طرز تهیه حلوا با شیره انگور با طعم عالی و متفاوت

0

حلوا از جمله خوردنی های خوشمزه و شیرین است که در واقع نوعی دسر سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود و در طعم ها و مزه های مختلفی با استفاده از مواد اولیه متفاوتی تهیه می گردد، در این مطلب تصمیم داریم شما را با طرز تهیه حلوا با شیره انگور آشنا کنیم.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور بسیار مقوی و خوشمزه

حلوا یکی از دسرهای پر طرفدار و مقوی است که برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید حلواها در انواع طعم و مزه های مختلف درست می شوند و هر کدام مطابق با دستور پختی که دارد با استفاده از مواد مختلفی آماده می گردد. از جمله حلواهایی که طعمی خوشمزه و بی نظیر دارد و بسیار سالم و پرخاصیت می باشد می توان به حلوا ساده زعفرانی، حلوا هویج، ترحلوا شیرازی، حلوا سه آرد، حلوا شیر خشک، حلوا لبو، حلوا با شیره انگور اشاره کرد که در مطالب قبل به معرفی روش های تهیه اغلب آنها پرداخته ایم. حال در این مطلب قصد داریم روش پخت حلوای متفاوت که در آن به جای استفاده از شکر از شیره انگور و یا شیره خرما استفاده می شود را ارائه دهیم.

دستور پخت حلوا با شیره انگور

بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند تمایل دارند با توجه به مهارتی که در شیرینی پزی دارند اقدام به پخت انواع حلواها در طعم های مختلف نمایند چرا که در این صورت نسبت به سالم و بهداشتی بودن آن نیز اطمینان کامل خواهند داشت. بنابراین اگر دوست دارید با دستور پخت حلوا با شیره انگور آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۲ پیمانه
  • شیره انگور ۱/۵ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری
  • پودر هل به میزان لازم
  • گلاب نصف پیمانه
  • کره یا روغن ۳/۴ پیمانه

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا باید مقدار آرد موردنظر را الک نمایید. بعد از آن در درون یک تابه آرد الک شده را ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی که آرد دارد کاملا گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد.

پس از این که آرد تغییر رنگ داد مجددا آن را الک کنید و پس از انجام این کار آرد را بار دیگر داخل تابه بریزید.

در گام بعدی روغن یا کره ذوب شده را درون تابه ای که حاوی آرد است به آرامی اضافه نمایید و مخلوط آماده شده را کاملا به هم بزنید به گونه ای که روغن یا کره به طور کامل به خورد آرد برود.

روش تهیه حلوا با شیره انگور

پس از آن به مخلوط آرد آماده شده شیره انگور را به آهستگی و کم کم اضافه نمایید و سپس تمام مواد را به خوبی هم بزنید تا نسوزند. در این مرحله از درست کردن این نوع حلوا ترکیب آماده شده شیره انگور و آرد حالت جمع شده به خود می گیرد.

در مرحله بعدی پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده را به حلوا بیفزایید و مخلوط را به خوبی هم بزنید و بعد از پخته شدن کامل حلوا حرارت زیر تابه را خاموش نمایید و آن را از روی اجاق گاز برداشته و مجددا تمام مواد را هم بزنید.

اکنون حلوای شما آماده شده است و می توانید آن را در ظرف موردنظر ریخته و به مدت نیم ساعت در داخل یخچال بگذارید. بعد از خنک شدن حلوا می توانید با استفاده از شیوه های مختلفی و موادی هم چون پودر نارگیل، خلال پسته یا بادام اقدام به تزیین حلوا شیره انگور نمایید.

روش آماده سازی حلوا با شیره انگور

نکات کلیدی و مهم :

  • باید به این نکته دقت داشته باشید که این نوع حلوا در واقع به نوعی دارای حالتی کش دار است و به طور کامل قابل جدا شدن از ظرف نمی باشد.
  • از آنجایی که شیره انگور دارای طعمی ترش می باشد می توانید برای شیرین شدن و طعم بهتر آن از مقداری شکر در هنگام پخت استفاده نمایید.
  • برای این که حلوای شما طعم و مزه ای خوشمزه و دلچسب به خود بگیرد در صورت تمایل می توانید از کمی شیر و یا مقداری گردو در ترکیب آن استفاده نمایید.
  • اگر می خواهید تزیین حلوای خود را با استفاده از قالب یا ماسوره و یا قیف انجام دهید کافی است برای سفت شدن بافت حلوا حدود ۲/۳ شیره انگور و باقی مانده شکر را اضافه نمایید.

دستور تهیه حلوا با شیره انگور

ویژگی ها و خواص شیره انگور

  • شیره انگور سرشار از ویتامین های آ، ب، ث می باشد.
  • برای درمان و از بین بردن لک های صورت می توانید مقداری از آن را بر روی پوست خود بمالید.
  • شیره انگور برطرف کننده حالت ضعف در بدن می باشد.
  • این ماده تحریک کننده کبد است و در عمل خون سازی به بدن کمک می کند.
  • موجب از بین رفتن حالت نفخ می شود.
  • در صورتی که شیره انگور با سرکه مخلوط گردد برای درمان بیماری یرقان بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

امیدواریم که در این مطلب با طرز تهیه حلوا با شیره انگور با دستور پختی ساده و آسان همراه با مراحل آن به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل این حلوای خوشمزه را آماده کنید و به عنوان میان وعده ای لذیذ و مقوی نوش جان نمایید. از این که با همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید