طرز تهیه سوپ قارچ ساده و خوشمزه با دستور امتحان شده

0

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و لذیذی است که برای آماده کردن آن نیاز به مواد اولیه کمی است و هم چنین تهیه کردن آن زمان بسیار کوتاهی دارد. سوپ قارچ به عنوان یک پیش غذای مناسب و دلچسب در بسیاری از رستوران ها سرو می شود که خواص فراوانی دارد چرا که حاوی بسیاری از ویتامین ها و پروتئین هاست که می تواند در بهبود سرما خوردگی مفید باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه سوپ قارچ آشنا می کنیم که برای پذیرایی در مهمانی ها نیز بسیار مناسب می باشد.

سوپ های مختلف را می توان به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی مورد استفاده قرا داد، همانطور که می دانید انواع مختلف سوپ با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها نامی مجزا دارند، به طور مثال رشته فرنگی از جمله مواد اصلی سوپ رشته فرنگی می باشد. پس علاوه بر مواد اصلی سوپ که بین تمامی سوپ ها مشترک می باشند مواد اولیه دیگر می توانند گویای طعم و مزه متفاوت این غذا باشند. سوپی که امروز قصد آموزش آن را داریم تا حدودی شبیه به سوپ مرغ و قارچ است، با این تفاوت که در تهیه آن از مرغ استفاده نمی شود البته می توانید در این دستور برای طعم بهتر کمی آب مرغ یا آب گوشت اضافه نمایید. ما در این دستور برای مقوی تر شدن سوپ از شیر نیز استفاده می نماییم از این رو سوپ قارچ که در ادامه با آن آشنا می شوید نوعی سوپ شیر نیز محسوب می گردد که طعم فوق العاده ایی دارد.

پخت سوپ قارچ به عنوان پیش غذایی سالم و مفید
مواد لازم جهت تهیه سوپ قارچ

  • قارچ درجه یک ۵۰۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • تره فرنگی ۱۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر ۲۵۰ گرم
  • جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ قارچ و شیر بسیار خوشمزه

در مرحله اول ابتدا پیازها را پوست  کرده و به شکل نگینی خرد می کنیم و بعد در قابلمه ای که از قبل آن را روی حرارت گذاشته ایم مقداری کره می ریزیم تا آب شود سپس پیازها را درون قابلمه می ریزیم.

پیازها را کمی با کره تفت می دهیم تا کاملا نرم شود و بعد کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم و برای این که مخلوط پیاز و زردچوبه کاملا با هم ترکیب شود هم چنان به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس تره فرنگی و هویج را که قبلا ریز کرده ایم بعد از این که پیاز به طور کامل نرم شد داخل قابلمه می ریزیم.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ مخلوط آماده شده را به مدت ۱۰ دقیقه تقت می دهیم و قارچ ها را که از قبل به صورت دلخواه به شکل  ورقه ای یا نگینی خرد کرده ایم پس از ۱۰ دقیقه به مخلوط اضافه می کنیم.

طرز تهیه سوپ قارچ و مراحل پخت آن

موادی که آماده کرده ایم را  به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا قارچ ها به طور کامل نرم شوند. سپس آرد سفید را که از قبل برای این گلوله نشود به صورت ذره ذره در داخل یک لیوان آب جوش حل کرده ایم به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی ۳ لیوان آب جوش را به همراه مقدار مورد نظر نمک و فلفل سیاه به سوپ خود اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا مواد به طور کامل بجوشد سپس مخلوط شیر و خامه را به مواد درون قابلمه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی طرز تهیه سوپ قارچ باید مواظب باشیم تا با اضافه کردن مخلوط شیر و خامه سوپ سر ریز نکند و سپس جعفری خرد شده را بعد از گذشت ۵ دقیقه به سوپ خود اضافه می کنیم و در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم تا سوپ کاملا جا بیفتد.

پس از این که سوپ آماده شده را در ظرف مورد نظر سرو کردید برای تزیین سوپ قارچ می توانید از موادی مثل هویج پخته رنده شده، ذرت کنسروی و یا سبزیجاتی مثل جعفری استفاده کنید.

روش آماده کردن سوپ قارچ

نکات مهم در طرز تهیه سوپ قارچ

اگر سوپ شما ظاهر خوبی نداشت و حالت بریده بریده به خود گرفت بهتر است برای رفع این مشکل قبل از این که شیر را به مواد اضافه کنید دمای آن را کنترل و با دمای محیط یکسان کنید و یا این که شیر را به صورت ولرم استفاده کنید.

اگر می خواهید سوپ قارچ بسیار لذیذی داشته باشید بهتر است به جای استفاده از آب جوش از آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم که در فصل سرما از سوپ قارچ استفاده کنید چرا که این سوپ به دلیل دارا بودن قارچ بسیار مقوی و برای از بین بردن ضعف عمومی بدن بسیار مفید است.
سوپ قارچ و روش پخت آن

امیدواریم مطالب ارائه شده شما را با طرز تهیه سوپ قارچ آشنا کرده باشد و با پخت آن در منزل به عنوان یک پیش غذای مفید لذت ببرید. حال می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات فوق العاده و عالی مجله ما برای تهیه انواع غذا ها، پیش غذا و همینطور دسر های متنوع و خوشمزه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید