ساخت عروسک موش با آموزش آسان برای سفره هفت سین ۹۹

0

یکی از هنرهای شیرین و جذاب ساخت انواع مختلف عروسک با استفاده از وسایل گوناگون می باشد که به همین منظور در این مطلب به آموزش ساخت عروسک موش برای تزیین سفره هفت سین در سال جدید پرداخته ایم.

نحوه ساخت عروسک موش زیبا و بامزه

ساخت عروسک شاید برای بسیاری از افراد کاری جذاب و دلنشین باشد چرا که با استفاده از کمی هنر و خلاقیت می توان اثر جدیدی را خلق نمود. عروسک های دست ساز مدل های متنوعی دارند و به شکل های مختلفی ساخته می شوند. ساخت عروسک حیواناتی چون خرگوش، موش، گربه، پرنده هایی مختلف، سگ و … به عنوان یک کاردستی برای سرگرم کردن کودکان ایده ای جالب و زیبا خواهد بود.

عروسک ها در انواع مختلفی هم چون عروسک های نمدی، عروسک های پارچه ای، عروسک های خمیر چینی، عروسک روسی، عروسک های کاغذی و … موجود می باشند که ساخت هر کدام از آن ها به نوعی جالب و شگفت انگیز خواهد بود. روش های مختلفی برای ساخت عروسک وجود دارد و شما می توانید با استفاده از بسیاری از وسایل اضافی و دور ریختنی و هم چنین با بکارگیری وسایل ساده ای مثل نمد، مقوا، رول دستمال کاغذی و … زیباترین عروسک ها را بسازید.

طرز ساخت عروسک موش به روشی راحت

برای درست کردن عروسک موش نمدی شیوه های مختلفی وجود دارد که با کمی دقت و حوصله می توان با استفاده از یکی از این روش ها اقدام به ساخت عروسک نمود که در ادامه شما را با نحوه درست کردن این عروسک بامزه و دوست داشتنی آشنا می کنیم. البته همانطور که می دانید سال ۹۹ سال موش است، پس اگر قصد تهیه هفت سین نمدی و یا تزیین انواع هفت سین را با عروسک سمبل این سال دارید، این موش های نمدی می توانند انتخاب مناسبی برای سفره هفت سین ۹۹ شما باشند.

وسایل مورد نیاز

  • الگوی موش
  • نخ گلدوزی
  •  پشم شیشه یا پنبه
  • نمد رنگی
  • جوراب
  • روبان
  • پوم پوم کوچک
  • پولک

روش ساخت

  • در مرحله اول ابتدا بر روی یک کاغذ الگوی قسمت های مختلف بدن موش را بکشید. سپس الگو را بر روی نمدی که انتخاب کرده اید گذاشته و طبق الگو آن را برش بزنید.
  • بینی موش را در مکان مناسبی بر روی صورت موش قرار داده و شروع به دوختن نمایید.
  • برای انجام عمل دوخت بخش های درونی گوش های موش از دوخت بخیه استفاده نمایید.
  • در قسمت مناسبی از صورت موش چشم ها را با دقت دوخت بزنید و قسمت هایی که مربوط به شکم موش است را با استفاده از دوخت دندان موشی بدوزید.
  • شما می توانید بر روی قسمتی که مربوط به کلاه موش است یک تکه نمد کوچک به رنگ سفید انتخاب کرده و بر روی کلاه بدوزید.
  • اکنون نوبت دوختن سبیل های موش است که به منظور این کار باید نخ را دو لا کرده و آن را از سمت رو به طرف پشت ببرید و سپس با کمی فاصله آن را بالا برده و در آخر نخ اضافی را قیچی بزنید. همین عمل را برای سمت دیگر صورت موش مجددا تکرار نمایید.

روش درست کردن موش عروسکی

  • در مرحله بعدی بخشی از کلاه موش را که با استفاده از نمد سفید دوخت زده بودید در قسمت مناسبی از سر موش قرار داده و سپس شروع به دوختن آن کنید.
  • بعد از انجام این کارها صورت موش را به شکل برعکس گرفته و گوش های آن را در سر جایش با دقت قرار داده، سپس بخش دیگر صورت موش را هم بر روی گوش ها بگذارید و در ادامه با استفاده ار دوخت دندان موشی صورت موش را دوخت بزنید.

روش ساختن موش نمدی

  • باید به این نکته دقت نمایید که بخشی که مربوط به گردن موش است را باز نگه داشته و ندوزید.
  • اکنون درون شکم موش را با استفاده از پشم شیشه یا پنبه پر کنید و آن را در کنار گردن موش بگذارید و سپس آن ها را به یکدیگر بدوزید.

نحوه ساخت عروسک موش با وسایل در دسترس

  • در این مرحله ابتدا موش را برگردانید و بخش دیگر کلاه را به جایی که دوخت زده شده به موش وصل نمایید و سپس داخل آن را با پشم شیشه یا پنبه پر کنید و آن را به طور کامل بدوزید به نحوی که الیاف بیرون نریزند.

نحوه ساخت کاردستی موش

  • اگر مایل باشید می توانید از یک جوراب بچه برای تزیین و خلاقیت کمک بگیرید به طوری که روی جوراب را با استفاده از دو تکه نمد دایره ای شکل و هم رنگ با بدن موش تزیین نمایید و از یک روبان به منظور استفاده به عنوان حلقه آویز کمک بگیرید و سپس می توانید موش را داخل آن قرار داده و این عروسک زیبا را در هر جایی که مایل هستید آویزان نمایید. برای تزیین هم می توانید از وسایلی مثل پولک، پوم پوم و … استفاده نمایید.

آموزش ساخت کاردستی موش

آموزش تصویری درست کردن موش با خمیر چینی

روش های زیادی برای ساخت عروسک موش وجود دارد که ساخت عروسک خمیری یکی از این نمونه ها می باشد که با استفاده از خمیرهای مختلفی هم چون خمیر گل چینی، خمیر فیمو، خمیر بازی و … می توان این عروسک ها را ساخت. از این عروسک ها می توان به عنوان جاکلیدی، آویز، مگنت، عروسک رومیزی و … استفاده کرد. در ادامه شما را با نحوه ساخت عروسک موش خمیری به صورت تصویری آشنا می کنیم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شود و نظر شما را جلب نماید.

روش درست کردن موش عروسکی

مراحل درست کردن موش خمیری :

طرز ساخت موش فانتزی برای سال نو درست کردن بدن موش به همراه ران های موش

نحوه ساخت عروسک موش با نمد ساخت بخش سفید رنگ شکم و چسباندن آن

روش ساخت کاردستی موش درست کردن پاهای موش

نحوه درست کردن موش فانتزی ساخت دم موش و چسباندن آن در محل مناسب

آموزش درست کردن موش عروسکی وصل کردن پاهای موش

نحوه ساخت کاردستی موش با خمیر ساخت بازوهای موش و وصل کردن آن ها در محل مناسب

آموزش درست کردن عروسک موش درست کردن صورت موش و قسمت دهان

روش ساخت عروسک موش زیبا ساخت گوش های بامزه برای عروسک موش

روش ساخت موش فانتزی درست کردن بینی موش یا خمیر چینی

نحوه درست کردن کاردستی موش درست کردن چشم برای عروسک موش

امیدواریم ساخت این عروسک های بامزه برای شما عزیزان نیز جذاب بوده باشد، و با الگو گرفتن از این روش ها بتوانید برای سفره هفت سین سال نو موش فانتزی زیبایی را بسازید. شما عزیزان همچنین می توانید برای مشاهده دیگر آموزش ها در این زمینه بر روی عروسک سازی کلیک نمایید و از جدیدترین مطالب مجله هنر در خانه نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید