طرز تهیه موس موز مجلسی، دسری فوق العاده خوشمزه با شیر و موز

0

موس در واقع نوعی دسر فرانسوی به معنای کف است. دسر موس انواع گوناگونی از جمله زعفرانی، شکلاتی، قهوه، موزی و… را شامل می شود. موس علاوه بر این که یک دسر محسوب می شود می تواند به عنوان نوعی غذا نیز تلقی شود که در آن از موادی چون گوشت، سبزیجات و ماهی استفاده می شود، یکی از ویژگی های آن بافت پر هوای آن است. ما در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه موس موز آشنا کنیم.

ذرست کردن دسر موس موز به شیوه ای آسان

موس موز دسری بسیار خوشمزه، شیرین و معمولا سرد می باشد. اگر شما به میوه موز علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده دسر موس موز را در منزل تهیه نمایید و به همراه خانواده به عنوان میان وعده ای دلچسب میل کنید. این دسر عالی و پرطرفدار دستوری شبیه به طرز تهیه دسر کاسترد، دسر پاناکوتا، دسر عربی و… دارد و ماده اصلی آن شیر و ژلاتین می باشد که با ترکیب برخی مواد دیگر دسر فوق العاده ایی می شود. البته حال که فصل پاییز و شب یلدا را پیش رو داریم می توانید اقدام به تهیه دسر کدو حلوایی یا دسر انار نمایید که این موارد نیز طرفداران خاص خود را دارند.

در طرز تهیه موس موز از موادی هم چون پودر ژلاتین، خامه، شکر و موز استفاده می شود که البته در مواردی سفیده و زرده تخم مرغ نیز بکار برده می شود.

مواد لازم:

  • شیر             ۲ لیوان
  • آب سرد        نصف لیوان
  • شکر            ۱/۴ پیمانه
  • موز              ۱ عدد
  • پودر ژلاتین     ۳ قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه  ۱/۲ پاکت

تهیه موس موز بسیار لذیذ در منزل

طرز تهیه موس موز خوشمزه و خوش طعم

  1. برای درست کردن موس موز ابتدا باید پودر ژلاتین را بعد از اسفنجی شدن توسط آب سرد به حالت بن ماری روی بخار آب قرار دهید تا شکل شفافی به خود بگیرد و کاملا حل شود.
  2. سپس بقیه مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شوند طوری که شکر به طور کامل آب شود.
  3. در این مرحله از طرز تهیه موس موز زمان اضافه کردن ژلاتین به مواد مورد نظر است، سپس دوباره مواد را مخلوط میکنیم تا ژلاتین به طور کامل با مواد میکس شود.
  4. در این جا قالب ژله ایی را که برای این کار در نظر گرفته ایم با کمی روغن چرب می کنیم و مواد را داخل آن می ریزیم و بسته به سلیقه افراد از رنگ خوراکی نیز می توان استفاده کرد، سپس با توجه به قالبی که دارید مواد را لایه لایه بریزید و بگذارید تا مواد کمی نیم بند شود و بعد لایه بعدی را بریزید.
  5. در مرحله پایانی دستور تهیه موس موز، قالب مورد نظر را در یخچال به مدت ۷ ساعت قرار دهید تا به آسانی دسری که آماده کرده اید از قالب جدا شود، بعد از این که دسر خنک شد آن ها را در ظرف های کوچکی قرار دهید و بسته به سلیقه خود آن ها را با پسته، پودر کاکائو و چیپس شکلاتی تزیین کنید.

 درست کردن موس موز به روشی آسان

نکاتی که باید در تهیه موس موز رعایت شود :

برای راحت جدا شدن دسر از قالب می بایست قالب مدت زمان زیادی در یخچال باقی بماند، بهتر است که با چاقو دور دسر را از قالب جدا کنید.

یکی از دلایل چسبیدن دسر به قالب حل نشدن کامل ژلاتین است به این منظور بهتر است زمانی که ژلاتین به طور کامل آب نشده بود و حالت دون مانند داشت آن را حتما از صافی رد کنید.

طرز تهیه موس موز بسیار خوشمزه
اگر طرز تهیه موس موز که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته است و قصد تهیه آن را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدام با مراجعه به بخش طرز تهیه دسر مجله هنر در خانه از دیگر دستورات عالی و امتحان شده ما دیدن نموده و سپس بهترین گزینه را با توجه به ذائقه و مواد اولیه در دسترس تان انتخاب نموده و سپس اقدام به تهیه نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید