طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خانگی بسیار خوشمزه و عالی

0

استفاده از انواع مختلف ترشی و شور به عنوان چاشنی کنار غذا یکی از رایج ترین ایده ها برای سرو غذا است، همانطور که می دانید ترشی ها تنوع بالایی دارند و اغلب افراد آنها را بر اساس ذائقه خود و همچنین نوع غذا انتخاب می نمایند. ترشی لوبیا سبز یکی از این مدل های ترشی است که طرفداران زیادی در ایران دارد و می توان از آن به عنوان چاشنی در کنار اغلب غذاها استفاده نمود. حال ما قصد داریم طرز تهیه ترشی لوبیا سبز را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم تا از این طریق به دوستداران این نوع ترشی کمک کنیم آن را در منزل و به راحتی تهیه نمایند. پس تا پایان این آموزش کامل ما را همراهی کنید.

ترشی لوبیا سبز

ترشیجات مختلف از جمله ترشی آلبالو، ترشی کلم قرمز، ترشی بادمجان، ترشی مخلوط، زیتون پرورده و… از جمله رایج ترین ترشی های ایرانی می باشند که در کنار انواع غذا سرو می گردند. این ترشی ها را می توان به راحتی ذر منزل تهیه کرد و از طعم بی نظیر آنها لذت برد. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ترشی لوبیا سبز را ارائه دهیم، ما دو نوع لوبیا سبز داریم که رایج ترین آن در تهیه لوبیا پلو نیز استفاده می شود و امروز قصد داریم با آن ترشی خوشمزه ایی آماده کنیم. نوع دیگر لوبیا های سبز مربوط به لوبیا چیتی می باشد که ظاهر آن کمی متفاوت است و موارد استفاده دیگری دارد.

تهیه ترشی لوبیا سبز

مواد لازم :

  • لوبیا سبز : ۵۰۰ گرم
  • هویج : ۳ عدد
  • سرکه : دو لیوان
  • سیر : ۴ یا ۵ حبه
  • شوید و ترخون :  به مقدار دلخواه
  • ادویه ترشی : به مقدار دلخواه
  • نمک : یک قاشق چای خوری
  • آب جوشیده خنک شده : دو لیوان

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه :

ابتدا لوبیا سبزها را بشویید و سر و ته آن را بگیرید، سپس آنها را در ابعاد دلخواه خرد کنید. بعد از خرد کردن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب جوش و نمک آنها را بپزید، بعد از گذشت این زمان آنها را آبکش کرده و حدودا یک دقیقه در آب سرد بریزد و مجددا آبکش نمایید. هویج ها را در ابعاد دلخواه خرد کنید و کمی بپزید و سپس آبکش کرده و روی پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

در این فاصله سبزی های معطر را نیز بشویید و آنها را هم روی پارچه ایی پهن کنید تا خشک شوند، توجه داشته باشید که نباید هیچ آبی داخل آنها بماند. بعد از اطمینان از خشک شدن تمامی مواد به منظور جلوگیری از کپک زدن ترشی، آنها را به صورت لایه لایه داخل ظرف مناسب ترشی (ترجیحا ظرف شیشه ایی درب دار) بریزید و ادویه مخصوص که از عطاری تهیه نموده اید را به مقدار دلخواه اضافه کنید. حال آب جوشیده خنک شده و سرکه را به نسبت مساوی مخلوط کرده و روی مواد بریزید. درب ظرف را محکم ببندید و در جای خنک قرار دهید بعد از دو هفت ترشی شما آماده است.

روش تهیه ترشی لوبیا سبز

توجه داشته باشید که می توانید تنها از سرکه استفاده کنید که البته در این صورت ترشی شما ممکن است بسیار تیز و ترش شود که البته این امر به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با تهیه ترشی لوبیا سبز این است که می توانید لوبیا سبز و هویج را به صورت خام مورد استفاده قرار دهید که این امر سلیقه ایی است. همچنین می توانید هویج را از این دستور حذف نمایید که هر یک از این موارد به ذائقه شما و خانواده تان بستگی دارد و می توانید این ترشی خوشمزه را به روش دلخواه تهیه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید