طرز تهیه ماهی شکم پر در فر با طعم عالی و بی نظیر

0

ماهی شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ می باشد، که برای مهمانی ها و ضیافت های مختلف می توانید، آن را تهیه و تدارک ببینید و به بهترین شکل آن را تزیین نمایید. به همین منظور، این بخش از هنر در خانه را برای علاقمندان به طبخ انواع غذاها با ماهی، به طرز تهیه ماهی شکم پر اختصاص داده ایم، که امیدواریم تا پایان همراه ما باشید.

ماهی شکم پر همچون دیگر مواد گوشتی اغلب به همراه پلو طبخ می گردد، این غذای فوق العاده در بیشتر مواقع با انواع خورشت یا کباب های مختلف برابری می کند و طرفداران خود را دارد، حال اگر شما قصد پختن ماهی شکم پر را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

مراحل تهیه ماهی شکم پر

مواد مورد نیاز

  • ماهی قزل آلا/ ۱ عدد
  • سبزیجات معطر یعنی شنبلیله، گشنیز و جعفری/ ۳ قاشق غذاخوری
  • رب انار/ ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز/ ۱ عدد
  • حبه سیر/ ۲ عدد
  • نمک، فلفل و ادویه ماهی/ به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه و اصیل

در ابتدا باید ماهی قزل آلا را تمیز کنید و با چاقو در انتهای شکم ماهی تا سر آن یک برش سطحی ایجاد نمایید و با انگشتانتان محتویات شکم ماهی را خارج کنید، در صورت تمایل می توانید، دم و سر ماهی را نیز جدا نمایید و دور بیاندازید. پس از این کار ماهی را بشویید و آن را درون صافی قرار دهید، تا آب آن کاملا خارج شود.

سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید، بعد به پیاز خرد شده نمک، فلفل، ادویه ماهی، آب لیمو و آویشن اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید.

آنگاه ماهی شسته شده را درون این مواد خوب بغلتانید و اجازه دهید، تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت در داخل این مواد باقی بماند.

در مرحله بعدی طرز تهیه ماهی شکم پر باید، داخل تابه مقدار کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، بعد سیر و پیازی را که از قبل به صورت نگینی خرد کرده اید، را داخل روغن بریزید و تفت دهید. سبزیجات معطر خرد شده را نیز درون تابه بریزید و بعد از مقداری تفت دادن، گردو، رب انار و ادویه ماهی را به آن اضافه نمایید و مجددا مواد را کمی تفت دهید. سپس آن را از روی حرارت بردارید، تا خنک گردد.

حال باید ماهی را از داخل مواد بیرون بیاورید و بعد از تمیز کردن آن، مواد سرخ شده درون تابه را در داخل شکم ماهی قرار دهید و به وسیله خلال دندان شکم ماهی را ببندید.

سپس باید ظرف مخصوص فر را با مقدار کمی کره چرب نمایید و بعد ماهی را در داخل آن قرار دهید، بعد هر نوع سبزیجات که تمایل دارید، کنار ماهی بچینید. مقداری کمی آب نیز به آن بیافزایید و با فویل سطح ظرف را بپوشانید.

در آخر برای پخت ماهی، ظرف را داخل فر قرار دهید، درجه حرارت فر باید ۲۰۰ درجه سانتی گراد باشد و زمان لازم برای پخت ماهی ۴۰ دقیقه می باشد. البته برای پخت سطح ماهی باید پس از این مدت، فویل را از روی ظرف بردارید و روی ماهی کمی زعفران بریزید، بعد فر را به مدت ۱۰ دقیقه روی حالت گریل قرار دهید، تا روی ماهی نیز بپزد.

اکنون ماهی آماده سرو کردن می باشد، که برای تزیین ماهی شکم پر می توانید، از چند برش لیمو و مقداری جعفری استفاده کنید.

طرز تهیه ماهی شکم پر

علاقمندان به هنر آشپزی همانطور که در این بخش با طرز تهیه ماهی شکم پر آشنا شدید، می توانید با مراجعه به مطالب قبلی هنر در خانه در زمینه آشپزی، دستور تهیه انواع غذاها و سالاد ها و نحوه تزیین آن ها را نیز مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید