ماسک صورت با جوش شیرین برای لک و جای جوش

0

یکی از انواع ماسک های طبیعی و فوق العاده موثر برای درمان و از بین بردن آکنه و جای جوش بر روی صورت ماسک صورت با جوش شیرین می باشد که به دلیل خاصیت لایه برداری گزینه مناسبی برای شفافیت و جوان سازی پوست می باشد، در این مطلب قصد داریم روش تهیه این ماسک شگفت انگیز را به شما آموزش دهیم.

ماسک جوش شیرین و تاثیرات آن بر روی صورت

جوش شیرین در واقع یکی از نمک های سدیم است که نام دیگر آن بی کربنات سدیم می باشد. این ماده به صورت یک پودر سفید بدون بو و طعم و قابل دسترس می باشد. مهمترین کارکردی که دارد استفاده از آن برای شادابی و زیبایی پوست صورت می باشد. جوش شیرین به دلیل خاصیت لایه برداری سلول های مرده ای که در روی پوست قرار دارد را از بین می برد و منافذ پوست را به طور کامل تمیز می کند.

درمان جوش و آکنه با ماسک جوش شیرین

یکی از بیماری های پوستی که بیشتر افرد در محدوده سنی ۱۱ تا ۳۰ سال با آن درگیر هستند بیماری آکنه می باشد که به صورت افراد ظاهر نامناسبی می دهد، به همین خاطر برای افراد مشکلات زیادی ایجاد می کند. بنابراین توصیه می کنیم به جای استفاده از مواد شیمیایی و بسیاری از مواد آرایشی مضر با صرف کمترین هزینه و آنچه که در دسترس دارید برای درمان و ازبین بردن بسیاری از بیماری های پوستی خود با استفاده از مواد طبیعی و سالمی هم چون جوش شیرین انواع ماسک های خانگی را در منزل تهیه نمایید و شاهد تاثیرات اعجاب انگیز و باورنکردنی آن بر روی پوست خود باشید. ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار تنوع بالایی دارد که در این مطلب قصد معرفی یکی از موثر ترین آنها را داریم.

در تهیه ماسک جوش شیرین برای پوست صورت باید به این نکته توجه داشت که این ماده در تماس با فلزات به سرعت واکنش نشان می دهد، بنابراین بهتر است که ماسک مورد نظر را در یک ظرف شیشه ای یا چوبی درست کنید و برای ترکیب آن با دیگر مواد حتما از قاشق چوبی استفاده نمایید. این ماسک را می توان نوعی ماسک برای لک صورت نیز نامید که تاثیرات قابل توجهی در از بین بردن لک های پوست صورت دارد.

تهیه ماسک صورت با جوش شیرین

خواص و ویژگی های جوش شیرین و ماسک تهیه شده از آن برای صورت

  • جوش شیرین در واقع خاصیت ضد التهاب طبیعی دارد و در درمان جای جوش و قرمزی روی صورت موثر می باشد و هم چنین التهاب ناشی از آکنه و جای زخم را ازبین می برد.
  •  جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی و بی نظیر می باشد که با از بین بردن سلول های مرده از روی پوست و حذف چین و چروک به طراوت و جوان سازی پوست صورت کمک شایانی می کند.
  • جوش شیرین به عنوان کاهش دهنده چربی پوست عمل می کند و به افرادی که پوست چربی دارند و از آکنه و جای جوش بر روی صورت خود رنج می برند برای از بین بردن و حذف آن کمک می کند.

ماسک جوش شیرین و مزایای آن برای پوست

  • جوش شیرین دارای خاصیت ضد باکتریایی موثری است که به همین خاطر ماسک تهیه شده از آن در درمان آکنه و جای جوش صورت کاربرد دارد.
  • افرادی که به دلایلی بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند و پوست آن ها دچار آفتاب سوختگی می شود می توانند برای ترمیم و بهبود پوست خود از ماسک جوش شیرین استفاده نمایند.
  • جوش شیرین در متعادل سازی PH پوست نیز موثر می باشد.
  • افرادی که دچار خارش و سوزش پوست می شوند می توانند برای کاهش این مشکل از جوش شیرین استفاده نمایند.

روش تهیه ماسک صورت با جوش شیرین :

این ماسک برای روشن کردن و زیبا کردن پوست صورت و هم چنین برای از بین بردن جای جوش و لک بر روی پوست تاثیر فوق العاده ای دارد که در ادامه با نحوه درست کردن آن آشنا می شوید.

مواد مورد نیاز :

  • جوش شیرین ۲ قاشق غذا خوری
  • آب ۲ قاشق غذا خوری
  • کرم مرطوب کننده

ماسک جوش شیرین و فواید آن برای پوست

روش تهیه :

  • در مرحله اول تهیه ماسک صورت با جوش شیرین ابتدا جوش شیرین را همراه با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید.
  • سپس صورت خود را با استفاده از یک تمیز کننده به طور کامل شستشو دهید.
  • خمیر آماده شده را بر روی تمامی نقاط صورت خود بمالید.

درست کردن ماسک خانگی با جوش شیرین

  • اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه خمیر بر روی صورت بماند و بعد با آب ولرم یا سرد آن را بشویید.
  • با استفاده از کرم مرطوب کننده درمان صورت خود را پایان دهید و برای عملکرد بهتر و بیشتر از ماسک جوش شیرین برای پوست صورت خود یک روز در میان استفاده نمایید.

رفع چین و چروک با ماسک طبیعی جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای درمان لک و جای جوش صورت ایمن می باشد؟

ایده بکارگیری جوش شیرین برای درمان آکنه و جوش های پوستی منجر به واکنش های بسیاری از سمت افراد شده است. شاید به این دلیل است که هر فردی پوست متفاوتی با دیگری دارد و از لحاظ نیاز به بعضی از مواد نسبت به افراد دیگر فرق دارد و هم چنین عکس العمل پوست افراد نسبت به مواد مختلف با یکدیگر متفاوت است. جوش شیرین ماده ای بی خطر برای بیشتر قسمت های پوست می باشد با این حال، بهتر این است که قبل از استفاده از آن به شکل ماسک برای صورت کمی را بر روی بخش کوچکی از پوست خود بمالید و تست کنید. اگر که هر نوع خارش، سوزش و یا التهابی در آن قسمت داشتید امکان دارد که جوش شیرین برای پوست شما نامناسب باشد.

ساخت ماسک خانگی صورت با جوش شیرین

مضرات و خطرات استفاده از ماسک صورت با جوش شیرین

پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی اغلب توصیه می کنند، بهتر این است که استفاده ۱ تا ۲ بار در هفته را از ماسک های جوش شیرین داشته باشید چرا که زیاده روی و استفاده بیش از حد از این نوع ماسک ها می تواند باعث تشدید و افزایش خشکی پوست و هم چنین چین و چروک صورت گردد و حتی باعث التهاب و قزمزی پوست شود و گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد حساسیت ناشی از نور خورشید نیز گردد.

ماسک طبیعی با جوش شیرین برای شادابی پوست

امیدواریم در مطلب ارائه شده با نحوه درست کردن ماسک طبیعی صورت با جوش شیرین و هم چنین فواید و ویژگی های این ماسک بی نظیر و موثر آشنا شده باشید تا با تهیه کردن این ماسک لایه بردار در منزل قدمی برای جوان سازی و زیبایی هر چه بیشتر پوست خود بردارید. در صورتی که تمایل دارید با دیگر ماسک های خانگی و طبیعی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما از بخش ماسک صورت مجله ما دیدن نمایید و با چندین ماسک فوق العاده و عالی آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید