طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه با دستوری متفاوت و خاص

0

میگو سوخاری یکی از غذاهای خوش طعم و خوشمزه دریایی است که جزء غذاهای فست فودی محسوب می شود و دارای خواص فراوانی است، به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه میگو سوخاری با دستور پختی ساده و آسان آشنا کنیم.

طرز تهیه میگو سوخاری با دستور امتحان شده

از جمله غذاهای دریایی خوشمزه و لذیذ که طرفداران زیادی دارد می توان به میگو سوخاری اشاره کرد که به عنوان یک پیش غذای خوش طعم نیز می توان استفاده نمود. طرز تهیه میگو سوخاری همچون طرز تهیه مرغ سوخاری بسیار ساده و راحت می باشد و شما می توانید با استفاده از یک دستور پخت خانگی این غذا را در منزل تهیه نمایید. میگو سوخاری همچون قلیه ماهی، ماهی شکم پر و مرغ ترش و… از جمله غذاهای دائقه ایی می باشد که ممکن است هر کسی طعم آن را نپسندد اما دستوری که در این مطلب ارائه می دهیم به شما کمک می کند یک میگو سوخاری بسیار خوشمزه و عالی بپزید.

طرز تهیه میگو سوخاری

غذاهای دریایی از لحاظ تغذیه ای بسیار پرخاصیت و مقوی هستند و خوردن آن برای کودکان بسیار مفید و مناسب می باشد. میگو سوخاری به دلیل ظاهر اشتهاآوری که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد. بنابراین اگر که علاقه مند به طبخ و سرو غذاهای دریایی برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های خود هستید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با طرز پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • میگو پاک شده ۱ کیلوگرم
  • آرد سفید ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری ۱ لیوان
  • سیر ۵ حبه
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار مورد نیاز

دستور پخت میگو سوخاری

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا باید میگوی پاک شده آماده را با استفاده از یک چاقوی تیز قسمت پشت کمرش را بریده و با کمک یک خلال دندان رگ سیاه آن را بیرون آورید و به طور کامل آبکشی نمایید. سپس آن را در یک کاسه بزرگ بریزید و سیرها را پوست گرفته و به صورت کاملا ریز خرد کنید. بعد از آن سیر را داخل ظرف حاوی میگو بریزید و آبلیمو را نیز به آن بیفزایید.

در مرحله بعد نمک و فلفل سیاه را بر روی میگوها بپاشید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط نمایید تا میگوها به طور کامل به مواد آغشته گردند و بعد از آن روی کاسه را با استفاده از یک سلفون بپوشانید.

روش تهیه میگو سوخاری با طعمی بسیار خوشمزه

حدود ۳ ساعت میگوها را درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان میگوها را از درون یخچال بیرون آورید. در کاسه ای دیگر تخم مرغ را بشکنید و با استفاده از چنگال خوب هم بزنید.

در مرحله بعدی آرد سفید را در یک کاسه و آرد سوخاری را نیز در کاسه جداگانه ای بریزید و در کنار همدیگر قرار دهید.

در یک تابه کوچک که دارای عمق می باشد مقداری روغن بریزید به گونه ای که میگوها درون آن شناور باشند و حرارت زیر تابه را کم کنید تا به آرامی داغ گردد. هنگامی که روغن به طور کامل داغ شد میگوها را ابتدا در آرد سفید غلت دهید.

طرز پخت میگو سوخاری

سپس آن ها را داخل تخم مرغ فرو کنید و در پایان در داخل آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت های آن به طور کامل پوشانده شود. پس از انجام این مراحل میگوها را داخل روغن داغ بگذارید تا کاملا پخته و سرخ شوند. باید توجه داشته باشید که میگوها به سرعت سرخ می شوند بنابراین به محض این که طلایی رنگ شدند از داخل روغن خارج کنید.

سپس آن ها را در یک صافی یا بر روی یک دستمال آشپزخانه بگذارید تا مقدار روغن اضافی آن ها گرفته شود. به این ترتیب می توانید میگوهای آماده شده را در داخل ظرف موردنظر سرو کنید و در کنار سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل میل نمایید.

روش تهیه میگو سوخاری با طعمی بی نظیر

نکات کلیدی و مهم :

شما می توانید با توجه به ذائقه خود در تهیه میگو سوخاری از آبلیمو استفاده نمایید. آبلیمو در واقع با توجه به طعم بسیار قوی که دارد باعث حذف بو و طعم نامناسب و نامطبوع میگو می شود و به آن مزه ای ترش و خوشمزه می دهد. بنابراین می توانید در صورت تمایل از آب غوره یا سرکه به جای آبلیمو استفاده نمایید.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنگام سرخ کردن میگوها باید دو طرف آن به طور کامل تغییر رنگ دهد و طلایی شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که پس از این که میگو را درون تابه قرار دادید صبر کنید تا یک سمت آن به طور کامل طلایی رنگ شود سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به همان شکل طلایی رنگ گردد.

بهتر است که میگوها را به میزان کمی به آرد سفید آغشته نمایید. برای درست کردن میگو سوخاری ساده می توانید داخل آرد سوخاری به دلخواه از ادویه هایی هم چون دارچین و هم چنین مقداری جعفری خرد شده استفاده نمایید.

هنگامی که اقدام به سرخ کردن میگوها کردید باید میگوها را در روغن به صورت شناور قرار دهید و به این نکته دقت نمایید که میگوها را خیلی سرخ نکنید تا حالت ترد به خود بگیرند و میگو سوخاری ظاهر پفکی داشته باشد.

دستور تهیه میگو سوخاری با طعمی لذیذ

در این مطلب شما را با طرز تهیه میگو سوخاری با دستور پختی ساده و راحت آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید با پخت این غذای لذیذ و مقوی در منزل نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید