طرز تهیه خامه رنگی خانگی برای تزیین کیک های مختلف

0

خامه یکی از موادی است که برای تزیین کیک و شیرینی به شکل ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه زیبا و جذابی به ظاهر آن ها می دهد که به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه خامه رنگی با روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه خامه رنگی برای تزیین کیک

برای تزیین و دیزاین کیک و شیرینی به شکل ها و طرح های مختلف از خامه فرم گرفته و خامه رنگی استفاده می شود که زیبایی خاص و چشمگیری به ظاهر کیک و شیرینی می دهد. طرز تهیه خامه رنگی و خامه فرم گرفته با استفاده از یک روش آماده سازی خانگی کار بسیار آسان و راحتی می باشد.

بیشتر اوقات تزیین کیک با استفاده از خامه شکلاتی به دلیل طعم خوشمزه ای که دارد و بسیار پرطرفدار می باشد صورت می گیرد ولی استفاده از خامه در رنگ های مختلف برای تزیین کیک نیز زیبایی مخصوص به خود را دارد و طعم های متنوعی به خامه می دهد. درست کردن خامه رنگی اغلب با استفاده رنگ خوراکی غذا صورت می گیرد که شما می توانید در هر رنگی که تمایل دارید تزیین کیک خود را با استفاده از این نوع خامه در طرح ها و شکل های بسیار زیبا با کمی خلاقیت و هنر انجام دهید.

نحوه آماده سازی خامه در رنگ های مختلف

بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند دوست دارند با توجه به مهارتی که در شیرینی پزی دارند در جشن ها و مناسبت های مختلف انواع کیک و شیرینی را در منزل تهیه نمایید و با استفاده از مواد مختلف به تزیین آن بپردازند. بنابراین اگر تمایل دارید در منزل به تزیین کیک خانگی و تزیین کیک با خامه بپردازید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه آماده سازی خامه رنگی آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای درست کردن خامه رنگی :

  • خامه سبک شده ۱ فنجان
  • رنگ مخصوص غذا
  • شکر ۳ قاشق غذا خوری
  • همزن برقی

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا باید یک ظرف مناسب به منظور انجام این کار انتخاب نمایید و حدود چند دقیقه دورن فریزر بگذارید تا ظرف موردنظر به طور کامل سرد شود. پس از آن پاکت خامه پاستوریزه را باز نمایید و آب اضافی آن را بیرون بریزید.

طرز تهیه خامه رنگی خانگی

سپس خامه را درون ظرف ریخته و شکر را نیز به آن اضافه نمایید و با استفاده از یک چنگال آن را به مدت چند ثانیه هم بزنید. بعد از آن در ظرف را خیلی محکم ببندید و حدود ۲۵ دقیقه درون فریزر بگذارید.

پس از سپری شدن این زمان خامه را از داخل یخچال بیرون آورید و با کمک یک چنگال به طرف داخل آن را به آهستگی هم زده و مجددا ظرف محتوی خامه را درون فریزر بگذارید. بهترین کار این است که این عمل را چندین بار انجام دهید تا خامه به طور کامل هم بخورد و شکل موردنظر را به خود بگیرد.

احتمال دارد که پس از یک بار هم زدن و یا حداقل ۴ بار هم زدن خامه شما حاضر گردد. سپس خامه هم زده را به میزان یک فنجان در داخل یک ظرف بریزید و به میزان خیلی کم به اندازه یک قطره از رنگ خوراکی را به آن بیفزایید. بعد از آن با استفاده از یک قاشق مخلوط را هم بزنید تا خامه به طور کامل یکنواخت و یک رنگ گردد.

دستور آماده سازی خامه رنگی

روش دیگری که برای آماده سازی خامه رنگی وجود دارد این است که برای تهیه این خامه باید از قبل حدود نیم ساعت خامه را دورن فریزر قرار دهید. سپس به میزان ۳ قاشق غذا خوری شکر به آن بیفزایید و با کمک یک همزن برقی با دور متوسط آن ترکیب خامه و رنگ و شکر را به طور کامل هم زده به گونه ای خامه حالت فرم گرفته به خود بگیرد.

روش درست کردن خامه رنگی در خانه

باید به این نکته توجه داشته باشید که مواد موردنظر را بیش از اندازه هم نزنید زیرا در این صورت مخلوط شما در پایان ظاهر و حالتی شبیه کره به خود می گیرد. اکنون خامه رنگی شما کاملا آماده شده است و می توانید از آن برای تزیین انواع کیک استفاده نمایید.

نحوه آماده سازی خامه رنگی در خانه

امیدواریم که در این مطلب با طرز تهیه خامه رنگی با استفاده از یک روش بسیار ساده و راحت آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل انواع کیک، سابله کیک و شیرینی های مختلف که درست می کنید را با کمک خامه رنگی به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید