طرز تهیه ۳ غذای فوری با سیب زمینی که تا بحال امتحان نکرده اید

0

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که مجبور شوید در مدت زمان بسیار کوتاهی اقدام به پخت غذا نمایید، در اینگونه مواقع آشنایی با نحوه پخت غذاهای آسان و سریع که با مواد اولیه در دسترس و ساده تهیه می شوند بسیار مهم  است. به این دلیل قصد داریم در این مطلب طرز تهیه سه نوع غذای فوری با سیب زمینی را که از جمله فراوان ترین مواد اولیه موجود در منزل است را معرفی نماییم تا به عزیزانی که با کمبود وقت برای پخت غذا مواجه هستند کمک کنیم بتوانند در سریع ترین زمان ممکن غذاهای خوشمزه ایی با سیب زمینی بپزند.

دستور پخت غذای فوری با سیب زمینی در زمانی بسیار کوتاه

سیب زمینی را می توان از جمله رایج ترین مواد اولیه دانست که به راحتی و خیلی سریع می توان با آن غذای های خوشمزه ایی پخت. سیب زمینی به تنهایی و یا در کنار دیگر مواد غذایی از جمله قارچ، فلفل دلمه ایی، گوشت چرخ کرده، مرغ و… طعم مطلوبی دارد و مورد پسند افراد با سلایق غذایی مختلف قرار می گیرد. اغلب ما با سیب زمینی انواع سالاد از جمله سالاد توپی، سالاد الویه و همینطور گراتن سیب زمینی با طعم های مختلف را تهیه می کنیم اما چند غذای ساده و خوشمزه دیگر نیز می توان پخت که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

غذای فوری با سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی :

برای تهیه این غذای خوشمزه و ساده ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کرده و سپس آنها را له یا رنده نمایید. حال درون یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و یک پیاز را خرد کرده و داخل آن تفت دهید، سپس مقدار کمی نمک، فلفل، پودر نعناع خشک و یا رب گوجه (با توجه به ذائقه) اضافه کنید و سیب زمینی های نرم شده را داخل ماهیتابه ریخته و خوب تفت دهید. غذای ما به همین راحتی آماده سرو است.

طرز تهیه غذای ساده و سریع

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای :

برای پخت این غذای فوری نیز باید ابتدا سیب زمینی ها را پوره نمایید و سپس له نمایید. حال کمی ادویه دلخواه از جمله فلفل، نمک، آویشن و… به آن اضافه کنید، سپس داخل سیب زمینی های له شده کمی کره ریخته و ورز دهید تا کاملا یکدست شوند، حال مخلوط را داخل قیف ریخته و به صورت تکه های کوچک در روغن سرخ کنید.  این غذا مورد علاقه کودکان است و به راحتی می توان در زمان کوتاهی آن را تهیه نمود.

طرز تهیه غذا با سیب زمینی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری :

برای پخت سیب زمینی سوخاری ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و در ابعاد دلخواه برش بزنید ( بهتر است سیب زمینی ها خیلی نازک نباشند) آنها را بشویید و سپس به مدت پنج دقیقه در آب در حال جوش بریزید و سپس خارج کرده و صبر کنید تا آب آن کاملا گرفته شود و خنک شوند. حال در ظرفی جداگانه مقداری شیر را با یک تخم مرغ مخلوط کنید، در ظرفی دیگر نیز پودر سوخاری را با ادویه های مناسب مخلوط کنید. سیب زمینی ها را ابتدا داخل مخلوط شیر و تخم مرغ زده و سپس به پودر سوخاری آغشته نمایید و بعد در روغن سرخ کنید. این غذای سریع و خوشمزه محبوبیت زیادی دارد که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان نیز قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

حال که با نحوه پخت چند غذای فوری با سیب زمینی آشنا شدید می توانید خیلی سریع و در مدت زمانی کوتاه غذاهای خوشمزه ایی پخته و در کنار خانواده نوش جان کنید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات امتحان شده و فوق العاده مجله ما برای پخت انواع غذا نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید