آموزش دوخت توربان جدید و مجلسی با روشی ساده

0

یکی از پوشش های راحت و مناسب برای بانوان باسلیقه به منظور حفظ حجاب استفاده از توربان یا هدبند است که قصد داریم در این مطلب آموزش دوخت توربان به روشی بسیار آسان را برای یادگیری شما ارائه دهیم.

آموزش دوخت توربان به روشی ساده

انواع مدل توربان یا کلاه حجاب نوعی پوشش سر است که خانم ها برای زیبا جلوه دادن سر و ظاهر خود از آن استفاده می کنند. توربان ها معمولا در جنس ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند و جنس مخمل آن به دلیل زیبایی و لطافتی که دارد در واقع زیباترین و شیک ترین نوع آن محسوب می شود. معمولا جلو توربان یعنی قسمت پیشانی را با انواع مارک و وسایل تزیینی می آرایند.

توربان در تمامی فصل ها قابل استفاده می باشد که انواع تریکو، مخمل و بافتنی آن در فصل سرد در بازار موجود می باشد و به راحتی می تواند جایگزین شال، روسری و حتی مقنعه شود. خانم هایی که تمایل دارند در مهمانی ها و مجالس  علاوه بر ظاهر شیک و جذاب حجاب خود را نیز حفظ نمایند استفاده از توربان پوشش مناسبی برای آن ها می باشد.

نحوه درست کردن هدبند

وسایل مورد نیاز جهت آموزش دوخت توربان :

  • قیچی
  • متر خیاطی
  • نخ
  • پارچه لمه یا ریون

مراحل دوخت توربان :

در ادامه به صورت گام به گام  نحوه دوخت توربان را مشاهده می نمایید.

آموختن دوخت توربان

مرحله اول : اندازه گرفتن سر

در این مرحله از آموزش دوخت توربان در واقع اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گرفتن دور سر است. به منظور این کار ابتدا متر خیاطی را برداشته و دور تا دور سر را اندازه گیری کنید. سپس ابتدای متر را به شکل افقی در قسمت بالای پیشانی، جایی که موها رشد کرده اند قرار داده و دنباله متر را از روی گوش جلو ببرید و پس از عبور دادن متر از روی گوش دیگر مجددا به نقطه شروع برگردید.

مورد بعدی که باید اندازه گیری شود مربوط به طول سر است. به منظور این کار ابتدای متر را به شکل عمودی در محل رشد موها قرار داده و دنباله متر را به طرف پشت سر ببرید و پس از اندازه گیری آن را یادداشت نمایید. توجه داشته باشید که زمان اندازه گیری نباید کلیپس، گل سر یا چیز دیگری در مسیر اندازه گیری متر باشد. در واقع این سایز را باید در حالت و زمانی اندازه گیری کنید که موها باز و کاملا خوابیده باشد.

نحوه یادگیری دوخت توربان

مرحله دوم : برش پارچه توربان

آموزش دوخت توربان در واقع به الگوی خاصی نیاز ندارد و شما می توانید به کمک همین اندازه گرفتن کار خود را انجام دهید. برای دوختن توربان باید از پارچه ای استفاده کنید که طول آن برابر با سایز دور سر شما و عرض آن مساوی با طول سر شما باشد. برای دوخت توربان استفاده از پارچه ای که حالت کشی دارد گزینه مناسبی است چرا که کار شما راحت تر و آسان تر می شود که در واقع بهترین و مناسب ترین پارچه برای دوخت توربان پارچه لمه و یا ریون است.

مرحله سوم : دوخت توربان

در مرحله بعدی از آموزش دوخت توربان پارچه ای که به شکل مستطیل آماده کرده اید را پهن نمایید و آن را به صورت طولی تا بزنید. این تا باید به شکلی صورت گیرد که قسمت روی پارچه به سمت داخل و قسمت پشت پارچه به طرف بیرون قرار گیرد. سپس دو طرفی که عرض کمتری دارد و تا شده است را با استفاده از نخ و سوزن دوخت بزنید. دوخت این دو قسمت به این خاطر است که بعد از اتمام دوخت باید نخ آن را کشیده و پارچه را جمع کنید. زمانی که دو طرف را با دست به طور کامل دوخت زدید و نخ آن ها را کشیدید باید توربان شما شبیه شکل زیر باشد.

یادگیری دوخت توربان

اگر مایل بودید می توانید دو لبه ای از توربان که آزاد هستند را تا بزنید و با استفاده از چرخ خیاطی دور دوزی نمایید. با توجه به اینکه این دو لبه پارچه داخل توربان قرار می گیرد و مشخص نیست دوخت آن ها ضروری نمی باشد.

به همین سادگی توربان شما آماده شده است و شما می توانید با استفاده از یک نوار تزیینی زیبا دور تا دور آن را بدوزید تا توربان شما شکل زیبا و شیکی به خود بگیرد.

آموزش دوخت توربان

امیدواریم با توجه به مطالب ارائه شده در زمینه آموزش دوخت توربان بتوانید با یادگیری و الگوبرداری از این بخش آموزشی با استفاده از مهارت خود توربان زیبایی را برای خود بدوزید و از هنرنمایی خود لذت ببرید. در صورت تمایل به مشاهده دیگر آموزش های مفید و جذاب در این زمینه به بخش خیاطی مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از دیگر مطالب فوق العاده عالی ما لذت ببرید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید