طرز تهیه خورش کرفس مجلسی + رمز و راز خوشمزه تر شدن این خورش

0

خورش کرفس از جمله خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی می باشد. همانطور که از اسم این غذا پیداست، طعم متفاوت این خورش به دلیل استفاده از کرفس می باشد، البته در تهیه این غذا می توان به جای کرفس از کنگر ریواس نیز استفاده کرد. برای آشنایی با طرز تهیه خورش کرفس و نکاتی برای خوشمزه تر شدن این غذا پیشنهاد می کنیم، در این بخش از آشپزی هنر در خانه، با ما همراه شوید.

انواع مختلف خورش های ایرانی از جمله خورش مرغ، خورش قرمه سبزی، خورشت داود پاشا، خورش کرفس، خورش بامیه، خورش قیمه و… از محبوب ترین غذاها برای مهمانی ها و مجالس محسوب می گردند که با کمی دقت و کسب تجربه می توان آنها را به بهترین نحو پخت. ما در این مطلب بنا به درخواست شما دوستان قصد داریم به طرز تهیه خورش کرفس بپردازیم که مطمئنا برای شما عزیزان نیز مفید و جذاب خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای تهیه خورش کرفس ۳ نفر عبارتند از:

  • گوشت خورشتی/ ۴۰۰ گرم
  • ساقه کرفس بزرگ/ ۱ عدد
  • پیاز بزرگ/ ۱ عدد
  • جعفری و نعناع/ ۴۰۰ گرم
  • آبغوره/ نصف لیوان
  • آب/ ۲ لیتر
  • زردچوبه/ ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار نیاز

مراحل تهیه خورش کرفس

طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه و عالی

در ابتدا باید مقدار کمی روغن را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، بعد از گرم شدن روغن، پیازهای که از قبل به صورت نگینی ریز کرده اید، را داخل روغن بریزید و تفت دهید.

بعد از نرم شدن پیاز، گوشت را نیز که از قبل خرد کرده اید را به پیازها اضافه نمایند و تفت دهید.

زمانی که رنگ گوشت تغییر پیدا کرد، زردچوبه را به آن اضافه کنید و مجددا آن را تفت بدهید، تا عطر و طعم زرچوبه به خورد گوشت برود.

در ادامه طرز تهیه خورش کرفس باید، نعناع و جعفری را نیز به آن اضافه کنید و آن را تفت دهید، تا سرخ شود.

نکته: در صورت دلخواه می توانید، به جای نعناع از تره استفاده کنید.

سپس ساقه کرفس خرد شده را نیز به مواد اضافه نمایید و مقدار کمی تفت بدهید.

چنانچه گوشت مورد استفاده برای تهیه خورش دیرپز باشد، باید کرفس را در ظرفی مجزا تفت داده و بعد آن را به مواد اضافه نمایید، زیرا زمانی کرفس بیش از حد می پزد، له می شود.

آنگاه باید آب را به خورش اضافه نمایید و اجازه دهید، تا خورش به بپزد. مدت زمان پخت آن ۲ ساعت می باشد.

سپس ۲۰ دقیقه پیش از این که خورش کاملا جا بیافتد، باید نمک و آبغوره را به آن اضافه کنید، چنانچه پیش از این زمان، آبغوره را استفاده کنید، موجب سفتی گوشت خواهد شد.

در آخر قابلمه را از روی حرارت بردارید و آن را برای سرو کردن داخل ظرف مخصوص خورش بریزید و سپس به تزیین خورش بپردازید.

طرز تهیه خورش کرفس

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز تهیه خورش کرفس راضی بوده باشید و این خورش خوشمزه را به همراه برنج در منزل تهیه و میل نمایید. برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از دیگر مطالب ما در این زمینه لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید