طرز تهیه شیرینی شکری خانگی ساده با طعم عالی برای عید

0

شیرینی شکری از جمله شیرینی های خشک می باشد، که می توان از آن برای پذیرایی از مهمانان در مناسبت های مختلف استفاده کرد و به دلیل ماندگاری بالای این نوع شیرینی می توانید، برای ایام عید نوروز آن را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. به همین منظور در ادامه طرز تهیه شیرینی شکری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شیرینی شکری می تواند یکی از شیرینی های اصلی شما در عید نوروز باشد که در کنار سایر شیرینی های خوشمزه همچون شیرینی ساق عروس، شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی، گردویی، کشمشی، شیرینی برشتوک، شیرینی عسلی، شیرینی مربایی، شیرینی کنجدی و…. به دلخواه تکمیل کنند ظرف شیرینی شما می باشد.

طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری عید

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی شکری عبارت است از:

  • آرد/ ۳ پیمانه
  • تخم مرغ/ ۱ عدد
  • کره/ ۱۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر پودر/ نصف قاشق چای خوری
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر قند/ دو نیم پیمانه
  • شکر/ مقداری برای تزیین
  • اسانس هل یا زعفران دم کرده/ مقدار کمی درصورت تمایل

دستور پخت شیرینی شکری

دستور تهیه شیرینی شکری:

در ابتدا باید کره باز شده با دمای محیط را در داخل کاسه بزرگی بریزید و وانیل و پودر قند را به آن اضافه نمایید و بعد به وسیله همزن مواد را کاملا مخلوط نمایید(در صورت تمایل، به جای کره می توانید از روغن کرمانشاهی و یا روغن شیرینی پزی استفاده کنید).

بعد از هم زدن و یکدست شدن مواد، تخم مرغ را افزوده و به مدت ۵ دقیقه آن را هم بزنید، تا مایعی یکدستی حاصل شود.

درون ظرف دیگری آرد را به همراه بیکینگ پودر الک کنید، برای مخلوط شدن کامل بیکینگ پودر با آرد، یک بار دیگر نیز آن را الک نمایید.

در ادامه طرز تهیه طرز تهیه شیرینی شکری باید نیمی از آرد و بکینگ پودر الک شده را به مایع اضافه کنید و پس از هم زدن کامل مواد، مابقی آرد را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید، تا خمیر شیرینی آماده شود (نباید خمیر را بیش از حد ورز دهید، زیرا در این حالت خمیر روغن پس می دهد).

نکته: برای تهیه شیرینی شکری با دو مدل ساده و کاکائو می توانید، به نصف خمیر پودر کاکائو اضافه کنید.

حال روی سطحی صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را به وسیله وردنه، روی آن پهن نمایید و قالب بزنید. با این حجم از خمیر می توانید، ۲۲ عدد شیرینی شکری تهیه کنید. البته بستگی به اندازه قالب دارد.

در مرحله بعد، داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیرهای شیرینی را با کمی فاصله درون سینی بچینید و روی هر خمیر، مقدار کمی شکر بریزید.

در آخر، سینی را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، تا شیرینی ها کاملا بپزند.

نحوه تهیه شیرینی شکری

همانطور که مشاهده نمودید شیرینی شکری به راحتی تهیه می گردد و یکی از بهترین و خوشمزه ترین شیرینی ها برای عید نوروز می باشد. در کنار این شیرینی می توانید از دیگر شیرینی های بسیار خوشمزه و عالی در بخش شیرینی عید دیدن نمایید و سپس با استفاده از دستورات ارائه شده اقدام به پختن شیرینی های متنوع نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید