طرز تهیه دسر با نشاسته برای پذیرایی شیک در مهمانی و دورهمی

0

نشاسته از جمله موادی است که در تهیه دسرها از آن استفاده می شود و باعث ایجاد طعم و مزه خاص و دلنشینی در انواع دسر می شود. دسرهای خوشمزه و خوش طعمی را می توان با ترکیب نشاسته تهیه نمود و برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار داد، به همین خاطر قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه دسر با نشاسته آشنا کنیم.

دسرهای متنوع و خوشمزه از جمله محبوب ترین خوراکی ها می باشند که در مهمانی ها و دورهمی به شدت مورد استقبال قرار می گیرند از جمله دسرهای عالی و فوق العاده می توان به موس موز، موس توت فرنگی، دسر کاسترد، انواع ژله، دسر مگنولیا، دسر عربی و… اشاره نمود که قبلا به آموزش تهیه هر یک پرداخته ایم حال می خواهیم دستوری متفاوت و عالی برای تهیه دسر خوشمزه با نشاسته را ارائه دهیم که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت. پش تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر با نشاسته خوشمزه

نشاسته انواع مختلفی دارد و در واقع یکی از مواد اولیه برای تهیه بسیاری از شیرینی ها، کیک ها و غذاها می باشد. از نشاسته در ترکیب بسیاری از دسرها از قبیل مسقطی، فرنی، مشکوفی و … نیز استفاده می گردد. می توان گفت که طرز تهیه دسر با نشاسته بسیار ساده و راحت می باشد و این نوع دسر طعم و مزه خوشمزه و دلچسبی خواهد داشت و از نظر ظاهری نیز زیبا و متفاوت می باشد.

انواع دسرهایی که با نشاسته تهیه می شوند را می توانید به عنوان عصرانه سرو و مصرف نمایید. هم چنین می توانید در ماه مبارک رمضان نیز این دسر خوشمزه و پرخاصیت را آماده کرده و برای افطار نوش جان نمایید.

روش آماده سازی دسر با نشاسته با طعمی عالی

مواد مورد نیاز :

  • شیر ۱ پاکت
  • نشاسته ۵ قاشق غذا خوری
  • موز ۱ عدد
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱۰ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری

نحوه درست کردن دسر با نشاسته به روشی ساده

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا باید در یک ظرف مناسب شکر، شیر و نشاسته را با همدیگر ترکیب نمایید. پس از آن ظرف موردنظر را بر روی حرارت ملایم بگذارید و مخلوط آماده شده را هم بزنید تا کاملا در شیر حل گردد و شبیه فرنی شود. پس از این که دمای مواد به حالت جوش رسید نوبت اضافه کردن وانیل می باشد، سپس حرارت را کم کنید.

پس از طی مدت زمان ۲ دقیقه موز له شده را به دیگر مواد اضافه نمایید و به طور مداوم مخلوط را هم بزنید تا کاملا با موز ترکیب گردند و پس از طی مدت زمان ۲ دقیقه گلاب را به مخلوط اضافه نمایید و سپس حرارت را خاموش کنید.

روش درست کردن دسر با نشاسته

در مرحله پایانی پس از این که دسر موزی کاملا خنک شد آن را حدود ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید و پس از سپری شدن این مدت زمان دسر آماده شده را از درون یخچال بیرون آورده و با استفاده از پودر پسته و شربت آلبالو آن را به دلخواه تزیین نمایید.

برای تزیین کردن این دسر می توانید از روش ها و ایده های تزیین فرنی کمک بگیرید. در صورت تمایل می توانید این نوع دسر را پس از این که آماده شد داخل یک قالب با طرح و شکل دلخواه ریخته و حدود ۴ ساعت قالب محتوی دسر را داخل یخچال بگذارید تا دسر کاملا سفت گردد. سپس با گذشت این مدت زمان دسر را از داخل قالب به درون ظرفی که برای این کار در نظر گرفته اید منتقل کنید و آن را با روش های دلخواه به زیبایی تزیین نمایید.

نحوه آماده سازی دسر با نشاسته در خانه

خواص نشاسته

  • نشاسته دارای خواص فراوانی می باشد به طور مثال در صورتی که نشاسته را با سفیده تخم مرغ مخلوط نمایید و این ترکیب را بر روی چشم ها بمالید موجب تسکین و بهبود چشم درد و سوزش چشم می شود.
  • مخلوط نشاسته همراه با نبات یا روغن بادام به صورت جوشانده برای درمان و رفع سینه درد، سرفه، اسهال، قطع خون در هنگام بواسیر بسیار مفید می باشد.
  • در صورتی که نشاسته را با سرکه مخلوط نمایید از این ترکیب مفید و موثر می توانید در درمان خناق و ورم استفاده نمایید.
  • نشاسته دارای تاثیر بسزایی بر روی سلامت روده، افزایش حساسیت به انسولین، چربی خون و کاهش قند خون است.
  • البته با توجه به این که این ماده دارای خواص فراوانی می باشد ولی استفاده آن برای خانم های باردار به خصوص در سه ماهه اول بارداری به دلیل بروز نقص لوله های عصبی و احتمال سقط جنین توصیه نمی شود.

طرز تهیه دسر با نشاسته

در این مطلب با طرز تهیه دسر با نشاسته به روشی ساده و آسان همراه با خواص نشاسته به طور کامل آشنا شدید و مشاهده نمودید که با استفاده از مواد ساده ای هم چون نشاسته می توان دسرهای خوشمزه و لذیذی تهیه نمود. امیدواریم که این بخش آموزشی مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در منزل دسرهای بی نظیر و خوش طعمی را آماده و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید