با این روش های ساده اقدام به ساخت عروسک خیمه شب بازی نمایید

0

عروسک سازی از جمله کارهای سرگرم کننده و مهیج می باشد، که با ساخت انواع عروسک می توان کودکان را سرگرم کرد و آنان را به وجد آورد. همچنین والدین با استفاده از مدل های متنوع عروسک می توانند، نمایش های زیبای را برای کودک یا کودکان خود اجرا کنند. یکی از مدل عروسک های مورد استفاده برای اجرای نمایش های عروسکی، عروسک خیمه شب بازی می باشد، که این نوع عروسک ها معمولا با استفاده از وسایل ساده و در انواع مدل ساخته می شود، از این رو، این بخش از هنر در خانه را به ساخت عروسک خیمه شب بازی اختصاص داده ایم، که امیدواریم نحوه ساخت این عروسک برای شما عزیزان جذاب باشد.

ساخت عروسک خیمه شب بازی

عروسک های خیمه شب بازی همچون انواع عروسک حاجی فیروز و… از عروسک های اصیل و سنتی ایرانی می باشند که شما عزیزان علاقه مند می توانید به راحتی آنها را در منزل نیز تهیه نمایید. حال بنا به درخواست شما دوستان صد داریم به ارائه آموزش ساخت عروسک خیمه شب بازی برای کودکان بپردازیم که مطمئنا آموزش جذابی برای شما عزیزان می تواند باشد. وسایل لازم برای ساخت عروسک که به آن نیاز دارید، شامل قاشق چوبی، ماژیک، چسب نواری، کاغذ رنگی و نخ کاموا می باشد.

برای ساخت این عروسک باید ابتدا با استفاده از ماژیک، چهره عروسک را در داخل قاشق بکشید، شکل عروسک می تواند به حالت غم، خوشحالی، عصبانیت و … باشد. سعی کنید چندین عروسک بسازید، تا به وسیله این عروسک ها، نمایش های زیادی اجرا نمایید. البته نقاشی شکل عروسک می تواند بر اساس شخصیت های داستان و یا به شکل های مختلفی کشیده شود.

مراحل ساختن عروسک خیمه شب بازی

در مرحله بعدی این مدل عروسک سازی باید بدن عروسک را بسازید. برای این منظور باید دور دسته قاشق را با تکه ای  کاغذ رنگی یا طرح دار بپوشانید و همانند تصویر آن را با چسب نواری محکم کنید. با استفاده از کاغذ رنگی می توانید، هر زمان که نیاز دارید، لباس عروسک را تغییر دهید.

وسایل لازم برای ساختن عروسک خیمه شب بازی

سپس باید با استفاده از نخ کاموا، رشته ای باریک و زیبا ببافید و از آن به عنوان دست های عروسک استفاده کنید و همانند تصویر آن را در محل چسپ روی لباس گره بزنید و بعد قسمت بالای لباس عروسک را به سمت پایین برگردانید. برای پاهای عروسک نیز باید، از این رشته بافتنی استفاده کنید و آن را از زیر لباس عروسک، گره بزنید.

آموزش ساختن عروسک خیمه شب بازی

آنگاه برای تزیین سر عروسک می توانید از گل، روبان، پر و یا حتی کاموا به عنوان موی سر عروسک استفاده کنید.

خلاقیت در ساختن عروسک خیمه شب بازی

اکنون شما صاحب یک عروسک و یا چندین عروسک زیبا هستید، که با استفاده از آن ها می توانید، نمایشی جذاب را به روی صحنه ببرید.

ساختن عروسک خیمه شب بازی با ایده های خلاقانه

در ادامه ساخت عروسک می توانید، با چند عروسک خیمه شب بازی دیگر نیز آشنا شوید. روش ساخت این عروسک ها بسیار ساده می باشد و با تماشای تصاویر و با استفاده از وسایل همچون، قاشق چوبی یا چوب بستنی، پارچه، نخ کاموا، کاغذ کادو، چشم عروسکی و … به راحتی می توانید، این عروسک های زیبا را بسازید.

ساخت عروسک خیمه شب بازی

انواع عروسک خیمه شب بازی

ساخت عروسک های خیمه شب بازی زیبا     مدل های متنوع عروسک خیمه شب بازی

مدل های جالب عروسک خیمه شب بازی

ساخت عروسک خیمه شب بازی

در مطلب بالا با روش ساخت عروسک خیمه شب بازی آشنا شدید، که با ایده گرفتن از این عروسک و دیگر عروسک های خیمه شب بازی ارائه شده در بالا می توانید، عروسک های زیبا و مطابق با سلیقه خود بسازید. همچنین برای مشاهده آموزش ساخت عروسک های مختلف با وسایل متنوع به بخش عروسک سازی مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از دیگر مدل ها و ایده ها در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید