طرز تهیه کیک اسفناج بسیار خوشمزه و پرطرفدار با دستوری ساده

0

کیک اسفناج یکی از انواع کیک های خوشمزه با طعمی بی نظیر است که دارای ظاهری زیبا و جذاب می باشد و به دلیل دارا بودن اسفناج سرشار از ویتامین و آهن می باشد، از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک اسفناج با طعمی خوشمزه و عالی آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک اسفناج بسیار خوشمزه

کیک اسفناج یا کیک سبز یک کیک بسیار زیبا و پر خاصیت می باشد که غنی از آهن است و خوردن آن برای کودکان بسیار مفید می باشد. این کیک به دلیل رنگ سبز زیبایی که دارد بسیار جذاب است و همین ویژگی باعث ترغیب بیشتر بانوان به پختن این نوع کیک در مهمانی ها و مجالس شده است. طرز تهیه کیک اسفناج بسیار ساده و راحت می باشد و شما با داشتن کمی مهارت در هنر شیرینی پزی می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه نمایید.

اگر که کودکان شما تمایلی به خوردن اسفناج ندارند تهیه کیک با برگ های تازه اسفناج در منزل قطعا راه حل مناسبی برای حل این مشکل خواهد بود. شما می توانید این کیک را با یک دستور پخت خانگی در منزل تهیه نمایید و اعضای خانواده خود را با توجه به ظاهر زیبا و خاصی که این نوع کیک دارد شگفت زده نمایید. ماده اصلی کیک اسفناج، همانطور که از اسمش پیداست از اسفناج تشکیل شده است، همانند کیک نارگیلی که با پودر نارگیل تهیه می شود و یا کیک لبو که با لبوی پخته شده تهیه می گردد.

نحوه پخت کیک اسفناج به روشی ساده

کیک اسفناج به دلیل دارا بودن اسفناج بسیار مقوی و مفید می باشد و از جمله کیک های پرطرفدار به خاطر ظاهر زیبا و متفاوتش می باشد. اگر که تمایل دارید در منزل این کیک خوشمزه را پخت نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه پخت آن آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • برگ اسفناج تازه ۲۰۰ گرم
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۳ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون ۳/۴ پیمانه
  • نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
  • گلاب ۲ قاشق غذا خوری

روش پخت کیک اسفناج با طعمی عالی و بی نظیر

دستور تهیه :

در مرحله اول ابتدا اسفناج ها را خوب شستشو دهید و ساقه آن ها را به طور کامل جدا نمایید. برای آماده کردن این نوع کیک فقط به برگ های سبز اسفناج احتیاج دارید. برگ های اسفناج را همراه با روغن درون مخلوط کن ریخته تا به طور کامل میکس شوند. باید مقداری زمان بدهید تا برگ ها به طور کامل حالت پوره مانند به خود بگیرند. پس از آن یک خمیر سبز رنگ کاملا یکدستی حاصل می شود که هیچ گونه اثری از برگ ها و تکه های اسفناج در آن دیده نخواهد شد.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و شکر را به آن اضافه نمایید، سپس حدود چند دقیقه با استفاده از همزن آن ها را هم بزنید تا کرم کاملا یکدستی با رنگی روشن بوجود آید. سپس گلاب و وانیل را به آن ها بیفزایید و در نهایت پوره اسفناج آماده شده را هم به دیگر مواد اضافه نمایید و خوب با یکدیگر ترکیب نمایید.

طرز تهیه کیک اسفناج به روشی ساده

در یک کاسه دیگر آرد، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر الک کنید و بعد از آن مواد خشک و مواد تر را با یکدیگر مخلوط نمایید و حدود یک دقیقه آن ها را هم زده تا مایه کیک اسفناج کاملا یکدست گردد.

اکنون مایه کیک آماده شده را درون قالبی که قبلا چرب کرده اید و در کف آن کاغذ روغنی قرار داده اید به آرامی بریزید. سپس قالب را درون فری که از قبل گرم شده و در روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت به منظور تست کردن و مطمئن شدن از پخت، کیک اسفناج را با یک خلال دندان چک کنید. در صورتی که خلال دندان تمیز بود نشانه این است که کیک کاملا پخته شده است.

طرز تهیه کیک اسفناج خانگی

سپس آن را از داخل فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. پس از این که کیک کاملا سرد شد آن را از درون قالب بیرون آورید و در ظرف موردنظر سرو نمایید. کیک اسفناج با توجه به این که خودش ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد نیازی به تزیین ندارد ولی در صورت تمایل می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود از موادی هم چون پودر قند، خامه، خلال پسته و … استفاده نمایید. هم چنین می توانید از میوه های قرمز رنگی مثل انار و آلبالو به منظور تزیین و جذاب کردن بیشتر ظاهر آن بهره ببرید و ترکیب رنگ بسیار زیبایی را به ظاهر کیک خود بدهید.

دستور پخت کیک اسفناج خانگی

نکات مهم و کلیدی :

  • در هنگام آماده کردن کیک بهتر است که در ابتدا تخم مرغ ها را برای مدت زمان کمی بیرون از فضای یخچال قرار دهید تا این که تخم مرغ ها از لحاظ دمایی با محیط یکسان شوند.
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که پیش از انجام هر کاری فر را روشن کنید و بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا فر به طور کامل گرم شود.
  • پس از این که کیک اسفناج را درون فر گذاشتید تا جایی که امکان دارد درب فر را باز نکنید تا کیک حالت پف دار خود را از دست ندهد.

روش تهیه کیک اسفناج در خانه

  • برای درست کردن این نوع کیک بهتر است که از اسفناج تازه و شاداب استفاده نمایید تا کیک شما از لحاظ طعم و بافت حالت بهتری به خود بگیرد.
  • بهتر است که همیشه در هنگام پختن کیک از قالبی استفاده نمایید که پس از ریختن مایه کیک درون آن حداقل حدود ۵ سانتی متر از ارتفاع قالب خالی بماند تا کیک بافت خمیری به خود نگیرد.
  • کیک اسفناج را هم چنین می توانید در قالب های کاپ کیک هم تهیه نمایید.
  • میزان مواد مورد نیاز این دستور پخت برای قالب کیک دایره ای شکل با قطر ۲۵ سانتی متر نیز مناسب می باشد.
  • برای تزیین نمودن کیک می توانید از خامه استفاده نمایید و ظاهر بسیار زیبا و جذابی را به کیک خود بدهید.

نحوه پخت کیک اسفناج خوشمزه و خوش رنگ

امیدواریم که در این مطلب با طرز تهیه کیک اسفناج به طور کامل آشنا شده باشید و این کیک خوش طعم و خوش رنگ را در منزل بپزید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید