طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه و عالی

0

یکی از غذاهای یونانی بسیار لذیذ که بسیار معروف و پرطرفدار می باشد سوفله بادمجان است که با توجه به ترکیب مواد اولیه ای که دارد با ذائقه ما ایرانیان سازگار می باشد، به همین منظور در این مطلب تصمیم داریم شما را با طرز تهیه سوفله بادمجان با طعمی بسیار عالی و خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه سوفله بادمجان مجلسی و خوشمزه

سوفله بادمجان با نام موساکا نیز شناخته می شود که ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و خیلی سریع و راحت آماده می شود. طرز تهیه سوفله بادمجان بسیار ساده و آسان می باشد و با داشتن کمی مهارت در آشپزی می توان آن را به راحتی در منزل طبخ نمود.

شاید بسیاری از افراد به طعم و مزه بادمجان علاقه زیادی نداشته باشند ولی قطعا از خوردن این غذا با توجه به طعم و مزه لذیذی که دارد لذت خواهند برد. با توجه به این که امروزه طبخ و سرو بسیاری از غذاهای فرنگی در لیست برنامه غذایی ما ایرانیان دیده می شود، در نتیجه گراتن یا سوفله بادمجان پیشنهاد و گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس مختلف خواهد بود.

نحوه تهیه سوفله بادمجان به روشی آسان

مواد مورد نیاز :

  • بادمجان ۲ کیلو
  • گوشت چرخ کرده نیم کیلو
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ الی ۲ قاشق سوپ خوری
  • سس سفید ۱ لیوان
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز

روش پخت :

در مرحله اول ابتدا بادمجان ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را پوست بگیرید. پس از آن بادمجان ها را به شکل حلقه مانند برش بزنید و مقداری نمک بر روی آن ها پاشیده، سپس در یک سبد بریزید و آن ها را کنار گذاشته تا طعم تلخشان کاملا گرفته شود.

در گام بعدی در یک تابه کمی روغن ریخته و بعد از این که روغن به طور کامل داغ شد بادمجان ها را درون آن ریخته و سرخ کنید. پس از آن پیاز را به طور کامل پوست بگیرید و خوب بشویید، سپس آن را داخل گوشت چرخ کرده به آرامی رنده کنید و مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

نحوه پخت سوفله بادمجان با طعمی خوشمزه

در تابه ای دیگر کمی روغن ریخته و آن را بر روی حرارت بگذارید، سپس مخلوط گوشت و پیاز را درون آن به خوبی سرخ کنید. هم چنین می توانید به جای رنده کردن پیاز آن را به صورت ریز خرد کنید و همراه با مقداری زردچوبه در روغن تفت داده و بعد از آن گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه نمایید و همراه با آن به طور کامل سرخ کنید و اجازه دهید تا کمی بپزد. در صورتی که مایل به اضافه نمودن رب گوجه فرنگی هستید، باید در این مرحله این کار را انجام دهید.

در این مرحله باید اقدام به آماده کردن سس سفید نمایید. نحوه تهیه این سس را در ادامه مطلب در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

در مرحله بعدی فر را بر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و اجازه دهید تا کاملا گرم شود. اکنون ظرف مخصوص فر یا یک ظرف پیرکس را برداشته و بادمجان های سرخ شده را در کف آن به طور کامل بچینید.

طرز تهیه سوفله بادمجان با طعمی لذیذ و خوشمزه

با استفاده از گوشت چرخ کرده سطح بادمجان ها را به طور کامل پوشش دهید. سپس سس سفید را بر روی گوشت بریزید و روی آن کمی پنیر پیتزا بپاشید. تمام لایه های بعدی را به همین صورت در داخل ظرف بچینید. به این ترتیب که مجددا یک لایه بادمجان ریخته و بر روی آن گوشت چرخ کرده، سس سفید و پنیر پیتزا بریزید. در پایان تمام سطح رویی مواد را با سس سفید کاملا بپوشانید و بر روی آن پنیر پیتزا بپاشید.

سپس ظرف موردنظر را در طبقه میانی فر بگذارید و حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه منتظر بمانید تا مواد به طور کامل بپزد. بعد از گذشت این زمان شعله بالایی فر را روشن کرده و حدود ۱۰ دقیقه حرارت دهید تا سطح سوفله حالت طلایی رنگ به خود بگیرد.

باید به این نکته توجه نمایید که در صورت تمایل می توانید سس سفید را لا به لای مواد نریزید و تمام سس را در مرحله پایانی بر روی سطح مواد بریزید. هم چنین می توانید با توجه به ذائقه خود در تهیه سوفله بادمجان از سیب زمینی استفاده نمایید و در لایه زیرین مواد سیب زمینی ها را به صورت نیم پز بچینید.

روش پخت سوفله بادمجان یونانی

نحوه آماده سازی سس سفید :

ابتدا در درون یک قابلمه میزان ۵۰ گرم کره را بریزید و سپس آن را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا کره به آرامی ذوب شود. پس از آن حدود ۲ قاشق سوپ خوری آرد را به آن بیفزایید و مقداری تفت بدهید.

سپس یک پیمانه شیر را به تدریج و کم کم اضافه نموده و با یک چنگال به طور مرتب هم بزنید تا سس کمی غلیظ گردد. اکنون حدود ۲ قاشق سوپ خوری خامه را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک اضافه نمایید و آن ها را به طور کامل هم بزنید، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش نمایید.

نحوه پخت سوفله بادمجان در خانه

امیدواریم که با طرز تهیه سوفله بادمجان به همراه سس سفید مخصوص آن به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل این غذای یونانی خوشمزه و لذیذ را تهیه نمایید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. حال بر روی آشپزی مجله هنر در خانه کلیک کنید و با دیگر آموزش های مفید و جالب ما برای پخت انواع مختلف غذاها آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید