آموزش دوخت کیف یک طرفه دخترانه جدید و بسیار زیبا

0

کیف ها انواع مختلفی دارند و هر شخص با توجه به سلیقه و نیاز خود تمایل به استفاده از یک یا چندین مدل کیف دارد. یکی از این مدل کیف ها، کیف یک طرفه می باشد. از این رو، این مطلب را به آموزش دوخت کیف یک طرفه دخترانه اختصاص داده ایم، که پیشنهاد می کنیم در این بخش از هنر در خانه با ما همراه شوید، تا با نحوه دوخت این کیف چرمی جدید و بسیار زیبا آشنا شوید.

یادگیری دوخت کفش و کیف یکی از هنرهای زیبا و در عین حال جذاب است که اغلب بانوان علاقه زیادی به آن دارند، دوخت پاپوش و کفش نیازمند اندازه گیری دقیق دارد اما برای دوختن کیف های مختلف نیازی به این کار نیست و به راحتی می توان کیف های زیبا و خاص تهیه کرد و سپس به تزیین کیف پرداخت یکی از این مدل کیف ها که طرفداران زیادی خصوصا بین جوان ها دارد کیف یک طرفه می باشد که قصد داریم در این مطلب نحوه دوخت آن را آموزش دهیم.

دوخت کیف یک طرفه شیک و بسیار زیبا

برای دوخت این کیف، باید ابتدا الگو کیف را پرینت بگیرید و یا مطابق با اندازه های ذکر شده آن را روی برگه ترسیم کنید (اندازه ها را باید به سانتی متر در نظر بگیرید).

الگو کیف چرمی یک طرفه

ترسیم الگوی کیف یک طرفه

سپس با خودکار ژله ای الگو کیف را روی چرم بکشید و آن را برش بزنید. لبه های کار را نیز باید برای راحتی دوخت مطابق با الگو سنبه بزنید و سوراخ کنید، فاصله بین سوراخ ها باید ۰٫۵ سانت یا ۱ سانت باشد. همچنین باید نوار باریکی از چرم را با قیچی و یا کاتر ببرید و از آن برای لبه دوزی کار استفاده نمایید.

در مرحله بعدی دوخت کیف یک طرفه باید، علاوه بر سوراخ کردن لبه کناره(دیواره) کیف، چرت هم بزنید. فاصله هر چرت با چرت دیگر نیز باید به اندازه فاصله بین سوراخ ها باشد. با چرت زدن قسمت کناره کیف می توانید، قسمت جلو و پشت کیف را راحت تر به کناره آن متصل کنید.

مراحل دوختن کیف یک طرفه

دوخت ساده کیف یک طرفه

آنگاه نوار باریک چرمی از قبل آماده شده را از داخل سوزن رد کنید و همانند تصاویر شروع به دوختن کیف کنید. البته باید ابتدا کناره کیف را به قسمت جلو آن بدوزید و در حین دوختن باید مراقب باشید، تا نوار باریک مورد استفاده برای دوخت به هم نپیچد.

دوخت آسان کیف یک طرفه

دوخت جدید کیف یک طرفه

دوخت سریع کیف یک طرفه

پس از دوخت متصل کردن یا دوخت قسمت کناره و جلو کیف باید پشت کار را همانند تصویر دوخت بزنید.

روش دوخت کیف چرمی

کیف یک طرفه زیبا

همچنین لبه بالایی قسمت جلو کیف را برگردانید و کوک بزنید.

دوخت کیف یک طرفه

در ادامه قسمت پشت کیف را نیز به کناره کیف بدوزید.

کیف یک طرفه چرمی

کیف یک طرفه زیبای دخترانه

سپس قسمت جلوی کیف که حالت تزیینی دارد را همانند تصویر زیر دوخت بزنید.

مدل کیف یک طرفه

در نهایت قسمت بند کیف را نیز به کیف یطرفه چرمی متصل سازید.

دوخت کیف دخترانه

دوخت کیف یک طرفه

در این مطلب روش ساده ای از دوخت کیف یک طرفه چرمی را آموزش داده ایم، که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. حال پیشنهاد می کنیم حتما به بخش دوخت کیف و کفش مجله هنر در خانه نیز مراجعه کنید و از دیگر آموزش های متنوع و زیبا برای دوخت انواع کیف و کفش دیدن نموده و نهایت استفاده را از آنها ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید