طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی با روشی ساده و سریع

0
کباب یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که دارای طعمی بی نظیر و دلچسب می باشد و جایگاه ویژه ای در بین غذاهای ایرانی دارد. از جمله انواع آن می توان به کباب تابه ای اشاره کرد که با روشی ساده می توان آن را در منزل تهیه نمود، از این رو در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه کباب تابه ای به روشی راحت و آسان آشنا کنیم.

پخت غذاهای متنوع و خوشمزه برای همه بانوان مهم است و تمایل دارند طعم های متفاوت را امتحان نمایند. غذاهای متنوع از جمله مرغ سوخاری یا مرغ بریان، انواع مختلف سوپ یا آش، پیراشکی و پیتزا، کوفته ریزه، سوفله های مختلف، انواع کباب و… از جمله بهترین انتخاب ها در این زمینه می باشند که ما در این مطلب از مجله هنر در خانه قصد داریم شما عزیزان را با پخت کباب تابه ای که یکی از خوشمزه ترین غذاها می باشد و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی

کباب تابه ای یا کباب دیگی یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد و طعمی بسیار عالی و خوشمزه دارد. طرز تهیه کباب تابه ای بسیار سریع و راحت می باشد و شما به سادگی می توانید در منزل این کباب خانگی را تهیه نموده و نوش جان نمایید.

روش پخت کباب تابه ای با طعمی بسیار لذیذ

با توجه به این که این نوع کباب در مدت زمان کوتاهی آماده می شود بنابراین در مواقعی که وقت کافی برای آشپزی ندارید می توانید این غذای خوشمزه را طبخ و در وعده های غذایی مختلف میل نمایید. در صورتی که تمایل دارید این غذای خوشمزه را با یک دستور پخت آسان در منزل تهیه نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه پخت آن آشنا گردید.

مواد موردنیاز :

  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۴ عدد
  • آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع به میزان لازم
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

روش پخت کباب دیگی خوشمزه و مجلسی

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا باید پیاز را با استفاده از رنده ریز رنده نمایید و سپس آن را در کاسه ای مناسب بریزید و بعد گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به درون کاسه اضافه نمایید و آن ها را به طور کامل ورز دهید تا مواد به طور کامل ترکیب و مخلوط گردند. بعد از این که مایه کباب حاضر شد تابه ای مناسب برداشته و بر روی حرارت بگذارید و سپس کمی روغن مایع درون آن بریزید.

باید صبر کنید تا روغن مقداری داغ شود پس از آن مایه کباب را درون تابه ریخته و سطح رویی آن را با استفاده از دست یا با کمک یک قاشق به طور یکنواخت و کاملا یکدست صاف کنید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه خیلی کم باشد و باید اجازه دهید تا کباب کمی خودش را بگیرد. پس از آن کباب را با استفاده از یک چاقو به شکل طولی شبیه کباب کوبیده برش بزنید. چنانچه روغن داخل تابه کافی نبود می توانید مقداری روغن مایع درون تابه بریزید.

نحوه پخت کباب دیگی دلچسب و لذیذ

بعد از این که یک طرف کباب ها کاملا سرخ شد آن ها را برگردانده تا طرف دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود. در گام بعدی باید سس مخصوص کباب تابه ای را آماده کنید، به منظور این کار باید ابتدا رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب جوش حل نموده و پس از آن آبلیمو را به آن بیفزایید و بعد از این که دو طرف کباب کاملا سرخ شد سس موردنظر را به درون تابه بریزید. سپس باید صبر کنید تا سس با حرارت متوسط کاملا به خورد کباب ها برود و کباب ها مزه سس را به خود بگیرند و طعم دار گردند و همین طور آب اضافی درون تابه به طور کامل تبخیر شود.

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و لذیذ

در مرحله دیگر طرز تهیه کباب تابه ای سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل خلالی و یا حلقه مانند خرد کنید، بعد آن را با آب سرد شستشو دهید. سپس تابه ای مناسب را بر روی حرارت بگذارید و کمی روغن درون آن بریزید، بعد از این که روغن کاملا داغ گردید سیب زمینی ها را درون تابه ریخته و آن ها را سرخ کنید.

در ۱۵ دقیقه نهایی پخت کباب گوجه فرنگی ها را از وسط به دو نیم کرده و در کنار کباب ها درون تابه بگذارید تا گوجه فرنگی ها نیز همراه با کباب تابه ای پخته شوند. بعد از این که کباب حاضر شد آن را همراه با سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی به دلخواه تزیین نمایید و در کنار برنج یا نان در ظرف موردنظر سرو کنید.

طرز تهیه کباب تابه ای با طعمی عالی و بی نظیر

نکات کلیدی و مهم :

  • بهترین گوشت برای طبخ کباب تابه ای مخلوط گوشت گوساله و گوشت گوسفند است.
  • باید به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که چربی گوشت بیش از حد باشد در زمان پخت کباب تابه ای تغییر سایز داده و مقداری جمع می شود.
  • به هر اندازه که میزان گوشت گوسفندی کباب ها بیشتر باشد کباب تابه ای خوشمزه تری خواهید داشت.
  • برای لذیذتر شدن و خوش طعم شدن کباب تابه ای می توانید از مقداری گلپر در هنگام تهیه کباب استفاده نمایید.

نحوه پخت کباب دیگی مجلسی و خوشمزه

  • می توانید برای خوش عطر شدن کباب از یک قالب کره استفاده نمایید و آن را بر روی کباب خرد کنید.
  • به هیچ عنوان در تهیه کباب تابه ای از تخم مرغ استفاده نکنید چرا که موجب می شود کباب بافت سفتی داشته باشد.
  • برای پختن کباب ها از حرارت خیلی کم استفاده نمایید تا کباب ها به طور کامل مغز پخت شوند.
  • در صورتی که احساس کردید مایه کبابتان کمی شل شده می توانید از کمی آرد سیب زمینی یا آرد نخودچی استفاده نمایید.
  • دقت داشته باشید که آب پیاز را بعد از رنده کردن حتما به طور کامل بگیرید.
  • در هنگام پخت کباب روغن را به خوبی داغ کنید تا کباب ها در موقع سرخ شدن بافتشان از هم وا نرود.

دستور تهیه کباب تابه ای با طعمی لذیذ و دلچسب

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کباب تابه ای به طور کامل همراه با مراحل پخت آن آشنا شده باشید و بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید