دوخت کیف آرایش پارچه ایی با روشی ساده و آسان

0

یکی از انواع کیف های زنانه که بسیار کاربردی و ضروری می باشد کیف آرایش است که برای نگه داری و قرار دادن لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و در طرح ها و مدل های مختلف طراحی شده است. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه دوخت کیف آرایش زیبا و شیک آشنا کنیم.با استفاده از تکه پارچه هایی که در منزل دارید می توانید به راحتی اقدام به دوخت کیف کمری، کیف های دوشی، کیف پول و… نمایید، دوخت کیف ساده و آسان است، تنها کافیست به نکات بیان شده توجه نمایید و به راحتی کیف زیبایی بدوزید.

آموزش دوخت کیف آرایش ساده با پارچه

خانم ها به طور معمول در کیف خود تعدادی لوازم آرایشی را به همراه دارند، بنابراین داشتن یک کیف کوچک و جادار به منظور قرار دادن این وسایل برای نگه داری و دسترسی داشتن سریع به لوازم آرایشی نیازی ضروری خواهد بود. اگر که تمایل دارید در هزینه های اقتصادی خود صرفه جویی کنید و مطابق با سلیقه ای که دارید یک کیف آرایش تهیه نمایید بهترین کار این است که دوخت کیف آرایش را آموزش ببینید و با توجه به میزان مهارتی که در هنر خیاطی دارید اقدام به دوختن این کیف زیبا نمایید.

طرز دوخت کیف آرایش شیک و زیبا

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه در دو رنگ مختلف ۴۰ سانتی متر
  • زیپ همرنگ و متناسب با سایز کیف  ۲۳ سانتی متر
  • نخ همرنگ با پارچه ها
  • چرخ خیاطی
  • سوزن
  • سنجاق ته گرد به میزان لازم
  • قیچی
  • اتو

نحوه برش پارچه :

برای دوختن این مدل کیف به تعداد چند تکه پارچه احتیاج دارید که باید مطابق با توضیحاتی که در ادامه گفته شده آن ها را برش بزنید.

  • دو عدد مستطیل از پارچه اصلی به اندازه ۲۴ در ۱۵ سانتی متر
  • دو عدد مستطیل از پارچه دوم به اندازه ۲۴ در ۱۰ سانتی متر
  • دو عدد مستطیل از هر دو پارچه برای قسمت داخل کیف به اندازه ۲۴ در ۲۵ سانتی متر

مراحل دوختن کیف :

در مرحله اول ابتدا باید تکه ای از پارچه اصلی که دارای ابعاد ۲۴ در ۱۵ سانتی متر است و هم چنین تکه ای از پارچه دوم که اندازه آن ۲۴ در ۱۰ سانتی متر است را برداشته و از بخشی که عریض تر می باشد آن ها را به یکدیگر بدوزید. پس از آن دوخت انجام شده را اتو بکشید تا کاملا صاف و تمیز شود. دو تکه پارچه دیگر را که مشابه می باشند به همین صورت به همدیگر دوخته و اتو بکشید.

روش درست کردن کیف آرایش در خانه

در این مرحله یکی از قطعاتی را که آماده کرده اید را برداشته و زیپ موردنظر را بر روی آن بگذارید. سپس یک تکه پارچه ۲۴ در ۲۵ سانتی متری را که برای قسمت داخل کیف برش زده بودید بر روی زیپ قرار دهید و هر سه تکه پارچه را با استفاده از سنجاق ته گرد به یکدیگر وصل کنید. این بخش را با کمک چرخ خیاطی بدوزید تا یک سمت زیپ به آن ها وصل گردد.

نحوه درست کردن کیف آرایش

سمت دیگر زیپ را نیز به تکه پارچه دیگری که در مرحله ابتدایی کار آماده نمودید و یک تکه پارچه ۲۴ در ۲۵ سانتی متری دیگر سنجاق زده و به یکدیگر بدوزید. به این ترتیب دو سمت زیپ کاملا هم اندازه و متقارن خواهد شد. در موقع دوخت زیپ را در حالت نیمه باز قرار دهید و اتو کشیدن کار را بعد از هر مرحله دوخت فراموش نکنید و حتما اجرا نمایید.

روش خیاطی کیف لوازم آرایشی

در این مرحله کار را بر روی یک سطح صاف قرار داده به شکلی که قسمت داخل کیف به طرف پایین و رویی کیف به طرف بالا قرار بگیرد و زیپ در میان آن ها به خوبی قرار گرفته باشد. اکنون دور تا دور این مستطیل را به همدیگر بدوزید.

برای انجام این کار عمل دوختن را از قسمت وسط پایین پارچه داخل کیف شروع نمایید و از روی زیپ ها عبور کنید، البته باید توجه داشته باشید که سوزن چرخ خیاطی با قسمت پلاستیکی زیپ تماس نداشته باشد. حدود ۸ سانتی متر باقی مانده تا پایان دوخت، عمل دوختن را پایان دهید تا فضای لازم و کافی برای پشت و رو کردن کیف در اختیار شما باشد.

در این مرحله باید دوخت قسمت های گوشه کیف را شروع کنید. به منظور این کار باید به دو گوشه پایینی کیف زاویه بدهید. قسمت های موردنظر را با استفاده از چرخ خیاطی دوخت بزنید و اضافه های آن را قیچی بزنید. در این مرحله کار دوخت کیف شما به اتمام رسیده است و کافی است که آن را پشت و رو نمایید.

نحوه خیاطی کیف لوازم آرایش

بعد از این که کیف را پشت و رو کردید شکاف باقی مانده در قسمت داخلی کیف را با استفاده از دست یا با کمک چرخ خیاطی بدوزید و اکنون می توانید از کیف جدیدتان برای نگه داری و حمل وسایل آرایش استفاده نمایید.

شما می توانید این مدل کیف را با استفاده از یک رنگ پارچه هم تهیه نمایید و فقط قسمت آستری آن را از رنگ متفاوتی انتخاب نمایید که در واقع این کار بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

ابعاد و سایز کیف نیز کاملا اختیاری و به دلخواه می باشد، که شما می توانید کیف را کوچک تر یا بزرگ تر بدوزید. در این نمونه عرض کیف ۲۴ سانتی متر در نظر گرفته شده که برای وسایل آرایشی سایز بسیار مناسبی می باشد ولی در صورت تمایل شما می توانید عرض دلخواه خود را انتخاب نمایید و اقدام به دوختن کیف کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید جنس پارچه مورد نظر می باشد که بهتر است به میزان کافی ضخیم و محکم باشد. هر چند که دو لایه بودن این کیف به میزان کافی استحکام لازم را دارد. هم چنین می توانید از پارچه های معمولی و ساده نظیر چیت به منظور این کار استفاده نمایید. چنانچه پارچه موردنظر نازک بود می توانید از لایی چسبی نیز استفاده نمایید. هم چنین باید به این نکته توجه داشته باشید که کیف آرایش شما باید قابلیت شستن را دارا باشد، بنابراین باید پارچه ای انتخاب نمایید که قابل شستشو باشد و رنگ آن ثابت باشد.

نحوه خیاطی کیف آرایش ساده و زیبا

در مطلب ارائه شده شما را با نحوه دوخت کیف آرایش همراه با شرح کامل مراحل دوختن آن آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در منزل با توجه به آن چه که در این مطلب آموختید کیف آرایش مدنظرتان را به راحتی بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که تمایل دارید با دیگر آموزش ها در زمینه دوختن کیف های متنوع و زیبا آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما از بخش دوخت کیف و کفش مجله ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید