طرز تهیه شیرینی کره ای ساده و بسیار خوشمزه برای عید نوروز

0
شیرینی کره ای از جمله شیرینی های خوشمزه و خوش طعم  مخصوص عید نوروز می باشد که طرفداران زیادی دارد و با استفاده از مواد اولیه ساده ای تهیه می گردد، در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه شیرینی خوشمزه کره ای

پخت شیرینی برای عید نوروز کار بسیار لذت بخش و جذابی است که طرفداران زیادی نیز دارد، اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به شیرینی پزی علاقه مندید پیشنهاد می کنم تمامی شیرینی های عید را در منزل بپزید و هنر خود را به نمایش بگذارید، از جمله این شیرینی ها که هر یک طعم و مزه خاصی دارند، می توان به شیرینی کنجدی، شیرینی عسلی، شیرینی بیسکویتی، شیرینی گردویی، شیرینی کره ای و… اشاره کرد که همه آنها به عنوان شیرینی عید مورد استفاده قرار می گیرند.
شیرینی کره ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه با عطر و طعمی بی نظیر و خاص می باشد که محبوبیت زیادی بین افراد دارد و دارای طرز تهیه بسیار آسانی می باشد. این شیرینی را می توان به راحتی با یک دستور پخت خانگی در منزل تهیه نمود.
برای درست کردن شیرینی کره ای نیاز به مواد زیادی نیست و بانوان باسلیقه و هنرمند می توانند به راحتی با استفاده از روشی ساده این شیرینی را در منزل تهیه کنند و به عنوان میان وعده ای دلچسب و بی نظیر در کنار خانواده میل نمایند.
روش پخت شیرینی کره ای
شما می توانید در اعیاد و مجالس مختلف و هم چنین برای عید نوروز این شیرینی خوش طعم را بپزید و برای پذیرایی از مهمان های خود از آن استفاده نمایید. اگر که تمایل دارید در منزل این شیرینی خوشمزه را بپزید پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید و با دستور پخت این شیرینی آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۲ فنجان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پوست لیمو ۱ قاشق چای خوری
  • کره برش خورده سرد ۱ فنجان
  • شکر دانه ای ۳/۴ فنجان
  • پوست پرتقال رنده شده ۱ قاشق چای خوری
  • نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
  • شکر برای رویه شیرینی به میزان لازم
  • وانیل ۲ قاشق چای خوری

دستور پخت :

در مرحله اول تمام موادی که گفته شد را در یک غذا ساز ریخته و آن را روشن کنید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند و حالتی شبیه به پوره سیب زمینی به خود بگیرند. سپس مخلوط آماده شده را از کاسه غذا ساز بیرون آورید و بر روی یک تکه پوشش پلاستیکی مانند بگذارید و خمیر را شبیه به یک صفحه دایره ای شکل در آورید و حدود ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه

در مرحله بعد فر را از قبل بر روی درجه حرارت ۱۷۷ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا داغ گردد. بعد از آن بر روی یک سطح تمیز مقداری آرد بپاشید و خمیر را از درون یخچال بیرون بیاورید و آن را به دو قسمت تقسیم نمایید. سپس یک نیمه آن را بر روی سطحی که آرد پاشی شده بگذارید و نیمه دیگر را مجددا درون یخچال قرار دهید.

نیمه خمیر را دوباره شبیه یک دایره درست کنید و با قطر حدود ۱ سانتی متر پهن کنید. دقت کنید که قطر خمیر در تمامی نقاط یکسان باشد. سپس با استفاده از یک قالب شیرینی بری به دلخواه خمیر را به هر شکلی که مایلید برش بزنید. در صورتی که تمایل دارید شیرینی ها حالت دکمه ای داشته باشند باید از یک قالب گرد شیرینی استفاده نمایید.

دستور پخت شیرینی کره ای

اگر که بخواهید می توانید به جای پهن کردن خمیر آن را به حالت لوله ای شکل درآورده و به صورت دایره هایی به قطر ۱ سانتی متر برش بزنید.

در مرحله بعد در کف یک سینی شیرینی پزی کاغذ پوستی قرار دهید و شیرینی ها را در داخل آن بچینید. در صورتی که مایل هستید شیرینی ها حالت دکمه ای داشته باشند با استفاده از لیوان گرد و یا یک قالب شیرینی پزی که ضخامت آن متناسب با ضخامت شیرینی ها باشد را به آهستگی بر روی قطعه های شیرینی کمی فشار داده تا حالت دندانه دار به خود بگیرد. دقت نمایید که لیوان را تا انتها فشار ندهید، پس از آن با استفاده از یک سیخ چوبی چهار سوراخ در وسط شیرینی ها ایجاد نمایید.

روش تهیه شیرینی کره ای خانگی

بر روی شیرینی ها مقداری شکر پاشیده و آن ها را در درون فر به مدت ۹ الی ۱۲ دقیقه قرار دهید تا هنگامی که رنگ قهوه ای روشن به خود بگیرند. سپس شیرینی ها را از درون فر بیرون آورید و بر روی یک توری قرار دهید تا خنک شوند. تمام این مراحل را بر روی نیمه دیگر خمیری که درون یخچال قرار دادید اعمال نمایید. شیرینی ها را می توانید در داخل یک پوشش پلاستیکی قرار دهید و به مدت ۲ هفته درون یخچال نگه داری نمایید.

روش پخت شیرینی کره ای خانگی

امیدواریم که با طرز تهیه شیرینی کره ای بسیار خوشمزه به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید در منزل با توجه به سلیقه و هنری که در شیرینی پزی دارید این شیرینی را تهیه نمایید و برای پذیرایی از مهمان ها در عید نوروز از آن استفاده نمایید. در صورتی که تمایل دارید با دیگر شیرینی های مخصوص ایام عید نوروز آشنا شده و از دستور پخت های آنها استفاده نمایید به بخش شیرینی عید مجله هنر در خانه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید