طرز تهیه قرابیه ترکی با خوشمزه ترین و ساده ترین روش

0

قرابیه نوعی شیرینی خوشمزه و عالی است که به راحتی تهیه و با مواد اولیه ساده تهیه می گردد، این شیرینی که اغلب آن را به عنوان شیرینی ترک می شناسند و در کشور ترکیه و همچنین شهر تبریز طرفداران بیشتری دارد به قرابیه عسل و دارچین نیز معروف است. جالب است بدانید پخت این شیرینی بسیار راحت است و می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه نمایید. در ادامه طرز تهیه قرابیه عسل و دارچین را با این روش ساده مطرح می نماییم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان نیز واقع گردد و از پخت این شیرینی ترکی برای عید و دیگر مناسبت ها لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی قرابیه

آشنایی با دستورات پخت و طرز تهیه کیک و شیرینی های ساده برای همه جذاب است و اغلب ما علاقه مندیم در منزل و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم شیرینی های خوشمزه ایی و کیک های متفاوتی بپزیم. شیرینی شکری، شیرینی نخودی، شیرینی نارگیلی، شیرینی ساق عروس، شیرینی عسلی، مربایی، شیرینی فرابیه و… از جمله شیرینی هایی هستند که به راحتی تهیه می شوند و برای عید نوروز نیز مناسب هستند که همانطوز که کفتیم قصد داریم در این مطلب طرز تهیه شیرینی قرابیه را مطرح نماییم.

قرابیه عسل و دارچین

مواد لازم :

  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • آرد : ۴۵۰ گرم
  • روغن مایع : ۱۸۰ میلی گرم
  • شکر : ۱۵۰ گرم
  • عسل : ۷۰ گرم
  • دارچین : یک قاشق مرباخوری
  • بیکینگ پودر : ۵ گرم
  • وانیل : نوک قاشق

طرز تهیه قرابیه عسل و دارجین در منزل :

برای شروع پخت این شیرینی خوشمزه ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم خوب هم می زنیم سپس عسل و روغن مایع را هم اضافه کنید حال آرد، بکینگ پودر و دارچین را الک کنید و اضافه کنید و ورز بدید. میزان آرد باید به حدی باشد که خمیر به دست نچسبد ولی در صورتی که آرد بیش از حد استفاده نمایید شیرینی شما سفت می شود. میزان آرد برای شیرینی قرابیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم است. حال خمیر شیرینی شما اماده است از آن به مقدار کم بردارید و به شکل دلخواه داخل سینی فر بچینید.

فر را از یک ربع قبل روشن کنید تا گرم شود و سینی را در طبقه وسط قرار دهید و صبر کنید شیرینی ها طی زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بپزند.

طرز پخت قرابیه خوشمزه

برای شیرینی قرابیه ترکی می توانید از رومال های مختلف استفاده کنید. به طور مثال ترکیب زرده تخم مرغ و رعفران و یا زرده تخم مرغ و کاکائو زیبایی و جذابیت بیشتری به شیرینی ها می بخشد. قبل از اینکه شیرینی ها را داخل فر قرار دهید، روی انها را با یکی از این دو ترکیب آعشته نمایید و سپس برای پخت داخل فر قرار دهید.

روش پخت قرابیه تبریزیروش تهیه شیرینی قرابیه

امیدواریم از دستور پخت قرابیه ترکی نهایت استفاده را ببرید و حتما این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن ان لذت ببرید. حال اگر می خواهید با دیگر دستورات مجله ما برای پخت شیرینی های مختلف آشنا شوید حتما از بخش پحت شیرینی دیدن نمایید و از دستوران امتحان شده و عالی مجله هنر در خانه دیدن کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید