طرز تهیه کیک چای ساده، کیک متفاوت و خاص که باید تجربه کنید

0

مطمئنا بارها پیش آمده است که قصد پخت کیک خانگی خوشمزه ایی را داشتید اما به دلیل نداشتن شیر یا ماست در منزل از پخت آن صرفه نظر نموده اید. برای اینگونه مواقع پیشنهاد ویژه ایی داریم، شما عزیزان بدون هیچ دغدغه ایی می توانید اقدام به پخت کیک بدون شیر یا ماست نمایید، تنها کافیست چای را جایگزین آنها کنید. کیک چای یکی از کیک های خوشمزه و خوش پخت است که به راحتی تهیه می شود، در ادامه طرز تهیه کیک چای را مطرح می نماییم که یکی از راحت ترین آموزش های پخت کیک می باشد. تا پایان ما را همراهی کنید.

طرز تهیه کیک چای

اگر به دنبال عصرانه ایی خوشمزه و عالی هستید و یا قصد دارید با کیک خانگی از مهمان ها پذیرایی کنید، کیک چای می توان گزینه ایده آلی باشد، البته انواع مختلف بنکیک، کیک های ساده و شکلاتی، کیک میوه ای، کیک یخچالی و… که قبلا آموزش داده ایم نیز می توانند انتخاب مناسبی باشند، به هر حال اگر دنبال طعم متفاوتی هستید حتما کیک چای را امتحان کنید. طرز تهیه کیک چای همانند پخت کیک ساده وانیلی است با این تفاوت که به جای شیر از چای استفاده می نماییم. با این حال دستور کامل را در ادامه ارائه می دهیم که مطمئنا مفید خواهد بود.

پخت کیک بدون شیر

مواد لازم :

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • آرد سفید : دو پیمانه (حدود ۳۰۰ گرم)
  • شکر : یک پیمانه (۲۱۰ گرم )
  • چای : نصف پیمانه
  • پودر کاکائو : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک چای خوشمزه و عالی :

برای شروع اقدام به دم کردن چای با رایحه دلخواه نمایید، می توانید از هل، گل محمدی و.. استفاده کنید و یا چای را به صورت خالص دم کنید. سپس نصف لیوان چای پر رنگ برداشته و کنار بگذارید تا ولرم شود.

کیک چای

حال تخم مرغ و شکر را مخلوط کرده و با همزن حدود ۵ دقیقه هم بزنید و سپس وانیل را اضافه کنید و مجددا هم بزنید. روغن مایع را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر هم بزنید، حال زمان آن رسیده است که چای را اضافه کنید و باز هم با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس همزن را کار بگذارید. آرد، بکینگ پودر و کاکائو را الک کرده و کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. مواد اصلی کیک ما آماده است.

داخل قالب بیست سانتی کاغذ روغنی انداخته و مواد را داخل آن بریزید و در فر که از قبل گرم نموده اید قرار دهید. در فر با درجه ۱۸۰ حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه زمان لازم است تا کیک بپزد. سپس آن را خارج نمایید. کیک چای شما بعد از کمی خنک شدن آماده سرو است.

طرز پخت کیک چای

کیک چای را می توان با روش های ساده تزیین کرده و سپس نوش جان نمود، این کیک یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان عصرانه می باشد اما اگر دوست دارید با دستورات دیگر برای پختن انواع کیک و شیرینی آشنا شوید می توانید به بخش پخت کیک مجله ما مراجعه کنید و از دیگر دستورات فوق العاده ما نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید