طرز تهیه مربای آلبالو خوشرنگ و عالی و روش تهیه شربت آلبالو

0

مربای آلبالو را می توان پرطرفدارترین مربا دانست که اغلب افراد عاشق طعم ترش و شیرین آن هستند، این مربا فوق العاده انتخاب خوبی به عنوان وعده صبحانه می باشد و در کنار کره یا خامه ترکیب خوشمزه ایی می سازد، پختن این مربا نیز بسیار راحت است، با این حال ما در این مطلب طرز تهیه مربای آلبالو خانگی با روشی ساده و عالی را مطرح می نماییم که می تواند به شما عزیزان در جهت پخت این مربای خوشمزه کمک کند.

مربا آلبالو خانگی

مرباهای مختلف از جمله مربای به، مربای آلبالو و گیلاس، مربای هویج، مربای سیب و…. بهترین انتخاب برای صبحانه می باشند که همه آنها را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این مرباهای خانگی عطر و طعم خاصی دارند که با یکبار امتحان کردن آن مطمئنا دیگر به سراغ مرباهای آماده نخواهید رفت. آموزشی که در ادامه مشاهده می فرماید مربوط به طرز تهیه مربای آلبالو می باشد، البته علاوه بر مربا می توانید با آلبالوهای خوش رنگ اقدام به تهیه شربت آلبالو یا آلبالو پلو نمایید.

طرز تهیه مربا آلبالو

مواد لازم :

آلبالو هسته گرفته : نیم کیلو

شکر : نیم کیلو

آبلیمو : یک قاشق چای خوری

وانیل : در صورت دلخواه کمی

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی :

برای تهیه مربا بهتر است آلبالو ها را به خوبی بشویید و هسته آن ها را بدون نصف کردن آلبالو ها بگیرید. سپس آلبالوها را در ظرف مناسب ریخته و لابه لای آن شکر بپاشید و در یخچال قرار دهید. بهتر است حدود ۲۴ ساعت در یخچال باشد اما در صورت تمایل می توانید زودتر برای پخت آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که این کار باعث می شود مربای خوشرنگ تری داشته باشید. بعد از گذشت این زمان آلبالوها را داخل قابلمه با سایز مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید حال وانیل را اضافه کنید تا عطر بهتری به مربای شما ببخشد. بعد از جوش آمدن شعله را کم کنید و کف های روی مربا را با کفگیر بگیرید و دور بریزید. سپس صبر کنید تا مربا به غلظت دلخواه برسد. شعله را خاموش کرده و آبلیمو را اضافه کنید.

مربای آلبالو

بعد از اینکه مربا سرد شد آن را در ظرف مناسب ریخته و داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که جوشاندن بیش از حد مربا باعث تیره شدن رنگ آن می شود. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که این مربا نیاز به آب ندارد و آلبالوهایی که یک شبانه روز داخل یخچال قرار داده اید به اندازه کافی آب می اندازند.   مربای آلبالو خانگیطرز تهیه مربای آلبالو

همانطور که مشاهده نمودید به راحتی می توانید در منزل مربای آلبالو خوشمزه و خوش رنگ تهیه نموده و برای وعده صبحانه نوش جان نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله ما از دیگر آموزش های جذاب برای پخت انواع مربا، غذا و دسرهای مختلف دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید