بهترین پیشنهاد برای شام شب یلدا چیست؟

0

برای برگزاری جشن شب یلدا در منزل هر فرد ایده و نظر خاصی دارد و سعی می کند این شب را به بهترین شکل برگزار نماید. انتخاب شام مناسب و پخت آن نیز یکی از دغدغه های بانوی خانه است که نقش مهمی در میزبانی دارد. از این رو انتخاب بهترین و مناسب ترین غذا اهمیت زیادی دارد. پس ما نیز سعی می کنیم در این مطلب مجموعه ایی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای مناسب به عنوان شام شب یلدا را معرفی نماییم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.

تزیین میز شام برای شب یلدا

شام شب یلدا چی بپزم؟

برگزاری مهمانی شب یلدا به بهترین شکل نیازمند توجه به چندین نکته مهم است، اولین مسئله انتخاب نوع غذا و خوراکی هایی می باشد که قرار است سرو نمایید، نکته بعدی توجه به تزیینات مختلف است که نقش مهمی در شب یلدا ایفا می کند، شما می توانید ابتدا به سراغ ایده های جذاب برای تزیین خانه برای شب یلدا بروید، سپس تمامی غذاها و خوراکی ها را به بهترین شکل تزیین کرده و روی سفره یا میزی که تدارک دیده اید بچینید و به این شکل شبی خاطره انگیز و به یادماندنی داشته باشید. حال سوال اینجاست که چه غذاهایی برای شب یلدا مناسب تر می باشند و بهتر است چه منویی برای شب یلدا انتخاب کنیم؟

بهترین غذا برای شب چله

از آنجایی که در شب یلدا خوراکی های متنوع و زیادی سرو می شود ممکن اغلب افراد غذاهای سبک را ترجیح می دهند، سوپ های مختلف و انواع آش از جمله آش انار انتخاب بسیار خوبی برای شب یلدا می باشند، البته می توانید از آنها به عنوان پیش غذا نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه آش انار

انواع مختلف پلو نیز یکی از رایج ترین غذاها برای شب یلدا می باشند که از جمله محبوب ترین آنها می توان به زرشک پلو با مرغ، پلو و مرغ ناردونی، انار پلو؛خورش مسما انار، خورش فسنجان، ماهی ترش، خورشت انار و… اشاره نمود که در اغلب آنها شاهد طعم ترش یا ملس هستیم. البته انتخاب هر یک از این غذاها با توجه به محل زندگی و رسومات هر شهر متفاوت است اما آنچه که نام بردیم از جمله رایج ترین ها محسوب می گردند.

شام شب یلداپخت مرغ با انار برای شب یلداتزیین وسایل شب یلدا

در کنار این غذاها، می توانید از سالادهای مختلفی چون سالاد انار، سالاد لبو، سالاد میوه و… استفاده نمایید و به این صورت میزبانی فوق العاده ایی داشته باشید.

سالاد انار برای شب یلدا

توجه داشته باشید که انتخاب شام شب یلدا کاملا سلیقه ایی است و به ذائقه و تمایلات شما بستگی دارد، با این حال می توانید هر یک از این موارد را به دلخواه تهیه کنید و به این صورت میزبانی ایده آلی در شب یلدا داشته باشید. حال بر روی آشپزی کلیک نمایید و در این بخش آموزش های مربوط به پخت هر یک از این موارد را مشاهده کرده و سپس اقدامات لازم را برای داشتن بهترین غذا مخصوص شب چله انجام دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید