طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی، بهترین انتخاب برای فصل پاییز

0

خوراک لوبیا چیتی یکی از محبوبترین و خوشمزه ترین خوراکی هاست که می توان آن را به عنوان صبحانه، عصرانه و حتی غذایی سبک در وعده شام یا ناهار مورد استفاده قرار داد، این خوراکی مواد مقوی زیادی دارد و برای کودکان نیز بسیار مفید است، پس بهتر است آن را به خوشمزه شکل ممکن بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید، البته همانطور که اطلاع دارید خوراک لوبیا به صورت کنسرو در بازار موجود است اما پیشنهاد ما این است که این خوراک خوشمزه را در منزل تهیه کرده و تا حد امکان از غذاهای کنسرو شده استفاده نکنید. حال اگر می خواهید با طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی آشنا شوید تا پایان ما را همراهی نمایید.

خوراک لوبیا چیتی و قارچ و سیب زمینی

افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند در وعده صبحانه یا عصرانه غذای گرم بخوردند، این علاقه در فصل پاییز و زمستان که هوا خنک است بیشتر می شود، از جمله خوراکی های خوشمزه ایی که به این عزیزان پیشنهاد می شود می توان به خوراک لوبیا، عدسی، نرگسی اسفناج، حلیم، پنکیک، نیمرو و… اشاره نمود که هر یک طرفداران ویژه خود را دارند. ما امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک لوبیا را آموزش دهیم که با لوبیا چیتی تهیه می شود، البته جالب است بدانید افراد زیادی این خوراک را با لوبیا سبز که اغلب برای لوبیا پلو استفاده می شود و حتی لوبیا قرمز نیز می پزند و طعم متفاوتی را تجربه می نمایند.

خوراک لوبیا چیتی خوشمزه

مواد لازم برای دو نفر

  • لوبیا چیتی: ۲ پیمانه
  • سیب زمینی : یک عدد بزرگ
  • قارچ : ۵ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذا خوری
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه و کمی دارچین)
  • آبلیمو : دو قاشق غذاخوری
  • روغن : به مقدار کم

طرز تهیه خوراک با لوبیا چیتی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه با سیب زمینی و قارچ

بهتر است لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و آب آن را دور بریزید تا نفخ لوبیا به طور کامل گرفته شود، اما در صورتی که فراموش کردید می توانید دو ساعت زودتر لوبیا ها را با آبجوش و یا آب داغ خیس کنید و سپس آب را دور ریخته و لوبیاها را با مقداری آب در قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا لوبیاها بپزند.

حال پیازها را نگینی خرد کرده و با کمی روغن در ظرفی جداگانه تفت دهید. سیب زمینی و قارچ را نیز نگینی خرد کرده و اضافه کنید بعد از اینکه کمی سرخ شدند، ادویه ها را اضافه کنید. به سراغ قابلمه لوبیا ها بروید و بعد از اطمینان از پخت لوبیا ها مواد تفت خورده را نیز به همراه رب گوجه فرنگی افزوده و حدود ده دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد هم بروند.

خوراک لوبیا چیتی

در آخرین مرحله آبلیمو یا آب غوره و یا سرکه را اضافه کنید، مقدار ترشی این غذا سلیقه ایی است و حتی می توانید آن را حذف نمایید. حال خوراک لوبیا را در ظرف مناسب کشیده و نوش جان نمایید.

طرز پخت خوراک لوبیا چیتی

توجه داشته باشید که این غذای خوشمزه را می توان با چاشنی های مختلف نوش جان نمود و یا در تهیه آن از مواد اولیه متفاوتی استفاده نمود، به طور مثال برخی در خوراک لوبیا از هویج، گوجه فرنگی، سبزی های معطر و… نیز استفاده می نمایند که انتخاب آنها سلیقه است و به ذائقه شما و خانواده تان بستگی دارد.

طرز تهیه خوراک لوبیا

همانطور که مشاهده نمودید پختن خوراک با لوبیا چیتی بسیار آسان و راحت است و به دلیل مقوی بودن می تواند یک وعده غذای کامل باشد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین نماید. حال امیدواریم با استفاده از این دستور خوراک لوبیا خوشمزه ایی پخته و در کنار خانواده نوش جان نمایید. شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی و مراجعه به این بخش از مجله هنر در خانه از دیگر آموزش ها و دستورات امتحان شده و عالی مجله ما نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید