طرز تهیه دسر عربی خوشمزه و ساده با دستور امتحان شده

0

دسر عربی را می توان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسرها دانست که اغلب برای مهمانی ها و مجالس تهیه می شود. این دسر اغلب با بیسکویت پتی بور تهیه می شود و دستور ساده ایی دارد که در مدت زمان کوتاهی تهیه می گردد. حال اگر شما نیز به این دسر خوشمزه و خوش طعم علاقه مندید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه دسر عربی فوق العاده عالی و بی نظیر آشنا شوید.

با تهیه دسرهای مختلف می توانید هنر و استعداد خود را در مهمانی ها به نمایش بگذارید و علاوه بر این در منزل و به راحتی با قبول سفارش به کسب درآمد بپردازید. قبلا به آموزش طرز تهیه ترحلوای شیرازی، دسر با بیسکویت پتی بور، دسر مگنولیا، دسر با میوه های مختلف مثل دسر طالبی یا دسر توت فرنگی و… پرداختیم، حال می خواهیم طرز تهیه دسر عربی را مطرح کنیم که این نوع دسر نیز یکی از خوراکی های محبوب و خوشمزه و از پرطرفدارترین دسرها می باشد. پس تا پایان همراه ما باشید و از این دستور فوق العاده نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

دسر عربی همچون کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور، شیر، خامه و… تهیه می گردد و می توان آن را به صورت یک یا دو رنگ نیز تهیه کرد، در ادامه با تمامی مواد اولیه مورد نیاز برای این دسر آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

شیر : دو لیوان

بیسکویت پتی بور : نصف بسته

پودر کرم کارامل : یک بسته

پودر کافی میکس : دو قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین : یک قاشق غذاخوری

خامه صبحانه : دو قاشق غذاخوری

شکر (در صورت دلخواه به مقدار خیلی کم)

طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور :

ابتدا پودر ژلاتین را به روش بن ماری (روی بخار آب) در یک سوم لیوان آب سرد حل نمایید و صبر کنید تا ذرات ژلاتین کامل حل شده و یکدست شوند. حال در ظرفی دیگر شیر، کافی میکس و پودر کرم کارامل را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه کامل مخلوط شدند ژلاتین حل شده را نیز اضافه کرده و سپس از روی حرارت بردارید و داخل مخلوط کن با بیسکویت و خامه بزنید تا کامل میکس شود. (البته می توانید بیسکویت را کامل خرد کرده و با خامه مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید)

حال مواد اصلی دسر عربی ما آماده است، آن را داخل قالب ریخته و به مدت هفت یا هشت ساعت داخل یخچال قرار دهید، توجه داشته باشید که چون در مواد اولیه از خامه استفاده شده است نیازی به چرب کردن قالب نیست و بعد از گذشت این مدت زمان لبه های دسر را با چاقو آزاد و سپس آن را به راحتی برگردانید.

طرز تهیه دسر عربی

برای دو رنگ شدن دسر عربی می توانید نصف این مواد را با کاکائو مخلوط کنید و آنها را به شکل دلخواه داخل قالب بریزید.

طرز پخت دسر عربی

برای تزیین دسر عربی می توانید از ابتکار و خلاقیت خود استفاده نمایید و دسر خود را به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کنید. عکس های زیر نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

دسر عربی دو رنگتزیین دسر عربیطرز پخت دسر ژلاتینیطرز تهیه دسر عربیدسر عربی با نسکافه و شیرطرز تهیه دسر عربی سادهآموزش تهیه دسر

علاوه بر تزیینات بالا می توانید از دیگر ایده ها نیز استفاده کنید، همچنین در صورت تمایل می توانید تغییرات جزئی در مواد اولیه این دسر بدهید و طعم آن را به دلخواه تغییر دهید. به طور مثال به جای خانه صبحانه می توانید از خامه قنادی استفاده نمایید که در اینصورت دسر شیرین تری خواهید داشت. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید