ساخت گل سنبل با کاغذ کشی برای سفره هفت سین

0

گل سنبل یکی از اجزای سفره هفت سین و نماد تازگی و طراوت است که فرا رسیدن بهار و سال نو را نوید می دهد و جلوه زیبایی به سفره هفت سین می بخشد به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با نحوه ساخت گل سنبل با کاغذ کشی آشنا کنیم.

آموزش ساخت گل سنبل با کاغذ کشی

یکی از تزئیناتی که در دیزاین سفره هفت سین به چشم می خورد گل سنبل است که در رنگ های مختلفی وجود دارد و نشان دهنده ی رسیدن فصل بهار و آغاز سالی جدید است. بیشتر افراد ترجیح می دهند گل سنبل را به صورت طبیعی که دارای رایحه ای خوشبو و لطیف است تهیه کنند ولی در صورت تمایل می توان با استفاده از وسایل ساده ای هم چون کاغذ کشی انواع گل سنبل را در رنگ های مختلف ساخت و برای دیزاین سفره هفت سین از آن استفاده نمود. ساخت گل هنری زیبا و جذاب است که افراد زیادی به آن علاقه مند می باشند.

شما می توانید با استفاده از یک روش ساده و کم هزینه و طی مدت زمان کوتاهی با توجه به هنر و خلاقیتی که دارید گل های سنبل مصنوعی زیادی را با استفاده از وسایل در دسترس در منزل بسازید و از آن ها در تزیین سفره هفت سین خود استفاده نمایید. ساخت گل با کاغذ رنگی و مقوا یکی از روش های جالب برای صرفه جویی در هزینه های گلسازی می باشد.

روش درست کردن گل سنبل با کاغذ کشی

وسایل لازم :

  • کاغذ کشی در رنگ های مختلف سنبل
  • مفتول سیمی
  • چسب حرارتی
  • مفتول سیمی

روش ساخت :

در مرحله اول ابتدا یک نوار مستطیلی شکل با اندازه های ۲۰ در ۵ سانتی متر با استفاده از قیچی از کاغذ کشی موردنظر برش بزنید.

در مرحله بعدی سیخ چوبی را در امتداد نوار در یک سمت لبه کاغذ کشی قرار دهید و کاغذ را با دقت به دور آن بپیچید.

توجه داشته باشید که به اندازه ۱/۵ سانتی متر از کاغذ کشی را باقی بگذارید و آن را نپیچانید، سپس سیخ چوبی را از آن خارج نمایید.

نحوه ساخت گل سنبل با کاغذ کشی

قسمتی از کاغذ را که به حالت رول در آورده اید با استفاده از قیچی در فاصله های ۰/۵ سانتی متری از یکدیگر تا قسمت انتهایی کاغذ قیچی بزنید.

پس از آن کاغذ کشی را به دور مفتول سیمی به طور همزمان با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید و دور آن بپیچید.

برای درست کردن ساقه سنبل نیز به یک کاغذ مستطیل شکل سبز رنگ در اندازه های ۲۰ در ۵ سانتی متری نیاز دارید.

برای این کار یک سمت کاغذ را چسب بزنید و از قسمت بالا به حالت اریب آن را تا انتها لوله کنید. اکنون باید قسمت گل را به قسمت ساقه وصل نمایید، برای این کار قسمت گل را بر روی ساقه به شکل مارپیچ با چسب به یکدیگر بچسبانید.

نحوه ساخت گل سنبل با وسایل ساده

در مرحله بعد باید به سراغ ساخت برگ سنبل بروید. برای درست کردن برگ سنبل به یک کاغذ کشی سبز رنگ نیاز دارید. ابتدا یک مستطیل به ابعاد ۷ در ۵ سانتی متر برش بزنید.

سپس مستطیل مورد نظر را به بخش های ۴ سانتی متری قسمت بندی نمایید و بعد آن را بر روی هم تا بزنید.

اکنون با استفاده از قیچی بر روی بخش های تا زده برش های برگ مانند ایجاد نمایید. برگ های آماده شده را نیز به صورت مارپیچی بر روی قسمت ساقه چسب بزنید.

حالا گل سنبل کاغذی شما خیلی ساده و راحت آماده شده است. شما می توانید این گل مصنوعی را در رنگ های طبیعی سنبل درست کنید و گل های آماده شده را در یک گلدان زیبا به منظور تزیین سفره هفت سین خود استفاده نمایید. گل سنبل طبیعی در رنگ های ارغوانی، صورتی، سفید، بنفش، یاسی، زرد وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود گل سنبل مصنوعی خود را از بین این رنگ ها بسازید.

روش ساختن گل سنبل با کاغذ کشی

امیدواریم که در این مطلب با طرز ساخت گل سنبل با کاغذ کشی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با الگوبرداری از این بخش آموزشی گل های سنبل زیبایی را برای تزیین سفره هفت سین خود در سال نو بسازید. برای مشاهده آموزش ساخت دیگر گل های زیبا با وسایل ساده بر روی گلسازی کلیک نمایید و از جذاب ترین آموزش های ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید