طرز تهیه ترشی آلبالو ملس و خوشمزه خانگی با دستور امتحان شده

0

آلبالو یکی از پرطرفدارترین میوه های تابستانی است که اغلب بانوان باسلیقه سعی می کنند با آن ترشی، مربا، شربت و… تهیه کرده و نوش جان نمایند. ترشی آلبالو یکی از خوشمزه ترین چاشنی ها برای غذاهای مختلف است که تهیه آن در این فصل از سال که به راحتی می توان اقدام به خربد آلبالو نمود بازار داغی دارد، اگر شما نیز قصد دارید تهیه این ترشی پرطرفدار را تجربه نمایید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی آشنا شوید.

تهیه ترشی آلبالو

اغلب ما تجربه تهیه مربای آلبالو، شربت آلبالو و حتی آلبالو پلو را داریم، اما کمتر پیش آمده است که اقدام به تهیه ترشی آلبالو نماییم. این ترشی همانند زیتون پرورده، ترشی مخلوط، ترشی بادمجان، ترشی کلم قرمز و… از محبوب ترین ترشی ها در رستوان ها و هتل ها می باشد و اغلب برای پذیرایی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد که ما در این مطلب سعی داریم بهترین و ساده ترین روش تهیه ترشی آلبالو را مطرح نماییم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید باشد.

ترشی آلبالو خانگی

مواد لازم

آلبالو تازه : یک کیلوگرم

نمک : به مقدار لازم

سرکه : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی خوشمزه

برای تهیه ترشی ملس با آلبالو ابتدا آلبالوها را به خوبی بشویید و داخل صافی بریزید . سپس مقداری نمک به آن اضافه نمایید و کنار بگذارید تا چند ساعتی بماند تا آلبالوها کاملا خشک شوند. سپس آلبالوها را داخل ظرف شیشه ایی بریزید و روی آن را با سرکه پر کنید، حال درب ظرف را محکم ببندید و داخل یخچال قرار دهید تا ترشی جا بیفتد و به اصطلاح به خوبی برسد. (بهتر است بعد از گذشت چند روز مزه ترشی را تست کنید و در صورت یاز کمی نمک دیگر به آن اضافه نمایید.)

روش تهیه ترشی آلبالو

توجه داشته باشید که این ترشی را می توان به مدت یکسال داخل یخجال نگهداری نمود.

ترشی آلبالو را می توان با آلبالوهای بدون هسته نیز تهیه کرد اما آلبالوهای سالم زیبایی بیشتری دارند.

در صورت تمایل می توانید مقدار کمی شکر نیز به آلبالوها اضافه کنید که البته انتخاب آن سلیقه ایی است و طعم خاصی به ترشی می بخشد.

برای ترشی آلبالو بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید.

طرز درست کردن ترشی آلبالو

همانطور که مشاهده نمودید ترشی آلبالو به راحتی و با روشی ساده تهیه شد، حال اگر قصد دارید با روش تهیه دیگر ترشی های خانگی خوشمزه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم بر روی ترشیجات کلیک نمایید و از بهترین و کامل ترین دستورات مجله ما دیدن نمایید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید