طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی با دستور آسان و بسیار خوشمزه

0

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه فست فودی که بسیار مورد علاقه کودکان می باشد و طعم و مزه دلپذیری دارد گراتن می باشد که در این مطلب تصمیم داریم شما را با طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی با دستور پختی ساده و آسان آشنا کنیم. تا پایان با این غذای خوشمزه ما را همراهی کنید.

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

یکی از غذاهای فست فودی پرطرفدار که طعم و مزه ای فوق العاده خوشمزه دارد و از لحاظ ظاهری شبیه به لازانیا می باشد و طعمی مشابه با پیتزا سیب زمینی دارد، گراتن مرغ و سیب زمینی می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و به دلیل وجود پنیر در لیست مواد تشکیل دهنده آن محبوبیت زیادی در بین کودکان دارد. گراتن را می توان به نوعی غذای فوری با سیب زمینی نامید، کافیست از قبل مواد مورد نیاز را فراهم آورید و سپس به راحتی و در مدت زمان کم اقدام به تهیه گراتن نمایید.

گراتن ها تنوع بالایی دارند که نام آنها برگرفته از مواد تشکیل دهنده آنهاست، به طور مثال گراتن ماکارونی تقریبا مثل سالاد ماکارونی تهیه می شود با این تفاوت که در تهیه آن از سس استفاده نمی شود، یا اینکه برای تهیه گراتن بادمجان از بادمجان حلقه شده به همراه مواد گوشتی استفاده می شود. گراتن در واقع به معنی روشی از درست کردن غذا است که در آن سطح غذا با استفاده از موادی هم چون پنیر رنده شده و پودر سوخاری طلایی رنگ می شود و حالت برشته به خود می گیرد. اصالت این غذا به کشور فرانسه برمی گردد. اگر که مایل به پخت این فست فود فرانسوی بسیار لذیذ می باشید پیشنهاد می کنیم که در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه گراتن لذیذ مرغ و سیب زمینی

مواد مورد نیاز

  • فیله مرغ ۸ تکه
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • سیب زمینی متوسط ۴ عدد
  • سس فرانسوی ۷ قاشق غذا خوری
  • سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • زردچوبه، نمک، پاپریکا به میزان لازم

دستور پخت

در مرحله اول  برای پختن گراتن، ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و آن ها را بشویید سپس به حالت ورقه ای خرد کنید. یک تابه را بر روی حرارت ملایم بگذارید و مقداری روغن درون آن بریزید و اجازه دهید تا با گذشت زمان روغن به طور کامل داغ شود سپس سیب زمینی ها را درون تابه بچینید.

صبر کنید تا سیب زمینی ها با همان حرارت ملایم کم کم سرخ شوند و رنگ طلایی به خود بگیرند. در یک قابلمه ای که هم اندازه و مناسب برای گذاشتن فیله های مرغ است مقداری آب بریزید و سپس بر روی شعله نسبتا زیاد بگذارید تا شروع به جوشیدن نماید.

دستور پخت گراتن مرغ و سیب زمینی

در این مرحله از طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی پیازها را پوست بگیرید و به طور کامل شستشو دهید سپس یکی از آن ها را از وسط نصف کنید و یک نصف را کنار گذاشته و نصف دیگر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید. هنگامی که آب جوشید فیله ها را به همراه مقداری زردچوبه درون آبی که به جوش آمده بریزید و سپس در قابلمه را بگذارید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید و صبر کنید تا حدود ۳۰ دقیقه به خوبی پخته شوند. دوباره به سراغ سیب زمینی ها بروید و آن ها را به طرف دیگر برگردانید تا سمت دیگر سیب زمینی ها هم به طور کامل سرخ شود و طلایی رنگ گردد. بعد از انجام این کار سیب زمینی هایی که سرخ کرده اید را درون صافی و یا بر روی کاغذ های روغنی بگذارید تا روغن اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

دستور تهیه گراتن مرغ با طعمی دلچسب

در این مرحله از طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی قسمتی از پیاز که باقی مانده بود را بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد نمایید و در همان تابه بریزید. در صورتی که به روغن نیاز بود مقداری داخل تابه بریزید و پیازها را تفت دهید و صبر کنید تا مقداری نرم شوند.

سپس فلفل دلمه ای را بشویید و دانه های داخل آن را به طور کامل بگیرید و به شکل نگینی خرد کنید سپس آن را به پیاز اضافه نمایید و شروع به تفت دادن کنید و مقداری زردچوبه و نمک بر روی آن ها بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید و دوباره آن ها را تفت دهید سپس صبر نمایید تا پیازها سرخ شوند و رنگ طلایی به خود بگیرند.

دستور پخت گراتن مرغ به روشی آسان

تابه را از روی حرارت بردارید. بعد از این که فیله ها حدود ۳۰ دقیقه پختند آن ها درون یک صافی قرار دهید تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. سپس آن ها را بر روی یک تخته آشپزخانه با استفاده از چاقو خرد کنید و یا این که به حالت ریش ریش در آورید.

در این مرحله از طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی تابه ای که در آن پیاز را به همراه فلفل دلمه ای تفت دادید دوباره بر روی حرارت قرار دهید و سپس فیله های خرد شده به مواد درون تابه موردنظر اضافه کنید و همراه با یکدیگر تفت دهید. در تابه ای دیگر و یا در یک شیر جوش مقداری روغن بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید.

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

سپس رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید تا رنگ روغن تغییر کند و حالت قرمز رنگ به خود بگیرد به طوری که بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. حدود ۲ تا ۳ دقیقه برای انجام این کار کافی می باشد. سپس ربی که تفت دادید را به مواد درون تابه اضافه نمایید و مقداری پاپریکا بر روی مواد بریزید و در این لحظه شعله زیر تابه را خاموش نمایید.

در مرحله بعدی تهیه گراتن با سیب زمینی و مرغ، سس مایونز را به مواد درون تابه بیفزایید و آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید سپس در داخل ظرفی که از قبل برای این کار آماده کرده اید و یا درون یک قالب سیب زمینی های سرخ شده را در کف آن کاملا مرتب بچینید و سپس مواد درون تابه را بر روی سیب زمینی ها ریخته و سطح مواد را با استفاده از سس فرانسوی به طور کامل پوشش دهید.

روش پخت گراتن لذیذ مرغ

سپس لایه دوم را مقداری پنیر بریزید و در لایه بعدی مجددا سیب زمینی های باقی مانده را بچینید. در مرحله پایانی پخت گراتن سطح آن ها را با استفاده از پنیر پیتزا به طور کامل بپوشانید و ظرف حاوی مواد را درون فر بگذارید تا با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۱۰ دقیقه به خوبی بپزد. بعد از سپری شدن این زمان اکنون گراتن خوشمزه مرغ و سیب زمینی آماده سرو کردن می باشد.

طرز پخت گراتن مرغ در منزل

امیدواریم توانسته باشیم روش تهیه گراتن خوشمزه ایی را معرفی نماییم و شما عزیزان برای یک بار هم که شده این غذای بسیار لذیذ را در منزل بپزید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. از این که در این بخش آموزشی با ما همراه بودید بی نهایت سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید