طرز تهیه شیرینی اسکار مرحله به مرحله برای عید

0

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و معروف که برای پذیرایی عید بسیار مناسب و ایده آل می باشد می توان به شیرینی اسکار اشاره کرد که دارای بافتی نرم و طعمی دلنشین است، از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه شیرینی اسکار با طعمی عالی و بی نظیر به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکار با طعمی بسیار خوشمزه

شیرینی اسکار از جمله شیرینی های معروف سوئدی است که بسیار پرطرفدار می باشد و با توجه به این که از دسته شیرینی های خشک محسوب می شود دارای ماندگاری بسیار بالایی می باشد و همچون انواع شیرینی کره ای، شیرینی گردویی و نارگیلی، شیرینی کنجدی، شیرینی نخودی، شیرینی بیسکویتی و… می تواند به عنوان شیرینی عید مورد استفاده قرار بگیرد. طرز تهیه شیرینی اسکار بسیار ساده و آسان می باشد که با داشتن کمی مهارت در شیرینی پزی می توان به راحتی آن را در منزل تهیه نمود و برای ایامی هم چون عید نوروز و عید فطر مورد استفاده قرار داد.

شیرینی اسکار را می توان با مغزهای مختلفی هم چون گردو، پسته، بادام و … تهیه نمود و با مواد مختلفی تزیین کرد. این شیرینی به دلیل دارا بودن مغزهای مختلف طعمی بسیار خوشمزه و همه پسند دارد و برای پذیرایی در مهمانی و مجالس مختلف گزینه بسیار مناسبی می باشد.

نحوه تهیه شیرینی اسکار برای عید نوروز

مواد مورد نیاز :

  • گردو خرد شده ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • اسانس وانیل چند قطره
  • کره ۱۱۰ گرم
  • چیپس شکلات به مقدار نیاز

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا تمامی مواد را از درون یخچال بیرون آورده تا دمای آن ها با محیط یکسان شود، به ویژه کره که باید بافت آن کاملا نرم گردد. سپس سینی مخصوص فر را با استفاده از کاغذ روغنی پوشانده و کنار بگذارید و فر را بر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

دستور تهیه شیرینی خوشمزه اسکار

در مرحله بعد در یک ظرف ابتدا با دقت سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس کره را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از همزن به مدت یک تا دو دقیقه با دور متوسط همزن آن را به خوبی هم بزنید تا کمی تغییر رنگ دهد و رنگ روشنی به خود بگیرد.

پس از آن شکر را به تدریج و کم کم به کره اضافه نمایید و مجددا با دور متوسط همزن مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط رنگ روشنی به خود بگیرد.

سپس زرده های تخم مرغ را به نوبت و یکی یکی به مواد اضافه نمایید و هر دفعه به مدت ۱ دقیقه به هم زدن مواد ادامه دهید. در این مرحله باید یک مخلوط کش داری بدست آید.

روش پخت شیرینی اسکار با طعمی بی نظیر

پس از این که زرده ها به خوبی و کاملا با مواد مخلوط گردید و یک ترکیب یکدست تشکیل شد، نوبت اضافه کردن وانیل است برای این کار بهتر است که از اسانس وانیل استفاده نمایید که عطر و بوی قوی تری دارد ولی در صورت عدم دسترسی می توانید از پودر وانیل استفاده نمایید. هم چنین می توانید از نوک قاشق چای خوری پودر هل ساییده نیز استفاده کنید.

در این مرحله نوبت اضافه کردن آرد است. به منظور این کار آرد را از قبل الک کنید و در طی ۲ الی ۳ مرحله به مواد اضافه نمایید. در هر باری که آرد را اضافه می کنید با استفاده از کندترین دور همزن مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا زمانی که کل آرد تمام شود.

نحوه پخت شیرینی اسکار به روشی راحت

پس از این که آرد به طور کامل تمام شد و مواد به خوبی با هم ترکیب شدند در پایان باید یک خمیر به حالت پودر مانند بدست آید.

سپس خمیر بدست آمده را تنها با استفاده از نوک انگشت و در حدی که تا حدودی یکدست گردد ورز دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که خمیرهایی که در ترکیب آن ها از کره استفاده می شود در صورتی که بیش از حد ورز داده شود حالت و بافت خود را از دست خواهند داد و بر روی کیفیت شیرینی تاثیر زیادی می گذارد.

طرز تهیه شیرینی اسکار با طعمی خوشمزه

در این مرحله به اندازه یک گردوی کوچک از خمیر جدا نمایید و داخل کف دستتان آن را به صورت یک توپ در آورید. این خمیر بسیار لطیف و بدون ترک خواهد بود. پس از آن توپک های آماده شده را درون ظرف حاوی سفیده ها که از قبل آن ها را با کمک یک چنگال یا همزن کاملا هم زده اید به آرامی فرو کنید تا توپک ها به سفیده آغشته گردند.

سپس توپک ها را یکی یکی درون گردوهایی که کاملا خرد شده اند بغلتانید. توجه داشته باشید که گردو ها را به صورت خیلی ریز خرد نکنید که شبیه پودر شود و سعی کنید که اندازه ها آن ها طوری باشد که در هنگام خوردن شیرینی تردی گردو در زیر دندان کاملا احساس شود.

زمانی که عمل پوشاندن تمامی توپک ها به طور کامل تمام شد، با استفاده از یک وسیله ای مانند سیخ چوبی مرکز توپک ها را مقداری به طرف داخل فشار دهید و برای پر کردن این قسمت از چیپس های شکلاتی نسوز استفاده نمایید.

نحوه پخت شیرینی اسکار با طعمی خوشمزه

در صورتی که سایز چیپس ها بزرگ باشد یک عدد از آن کافی است. هم چنین می توانید از انواع مرباها یا مارمالادها به منظور این کار استفاده نمایید. این مواد را با کمی فشار انگشت داخل سوراخی که در خمیر ایجاد نمودید کاملا فیکس نمایید.

در مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی اسکار سینی را درون فر قرار دهید و درجه آن را بر روی درجه حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا طلایی رنگ گردند. بعد آن ها را از درون فر بیرون آورده تا به طور کامل خنک شوند.

سپس آن ها را از کاغذ روغنی جدا نموده و برای نگه داری درون یک ظرف درب دار بگذارید و یا روی ظرف موردنظر را با یک سلفون کاملا بپوشانید. با میزان موادی که در دستور پخت این شیرینی گفته شد می توانید حدود ۳۰ عدد شیرینی اسکار تهیه و سرو نمایید.

طرز تهیه شیرینی اسکار با طعمی عالی

امیدواریم طرز تهیه شیرینی اسکار که در این مطلب مشاهده نمودید مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد، از همه شما علاقه مندان دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات بیشتر و آشنایی با روش های امتحان شده برای پخت انواع شیرینی، بر روی شیرینی عید کلیک کنید و از جدیدترین مطالب ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید