طرز تهیه حلوا ساده و بسیار خوشمزه با آرد گندم

0

حلوا یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و خوش طعم است که برای مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، حلوا را می توان یکی از اجزا اصلی سفره افطار در ماه رمضان دانست از این رو در این مطلب از مجله هنر در خانه به ارائه طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه می پردازیم که مطمئنا می تواند آموزشی کاربردی و مفید برای شما عزیزان نیز باشد. پس تا پایان همراه ما بوده و از این دستور امتحان شده و عالی نهایت استفاده را ببرید.

تزیین حلوا با سیخ کباب

همانطور که می دانید حلواهای متنوعی داریم که هر یک با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها دارای طعم متفاوتی هستند. از جمله این حلواها که هر یک طرفداران خاص خود را دارند می توان به حلوا شیر خشک، حلوا شیر ساده، حلوا سه آرد، حلوا زعفرانی و… اشاره نمود که در مطالب قبلی سعی کرده ایم تا حدی شما عزیزان را با روش تهیه هر یک آشنا نماییم. حال برای آن دسته از عزیزان که تقاضای حلوای ساده با آرد گندم را داشته اند دستوری راحت و کاربردی معرفی می نماییم که امیدواریم برای همه شما عزیزان مفید باشد.

مواد لازم برای پخت حلوا :

آرد گندم : دو پیمانه

شکر : یک پیمانه

روغن : دو سوم پیمانه

گلاب : نصف پیمانه

زعفران دم کرده : به مقدار دلخواه

پودر هل : به مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوا ساده و راحت :

برای شروع یک لیوان پر آب داخل قابلمه کوچکی ریخته و شکر را به آن اضافه نمایید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شکر کاملا در آب حل شود سپس گلاب، زعفران دم کرده و هل را نیز اضافه نمایید. بعد از اینکه مواد کاملا حل شدند حرارت را کم کنید اما شعله را خاموش نکنید تا شربت از داغی نیفتد.

حال یک تابه با ابعاد مناسب روی حرارت قرار دهید، آرد را بعد دو یا سه بار الک کردن داخل تابه بریزید و با حرارت کم تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، (در حین تفت دادن از هم زدن آن غافل نشوید) بعد از تغییر رنگ روغن را به آرامی اضافه نمایید و همچنان تفت دهید.

طرز تهیه حلوا سادهآموش تهیه حلوا ساده

مقدار تفت دادن آرد رنگ حلوا را تعیین می کند و هر چه بیشتر آن را تفت دهید حلوای تیره تری خواهید داشت. بعد از اینکه آرد به مقدار دلخواه شما تفت خورد، شعله را خاموش کرده و شربت را به آرامی اضافه نمایید و سریع هم بزنید تا یکدست شود.

طرز تهیه حلوا با آرد گندم

مدام و سریع هم زدن باعث می شود حلوا یکدست شود. وقتی حلوا وسط ماهیتابه جمع شد آماده است و می توانید آن را داخل ظرف مناسب بکشید.

طرز تهیه حلوا با آرد گندم

تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین حلوا ساده را نشان می دهند که هر یک از این تصاویر زیبا و اشتها بر انگیز می توانند ایده و الگویی برای شما دوستان در جهت تزیین کردن روی حلوا باشند.

تزیین حلوای سادهطرز پخت حلواطرز تهیه حلوای خوشمزهطرز تهیه حلوا با آرد گندمطرز تهیه حلوای ساده

حال که با طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه با روشی راحت آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات متنوع مجله ما برای پخت غذاها و تهیه دسرهای مختلف دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید