طرز تهیه موهیتو خیار و نعناع، نوشیدنی شیک و خنک برای تابستان

0

موهیتو نعناع و خیار انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها در روزهای گرم تابستان است، این نوشیدنی خنک به راحتی تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ایی دارد و به راحتی تشنگی را نیز رفع می کند. ترکیب خیار، نعناع و لیمو با یکدیگر طعمی خاص و بی نظیر به این نوشیدنی می بخشد که اغلب افرادی که رایحه نعناع را دوست دارند، عاشق این طعم می شوند. اگر شما نیز قصد تهیه آن را دارید با ما همراه باشید و با طرز تهیه موهیتو خیار و نعناع آشنا شوید.

روش تهیه موهیتو نعناع

انواع شربت های خوشمزه از جمله شربت آلبالو، شربت نارنج، شربت ریواس و… اغلب از میوه های تابستانی تهیه می شوند، اما در تهیه شربت هایی همچون شربت سکنجبین، شربت خاکشیر و… از میوه ها استفاده نمی شود و روش تهیه متفاوتی دارند. حال ما می خواهیم این دو مدل شربت را با یکدیگر ترکیب نماییم و طعم جدید و متفاوتی را تجربه کنیم. در ادامه طرز تهیه موهیتو خیار را ارائه می دهیم که ترکیب فوق العاده ایی از شکر، نعناع، خیار و لیمو می باشد.

طرز تهیه موهیتو خیار

مواد لازم :

  • خیار سبز : دو عدد
  • نعناع تازه : نصف پیمانه
  • لیموی تازه : سه عدد
  • شکر : نصف پیمانه

طرز تهیه موهیتو خیار و نعناع و لیمو :

برای شروع یک لیوان آب و نصف لیوان شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا با حرارت ملایم جوش آید، سپس پنج دقیقه صبر کنید تا شربت کمی قوام پیدا کند، بعد از گذشت این زمان شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شربت کاملا خنک شود.

حال به سراغ مخلوط کن بروید و نعناع تازه، خیار، شربت خنک شده و لیمو ها را داخل آن بریزید، سپس یک لیوان آن اضافه کنید و خوب میکس نمایید. البته در صورت تمایل می توانید از تکه های یخ نیز استفاده کنید. بعد از میکس آن را از صافی رد کنید و در لیوان دلخواه بریزید و نوش جان نمایید. البته توجه داشته باشید که اگر به دنبال نوشیدنی غلیظ هستید می توانید موهیتو را از صافی رد نکنید که این انتخاب کاملا سلیقه ایی است و به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه شربت خیار

نکته :

حتما هسته های لیمو را بگیرید. توجه داشته باشید که اگر لیموهای شما پوست نازک باشند، شربت شما تلخ نمی شود اما در غیر اینصورت بهتر است پوست لیموها را جدا کنید و فقط کمی رنده پوست لیمو به موهیتو اضافه کنید.

موهیتو با نعناع و خیار

ضمن اینکه امیدواریم موهیتو خیار و نعناع را تهیه کرده و از نوش جان کردن آن کنار خانواده و دوستان لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم به بخش طرز تهیه نوشیدنی مجله ما نیز مراجعه کنید و از دیگر دستورات فوق العاده و عالی برای تهیه نوشیدنی های مختلف نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید