ساخت عروسک روسی دختر و پسر با الگو

0

عروسک روسی یکی از عروسک های فانتزی فوق العاده زیبا می باشد، که با کمی خلاقیت و ابتکار عمل می توان آن را در مدل های متنوع و جذاب ساخت. از این رو با اختصاص دادن این بخش از مجله هنر در خانه به ساخت عروسک روسی تصمیم داریم، نحوه و مراحل دوخت این عروسک زیبا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم تا پایان با ما همراه باشید.

عروسک سازی با پارچه، ساخت عروسک با خمیر فیمو، عروسک های خمیری مختلف، ساخت عروسک سازی با نمد و… از جمله رایج ترین ایده ها در جهت ساختن عروسک می باشند که از این طریق عروسک های مختلفی داشت. یکی از این مدل عروسک ها که طرفداران ویژه خود را دارد عروسک روسی می باشد که به شکل دختر و پسر تهیه می شوند.

انواع عروسک روسی

عروسک های روسی زیبا

آموزش ساخت عروسک روسی

برای ساختن و یا دوختن عروسک روسی، ابتدا باید وسایل مورد نیاز برای انجام این کار را فراهم نمایید، که شامل موارد زیر می باشد.

  • پارچه ریون یا ترکیو و یا دیگر پارچه های کشی با رنگ بدن(برای دست، پا و صورت عروسک)؛
  • پارچه ساده یا طرح دار(برای لباس عروسک)؛
  • الیاف متری(برای دور توپ یونولیتی)؛
  • کاموا و یا مو مصنوعی؛
  • نمد یا چرم مصنوعی(برای دوخت کیف)؛
  • پارچه کشباف(برای دوخت کفش و کلاه و کت)؛
  • سیخ چوبی(برای داخل بدن و پاها)؛
  • لاک مشکی یا رنگ آکرلیک؛
  • توپک یونولیتی با قطر تقریبا ۹ سانتی متر؛

برای ساخت عروسک باید مطابق تصویر الگوی مربوط به قسمت های مختلف عروسک را روی پارچه پیاده کنید و بعد از آن پارچه را برش بزنید(برای زیبای کار در صورت تمایل می توانید، پارچه را با قیچی به صورت دالبر ببرید) و سپس بدوزید، البته بخش های که در الگو به صورت نقطه چین است را نباید روی پارچه بدوزید.

دوخت و دوز عروسک روسی متفاوت

الگو عروسک روسی

در مرحله بعد باید برای دوختن پنچه پای این عروسک باید با کمک یک سوزن، درز روی پا را بر روی درز کفی پا قرار دهید.

نکته: این بخش از پنچه پا را به شکل گرد ترسیم نمایید.

خلایقت در دوخت عروسک روسی

در ادامه ساخت عروسک روسی باید قسمتی را که به صورت گرد ترسیم کرده اید، را بدوزید و با استفاده از قیچی بخش های اضافی آن را برش بزنید.

روش دوخت عروسک روسی

نحوه دوخت پای عروسک باید به صورت تصویر زیر باشد.

آموزش درست کردن عروسک روسی

قسمت های دیگر عروسک را نیز بدوزید و از بخشی های بازی که ندوخته بودید، یعنی همان نقطه چین های روی الگو، پارچه را برگردانید.

دوخت عروسک روسی بامزه

توپک یونولیتی را در داخل الیاف بگذارید. توپک را با الیاف کاملا بپوشانید و آن را درون قسمت سر عروسک قرار دهید و در صورتی خالی بودن پارچه می توانید، مقداری الیاف داخل آن بگذارید.

دوخت عروسک روسی شیک

دوخت عروسک روسی جالب

برای درست کردن بینی عروسک باید باید یک نوار پشم شیشه ای را به عرض ۰٫۵ سانتی متر و به طول ۱۰ سانتی متر برش بزنید و بعد آن را دور سوزن ته گرد بپیچانید و با کمک نخ، آن را محکم ببندید.

دوخت عروسک روسی رنگی

آنگاه محل بینی عروسک را با استفاده از سوزن روی سر عروسک مشخص نمایید.

ساخت عروسک روسی

سپس بینی ساخته شده را کاملا درون توپک یونولیتی فرو برید.

پارچه مربوط به قسمت سر عروسک را دوباره روی توپک بکشید، اکنون حالت برجسته بینی را می توانید، روی صورت عروسک مشاهده کنید.

و بعد از آن، قسمت باز بالای سر عروسک را با نخ و سوزن کوک ساده بزنید و آن را محکم کنید.

دوخت عروسک روسی با پارچه ریون

حال باید برای قسمت گردن عروسک باید یک عدد سیخ چوبی را به اندازه پارچه گردن این عروسک ببریدو و سیخ را با الیاف(پشم شیشه) بپوشانید. البته باید همانند تصویر ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر از سیخ بیرون بماند.

سپس سیخ را در داخل توپک فرو برید و بعد با الیاف بدن عروسک را کاملا پر کنید، البته نباید خیلی سفت و محکم شود و در نهایت قسمت باز بدن عروسک را با نخ و سوزن بدوزید. دست ها و پاهای عروسک را نیز به همین طریق پر کنید و آن ها را به بدن عروسک متصل سازید.

مراحل دوخت و دوز عروسک روسی

دوختن انواع عروسک روسی

برای دوخت شلوار عروسکی، باید پارچه طرح داری را به صورت تصویر زیر و به شکل دولا برش بزنید.

دوخت و دوز عروسک روسی خاص

سپس قسمت فاق شلوار عروسک را بدوزید. پاچه های شلوار را نیز به اندازه ۲ سانتی متر به سمت داخل بدوزید و آن را تن عروسک کنید.

ساخت عروسک روسی

دوخت و دوز عروسک روسی زیبا

در مرحله آخر موهای مصنوعی را روی سر عروسک بچسبانید و برای چشم عروسک نیز می توانید، از لاک مشکی استفاده نمایید و همچنین برای لباس عروسک نیز می توانید، لباس های ساده برای آن بدوزید.

ساخت عروسک روسی

حال که با روشی ساده برای درست کردن عروسک های روسی زیبا آشنا شدید می توانید این عروسک های جذاب را به راحتی تهیه کرده و از داشتن آنها لذت ببرید، همچنین می توانید با مراجعه به بخش عروسک سازی مجله ما از دیگر مدل ها و آموزش های متنوع و جذاب در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید