طرز تهیه میگو پفکی رستورانی با طعم و مزه عالی

0

میگو پفکی از جمله غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و پر خاصیت می باشد که به دلیل بافت ترد و طعم بی نظیری که دارد در بین کودکان بسیار محبوب می باشد به همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه میگو پفکی با طعمی لذیذ و خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه میگو پفکی با دلستر

شاید بسیاری از افراد به غذاهای دریایی علاقه زیادی نداشته باشند و طبق ذائقه خود میلی به خوردن این نوع غذاها نشان ندهند. بنابراین طبخ یک غذای دریایی مثل میگو پفکی یا میگو سوخاری که اگر طبق اصولی که در طرز تهیه آن وجود دارد به خوبی انجام گیرد قطعا به غذایی لذیذ و پرطرفدار تبدیل خواهد شد.

روش پخت میگو پفکی در خانه

درست کردن میگو پفکی در منزل به روشی ساده امکان پذیر می باشد که تا حدود شبیه به ماهی و مرغ سوخاری پفکی است و شما می توانید با استفاده از چاشنی های مختلف و مخصوصی میگو را مزه دار نمایید و سپس آن را در روغن سرخ کنید و از طعم و مزه بی نظیر آن لذت ببرید. با توجه به ظاهر اشتها آور و طعم خوشمزه ای که میگو پفکی دارد پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده این غذای دریایی خوشمزه و خوش طعم را امتحان نمایید و با دستور پخت آن در ادامه این مطلب آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • میگو ۴۰۰ گرم
  • آرد ۶ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا ۱/۲ قاشق مربا خوری
  • دلستر ساده یا گندم ۱/۳ لیوان
  • زعفران به میزان مورد نیاز
  • پودر فلفل قرمز اختیاری
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان مورد نیاز

دستور پخت میگو پفکی

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا در یک ظرف زعفران دم کرده، پودر پاپریکا، زردچوبه، تخم مرغ، نمک و فلفل و هم چنین فلفل قرمز را اگر که مایل به اضافه کردن آن هستید اضافه کرده و با یکدیگر خوب ترکیب کنید.

در این مرحله به میزان ۴ قاشق غذا خوری از کل آرد را به مواد اضافه نمایید و مجددا مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

پس از این که مایع آماده شده به همراه آرد خوب ترکیب شد و مخلوط کاملا یکدست گردید نوبت اضافه کردن دلستر است و دوباره مواد را هم بزنید.

روش پخت میگو پفکی

حدود ۲ قاشق غذا خوری که از آرد باقی مانده بود را با بیکینگ پودر مخلوط نمایید و به مواد بیفزایید و مجددا مخلوط را خوب به هم بزنید.

در این مرحله مایع برای ریختن میگوها در داخل آن کاملا آماده شده است. به این ترتیب میگوها را داخل مایع بریزید و کاملا با مواد دیگر آغشته نمایید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا در درون مایع بماند.

در داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن میگوها را یکی یکی در داخل روغن بچینید تا یک سمت آن ها به طور کامل سرخ و طلایی گردد. مدت زمانی که برای این کار لازم است حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می باشد.

روش پخت میگو پفکی با طعمی عالی

در این زمان یکی از میگوها را برداشته و آن را تست کنید و اگر از پختن آن ها مطمئن شدید شروع به برگرداندن میگوها نمایید تا سمت دیگر آن ها نیز به طور کامل پخته شود و طلایی رنگ گردد. مدت زمانی که به منظور این کار لازم است حدود ۱۰ دقیقه می باشد.

زمانی که هر دو سمت میگوها به طور کامل پخته شد و طلایی رنگ گردید. آن ها را از داخل روغن بیرون بکشید و بر روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

اکنون میگوها حالت پفکی و ترد گرفته اند و آماده سرو کردن می باشند. شما می توانید این غذا را به همراه برنج یا نان میل کنید و از لیمو ترش تازه در کنار غذا برای خوش طعم کردن آن استفاده نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه میگو پفکی خوشمزه

نکات مهم و کلیدی :

  • باید توجه داشته باشید که سس مخصوص میگو پفکی به شکلی باشد که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. در صورتی که سس حالت سفت به خود گرفت می توانید از مقداری ماست برای شل شدن آن استفاده نمایید و در صورتی که شل بود می توانید با استفاده از کمی آرد میزان غلظت آن را مناسب نمایید.
  • برای سرخ کردن میگوها از حرارت مناسب و به اندازه استفاده نمایید تا روغن نسوزد.
  • مقدار روغنی که برای سرخ کردن میگوها استفاده می کنید باید به گونه ای باشد که روی سطح میگوها را کاملا بگیرد به همین منظور بهتر است از یک تابه کوچک استفاده نمایید.
  • برای این که میگوها حالت ترد و پفکی داشته باشند بهتر است آن ها را زیاد سرخ نکنید.
  • میگو پفکی ها را به همراه سس گوجه و یا سس فلفل سرو نمایید تا طعم دلپذیری به خود بگیرد.
  • این غذا به دلیل سرخ شدن از کالری بسیار بالایی برخوردار است بنابراین مصرف آن برای سالمندان توصیه نمی شود.
  • اگر تمایل داشته باشید می توانید برای طعم بهتر و خوشمزه تر میگو پفکی در داخل آرد کمی دارچین و جعفری خرد شده بریزید.
  • برای پاک کردن میگو باید به این نکته دقت نمایید که ابتدا حلقه ای که در زیر شکم میگو روی بندهای آن قرار دارد را با استفاده از نوک یک چاقو یک برش کوچک بزنید تا دیگر حالت حلقه مانند به خود نگیرد و به صورت صاف بماند.
  • در قسمت پشت میگوها یک برش سر تا سری بزنید و سپس رگ سیاه یا همان روده میگو را بیرون آورید.

روش پخت میگو پفکی

در این مطلب با طرز تهیه میگو پفکی ترد و خوشمزه به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید این غذای دریایی را در منزل تهیه نمایید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید