طرز تهیه ترحلوا شیرازی با نشاسته و شیر، دسری خوشمزه و متفاوت

1

ترحلوای شیرازی یکی از محبوب ترین دسرهاست که در سراسر ایران تهیه می گردد و طرفداران بسیاری دارد. مواد اصلی این حلوای فوق العاده خوشمزه شیر و نشاسته می باشد و اغلب آن را به صورت دو رنگ سفید و زعفرانی تهیه می کنند. روش تهیه آن بسیار ساده است تنها به کمی زمان و حوصله نیاز دارید تا بتوانید دسری فوق العاده تهیه کنید. حال ما در ادامه طرز تهیه ترحلوا شیرازی را ارائه می دهیم که دستوری امتحان شده و بسیار عالی می باشد. پس تا پایان همراه ما بوده و از این دستور نهایت استفاده را ببرید.

پخت ترحلوای شیرازی

حلواها و دسرهای مختلف جایگاه ویژه ایی بر روی سفره افطار دارند، اغلب ما با طرز تهیه حلوا ساده آشنایی داریم اما گاهی نیاز داریم طعم و مزه ای متفاوت را تجربه نماییم. دستوری که در ادامه ملاحظه می فرمایید در همین راستا تهیه شده است و به شما کمک می کند ترحلوای خوشمزه ای تهیه نمایید. ترحلوا می تواند در کنار زولبیا و بامیه زیبایی سفره شما را دو چندان نماید.

ترحلوا با نشاسته و شیر

مواد لازم :

نشاسته گل : یک پیمانه پر

آرد برنج : نصف پیمانه

شکر : دو و نیم پیمانه

گلاب : یک پیمانه

آب : چهار پیمانه

شیر : شش پیمانه

زعفران : به مقدار دلخواه

مقداری مغز خلال شده برای تزیین

طرز تهیه ترحلوا شیرازی دو رنگ:

برای پختن ترحلوای خوشمزه و عالی ابتدا نشاسته را با آب مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود، سپس در ظرف دیگری شیر را ریخته و آرد برنج را در آن الک نمایید. و بعد از مخلوط شدن، ترکیب آب و نشاسته را نیز اضافه کنید. در این مرحله بهتر است شکر را نیز اضافه کنید. بعد از اینکه شکر را اضافه کردید مواد را داخل قابلمه تفلون یا چدن مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. راز خوشمزه شدن ترحلوا، پخت آن با حرارت ملایم است تا آرد برنج و نشاسته طعم خامی ندهند. در حین پخت نیز باید مدام ان را با قاشق چوبی هم بزنید. بعد از گذشت حدودا نیم ساعت مواد شما کمی غلیظ می شود در این مرحله گلاب را اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا آنجا که غلظت آن به اندازه ایی شود که رد قاشق روی مواد بماند. (شبیه به سفیده تخم مرغ بعد از هم زدن و سفت شدن)

در این مرحله ترحلوا آماده است، آن را به دو قسمت تقسیم نمایید، بخش اول را داخل یک ظرف دیوار دار که با آب سرد خیس کرده اید بریزید و به بخش دوم کمی زعفران آب شده غلیظ اضافه کرده و روی حرارت هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس آن را روی مواد سفید رنگ که نیم بند شده اند بریزید و بعد از اینکه از داغی افتاد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت چندین ساعت (یک شب تا صبح) آن را برش زده و با مغز دلخواه مثل خلال بادام یا خلال پسته تزیین نمایید و نوش جان نمایید.

آموزش پخت ترحلوا شیراز

توجه داشته باشید که این ترحلوای خوشمزه را می توان سه یا چهار روز در یخچال نگه داری کرد و بهتر است در ظرف درب دار قرار دهید.

طرز پخت ترحلوا

شما عزیزان می توانید مواد ترحلوا را همچون شله زرد داخل قالب نیز بریزید و ترحلوای قالبی زیبا و شیکی برای پذیرایی از مهمان ها داشته باشید.

طرز تهیه ترحلوا شیرازیطرز تهیه ترحلوا قالبی

حال که با طرز تهیه ترحلوا شیرازی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم حتما این دسر اصیل شیرازی را تهیه نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. همچنین می توانید برای مشاهده دستورات بیشتر و متنوع تر به بخش آشپزی مجله ما مراجعه کنید و نهایت استفاده را از مطالب ارائه شده ببرید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید