متناسب و کاملا هماهنگ با فضای داخلی آن را انتخاب نمود. از جمله انواع پرده که در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارد می توان به مدل پرده پیلی دار اشاره کرد که شما می توانید به راحتی با روشی ساده دوخت پرده پیلی دار را یاد بگیرید و برای قسمت های مختلف منزلتان بدوزید. دوختن این نوع پرده شباهت زیادی به دوخت پرده پلیسه دارد که قبلا معرفی نموده ایم و همچون انواع مدل پرده پانچ می توان برای بخش های مختلف منزل مورد استفاده قرار داد.

نحوه دوخت پرده چین دار برای آشپزخانه

استفاده از پرده پیلی دار برای قسمت هایی هم چون پذیرایی و آشپزخانه باعث ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در خانه می شود که شما می توانید مطابق با سلیقه خود و متناسب با نوع دکوراسیون مدل موردنظر را تهیه و نصب نمایید. اگر که مایل هستید با روش دوختن پرده پیلی دار آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه با طرح دلخواه متناسب با سایز و ابعاد پنجره،  لایی به عرض ۱۳ سانتی متر و طول برابر با عرض پرده
  • دستگاه پرچ
  • حلقه های فلزی پرچ حدود ۶ حلقه برای هر کدام از پیلی ها
  • حلقه های برنزی کوچک

روش دوخت پرده چین دار برای اتاق خواب

نحوه اندازه گیری متراژ پنجره و پارچه برای دوختن پرده :

ابتدا ارتفاع پنجره را اندازه گیری نمایید و به متراژ آن حدود ۲۰ سانتی متر برای این که پرده را برگردانید و ۱۵ سانتی متر برای تو قرار دادن پایین پرده اضافه نمایید.

برای اندازه گیری عرض پرده، در ابتدا طول چوب پرده را محاسبه نمایید و پس از آن با در نظر گرفتن ۲۵ سانتی متر به ازای هر عدد پیلی و ۲۲ سانتی متر فاصله بین پیلی ها مقدار پارچه موردنیاز را بدست آورید.

نحوه دوخت پرده پلیسه شیک و ساده

مراحل دوختن پرده :

در ابتدا پارچه را به ارتفاع موردنیاز برش بزنید. چنانچه عرض پارچه مقداری کمتر از میزان موردنظر برای عرض پرده بود امکان دارد از دو یا سه قد پارچه استفاده نمایید و مطابق با سلیقه خود می توانید دو قد پارچه را در امتداد ارتفاع پرده به یکدیگر بدوزید و پرده موردنیاز را یک تکه درست کنید و یا این که آن ها را جدای از هم و به شکل دو پرده در راستای هم در نظر بگیرید.

لبه های پرده را جدای از لبه بالا مقداری به طرف داخل قرار دهید و سپس اتو بکشید و با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید. قسمت لبه بالایی پرده را ۵/۲ سانتی متر به سمت زیرین تا بزنید و بعد مجددا آن را به شکل نواری به عرض ۱۳ سانتی متر تا بزنید. بخش بالای پرده را به همین شکل که تا زده اید اتو بکشید.

نحوه دوختن پرده چین دار به روشی ساده

سپس لایی را به طول برابر با عرض پرده برش بزنید و آن را درون تای بالای پرده بگذارید و با زدن چند کوک در جای خود فیکس کنید. سپس با کمک دستگاه پرچ حلقه های فلزی مخصوص پرچ را به شکل ردیفی افقی مانند به طور دقیق در زیر لایی به پارچه پرچ کنید. پیلی اول را از لبه یک سمت پرده آغاز کنید. برای هر کدام از پیلی ها باید حدود ۶ حلقه با فاصله ۵/۲ سانتی متر از همدیگر به پارچه نصب کنید.

سپس میان حلقه آخر از هر عدد پیلی با حلقه اول از پیلی بعد فاصله ای با اندازه ۲۲ سانتی متر در نظر داشته باشید. پس از آن نوارهایی پارچه ای با عرض ۱ سانتی متر و طول ۵۶ سانتی متر برای هر کدام از پیلی ها بدوزید. سپس هر کدام از نوارهای پارچه ای را از ۶ حلقه رد کنید و با یک گره محکم کنید و در انتها به شکل یک پاپیون کوچک گره بزنید.

نحوه دوخت پرده پلسیه زیبا برای پذیرایی

نکات مهم و کاربردی :

روش دوخت پیلی دار پرده معمولا یکی از دوخت های رسمی و ساده ای است که امروزه در بیشتر منازل به چشم می خورد و اغلب اندازه چین پلیسه ها را ۷ الی ۸ سانتی متر مدنظر قرار می دهند. برای این نوع دوخت به پارچه ای به اندازه ۳ برابر ابعاد پنجره نیاز دارید. مهم ترین مورد در این مدل دوختن دقت کافی در محاسبه و اندازه گیری است به خاطر این که چین ها کاملا ثابت هستند و به هیچ عنوان نمی شود با کم یا اضافه کردن سایز پرده را از دو سمت درست نمود.

نحوه دوخت پرده پیلی دار ساده و شیک

شما می توانید در مدل چین پلیسه ای پرده خود ایده و ابتکار جدیدی به کار گیرید و چین ها را به صورت یک در میان بزرگ و کوچک نمایید به منظور این کار به میزان پارچه کمتری احتیاج دارید که حدود ۲/۵ برابر پارچه کافی می باشد.

در صورتی که پارچه کمتری در اختیار دارید می توانید از این مدل دوختن استفاده نمایید که فقط به پارچه ای به اندازه ۱/۵ برابر ابعاد پنجره نیاز دارد ، به این صورت که چین ها با فاصله ۱۰ سانتی متر از یکدیگر قرار دارند و تنها کافی است در فاصله های در نظر گرفته شده یک گیره وصل نمایید و حالت چین دار ایجاد نمایید.

روش دوخت پرده پیلی دار زیبا و شیک

در این مطلب شما را با نحوه دوخت پرده پیلی دار به صورت گام به گام آشنا کردیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل برای نقاطی که نیاز دارید پرده های زیبایی را بدوزید و تغییرات مثبتی را در دکوراسیون داخلی منزلتان ایجاد نمایید. اما در صورتی که تمایل دارید با دیگر آموزش ها برای دوخت انواع پرده آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما از بخش دوخت پرده مجله ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید