طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر اما بسیار خوشمزه و دلچسب

0

بسیاری از افراد به دلایل گوناگون از جمله ابتلا به بیماری دیابت، مشکلات اضافه وزن و حفظ تناسب اندام به ناچار مصرف هر نوع شیرینی و کیک، نوشیدنی های شیرین و مواد غذایی حاوی شکر و پرکالری را از رژیم غذای خود حذف و یا کمتر استفاده می کنند. از این رو در این بخش از هنر در خانه قصد داریم، برای این عزیزان طرز تهیه کیک رژیمی را ارائه نماییم، تا با خیالی آسوده این کیک را در منزل تهیه و میل نمایند.

آشنایی با طرز تهیه شیرینی و کیک های رژیمی برای همه افرادی که به هر دلیلی نمی خواهند از شکر استفاده نمایند بسیار مهم و کاربردی است. البته امروزه انواع بیسکو کیک، چیز کیک های مختلف و انواع کیک های میوه ایی جایگاه خاصی بین افراد با سلایق مختلف یافته اند که هر یک با روشی خاص و مجزا تهیه می گردند اما همانطور که گفتیم در این مطلب قصد ارائه روش پخت کیک رژیمی بدون شکر را داریم.

روش تهیه کیک رژیمی

طرز تهیه کیک رژیمی خوشمزه با دستور پخت آسان

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک رژیمی عبارتند از:

  • آرد/ ۱ پیمانه
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • عسل/ ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • آب معدنی یا آب پرتقال/ یک سوم پیمانه
  • بیکینگ پودر/ یک دوم قاشق چای خوری
  • کره گیاهی/ یک قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه کیک رژیمی

دستور پخت کیک رژیمی:

در ابتدا باید تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید و با همزن کاملا آن ها را به هم بزنید و بعد عسل را به آن بیافزایید و هم بزنید، تا عسل و تخم مرغ به خوبی با هم مخلوط شوند.

آنگاه بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون ظرفی دیگر الک نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک رژیمی باید، آرد و بیکینگ پودر الک شده را به تدریج(کم کم) به مخلوط عسل و تخم مرغ اضافه کنید و در هر بار، به مقدار کمی آن را هم بزنید.

و بعد آب یا آب پرتقال طبیعی را نیز به مواد اضافه نمایید و مجددا هم بزنید.

سپس کره را نیز به آن بیافزایید و مواد را کاملا با هم مخلوط نمایید، تا خمیر یکدستی به دست آید.

در آخر باید، خمیر را درون قالب کیک بریزید و آن را در داخل فر که از قبل گرم کرده بودید، به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید، تا کیک بپزد.

دستور پخت کیک رژیمی

نکته:

۱- نوع عسل مورد استفاده در تهیه این کیک باید خالص و طبیعی باشد.

۲- در تهیه این کیک می توانید، در صورت تمایل از پودر کاکائو استفاده کنید، که کالری کمتری دارد. البته نباید به هیچ به از شکلات کاکائویی در تهیه آن استفاده نمایید.

ضمن سپاس از همراهیتان با طرز تهیه کیک رژیمی، امیدواریم این کیک خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه نمایید و از سرو آن لذت ببرید، همچنین می توانید از دیگر دستورات امتحان شده مجله ما در بخش آشپزی دیدن نموده و نهایت استفاده را از آنها ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید