طرز تهیه پوره کلم بروکلی برای کودک

0

کلم بروکلی خواص بسیار زیادی دارد و غنی از فیبر و ویتامین های مورد نیاز بدن است که برای رشد کودکان بسیار مفید می باشد، بسیاری از پزشکان سفارش می کنند تا مادران در لیست برنامه غذایی کودک خود به خصوص بعد از ۸ ماهگی این ماده مغذی را قرار دهند که ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با طرز تهیه پوره کلم بروکلی با طعمی دلنشین و خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه پوره کلم بروکلی با روشی ساده و سریع

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار مفید و دارای خواص فراوانی برای سلامتی کودکان است که مانع از به وجود آمدن هر نوع حساسیتی می شود. کلم بروکلی برای آن دسته از کودکانی که تمایل به خوردن گوشت ندارند گزینه مناسبی است، چرا که این سبزی دارای مقادیر بالای پروتئین است پس به عنوان غذای کودک در وعده اصلی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

می توان گفت که کلم بروکلی دارای انواع ویتامین ها شامل ویتامین C ، B6 ،A ،K، و هم چنین بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، سلنیوم، تریپتوفان، منگنز، فسفر، فولات و فیبر رژیمی است و اگر به دنبال یک صبحانه کودک مقوی هستید می توانید پوره کلم بروکلی را انتخاب نمایید.

کلم بروکلی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. این ماده را می توان به صورت پخته یا خام استفاده کرد، ولی بهترین روش برای حفظ مواد مغذی آن استفاده از آن به شکل بخارپز یا به صورت خام است، چرا که مصرف آن به این طریق باعث کاهش چربی خون می شود. در ادامه طرز تهیه یک پوره خیلی خوشمزه و مقوی برای بچه ها با کلم بروکلی را ارائه می دهیم.

روش تهیه پوره کلم بروکلی برای کودک

مواد لازم برای پوره کلم بروکلی

  • کلم بروکلی                           ۵۰ گرم
  • شیر خشک یا شیر پاستوریزه    ۱/۳ فنجان
  • آب                                      ۱/۲ فنجان

دستور پخت پوره لذیذ کلم بروکلی

  • در مرحله اول از طرز تهیه پوره کلم بروکلی ابتدا ساقه و گل های کلم بروکلی را حدود ۳-۲ دقیقه در داخل آب خیس می کنیم و بعد زیر آب سرد می شوییم.
  • قطعه های کلم بروکلی را در داخل قابلمه ای ریخته و همراه با کمی آب حدود ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا کاملا بپزند، بعد آن ها را آبکش کرده و دوباره با آب سرد می شوییم.
  • در این مرحله در داخل مخلوط کن یا غذا ساز کلم بروکلی را قرار می دهیم تا به طور کامل له شود.

طرز تهیه پوره کلم بروکلی

  • به میزان گفته شده در طرز تهیه پوره کلم بروکلی شیر پاستوریزه یا شیر خشک آماده شده را به کلم بروکلی که از قبل له کرده بودیم، اضافه می کنیم و هم چنان به مخلوط کردن ادامه می دهیم تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.
  • سعی کنید پوره کلم بروکلی را به شکل تازه استفاده کنید و باقی مانده آن را در یک ظرف قرار دهید و سپس در آن را ببندید و در یخچال بگذارید، چرا که این پوره تنها برای یک روز قابل نگه داری است.

روش آماده سازی پوره کلم بروکلی

نکات کلیدی در تهیه پوره با کلم بروکلی

  • برای ماندگاری و حفظ خواص کلم بروکلی سعی کنید تا حد امکان آن را بخار پز کنید، اگر از لحاظ امکانات به دستگاه بخار پز دسترسی ندارید می توانید قابلمه ای را تا نصفه از آب پر کنید و سپس روی حرارت بگذارید تا بجوشد، بعد یک آبکش را در دهانه قابلمه قرار دهید به گونه ای که از سطح آب درون قابلمه فاصله داشته باشد. اکنون کلم بروکلی را آبکشی کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا کلم بروکلی به طور کامل بخارپز شود.
  • برای این که پوره کلم بروکلی خوشمزه ای داشته باشید می توانید از سبزیجاتی مثل سیب زمینی پخته شده، هویج یا کدو سبز استفاده کنید و آن را همراه با کلم بروکلی له کنید.

نحوه آماده سازی پوره کلم بروکلی

  • به کودکان زیر ۸ ماه پوره کلم بروکلی ندهید، چرا که مقدار فیبری که در کلم بروکلی قرار دارد برای سیستم گوارش نوزاد مناسب نیست و کودک را دچار مشکل می کند و پس از ۸ ماهگی با توجه به نظر متخصص تغذیه این کار را انجام دهید.
  •  برای کودکانی که بیشتر از یک سال سن دارند می توانید از مخلوط پوره کلم بروکلی با ماست استفاده کنید.
  • برای آماده کردن پوره کلم بروکلی از کلم بروکلی با گل های تازه و شاداب که رنگ آن کاملا سبز می باشد، استفاده کنید.

روش پخت پوره کلم بروکلی بسیار لذیذ

در مطلب ارائه شده شما را با طرز تهیه پوره کلم بروکلی و مراحل آماده شدن آن و هم چنین نکاتی برای لذیذتر شدن این پوره بسیار مقوی آشنا کردیم، امیدواریم با پخت این پوره در منزل برای کودکان خود به عنوان یک پیش غذای مغذی و دلچسب و مصرف آن لذت کافی را ببرید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید