طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه با نکات مهم

0

پخت کیک های طعم دار و خوشمزه یکی از هنرهای خاص و جذاب است که اغلب افراد به انجام آن علاقه مند هستند، شما به راحتی می توانید با استفاده از انواع میوه، نسکافه و قهوه، شکات های مختلف، طعم دهنده های متنوع و …. اقدام به تهیه کیک های بسیار خوشمزه نمایید. یکی از این دسته کیک ها که طعم و مزه آن طرفداران زیادی دارد، کیک نسکافه ایی است. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه کیک نسکافه ای بپردازیم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید و کاربردی باشد.

اغلب ما وقتی قرار است اقدام به تهیه کیکی متفاوت نماییم اغلب به سراغ میوه ها می رویم و اقدام به تهیه کیک های مختلف از جمله کیک پرتقال یا نارنگی، کیک سیب و هویج، چیز کیک انار، کیک گردویی، پای سیب، کیک هل و گلاب و… می نماییم. حال وقت آن رسیده است که کمی تنوع دهیم و کیکی با طعم متفاوت را تجربه نماییم. در ادامه ما را همراهی نموده و با طرز تهیه کیک نسکافه ای آشنا شوید. این کیک را می توان به عنوان کیک پایه یا کیک شیفون نیز مورد استفاده قرار داد و از طعم بی نظیر آن لذت برد.

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مواد لازم :

  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : ۳۰۰ گرم
  • آرد سفید (آرد شیرینی پزی) : ۳۸۰ گرم
  • شیر : یک و یک چهار لیوان (۳۰۰ میلی)
  • روغن مایع : دو سوم لیوان
  • نسکافه : دو قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک نسکافه ای

قبل از ارائه طرز تهیه کیک نسکافه ای به این نکته توجه نمایید که برای پخت هر نوع کیک باید به مقدار دقیق مواد اولیه توجه نمایید، این کار از ترک خوردن روی کیک، چسبنده شدن و پف کم و دیگر مشکلات کیک جلوگیری می کند. برای شروع ابتدا شیر را کمی گرم نموده و نسکافه و کاکائو را به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط نمایید. پس شیر را در دمای محیط قرار دهید تا گرما را از دست بدهد.

حال در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها، شکر و وانیل را با همرن به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و تغییر رنگ داده و کرم و کشدار شود. سپس روغن را اضافه نموده و مجددا هم بزنید.

مواد لازم کیک نسکافه ای آموزش کیک نسکافه ای

حال زمان آن رسیده است که شیر نسکافه را اضافه کنید و خیلی کم هم بزنید.

طرز پخت کیک نسکافه ایکیک نسکافه ای خوشمزه

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را الک نموده و بعد از اضافه کردن به مواد اصلی با قاشق هم بزنید.

طرز تهیه کیک با نسکافه

داخل قالب مناسب را با روغن چرب نموده و کمی آرد پاشی کنید. سپس مواد را داخل قالب بریزید و داخل فر که از قبل گرم نموده اید قرار دهید تا با درجه ۱۸۰ به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزد. بعد از گذشت این زمان، قالب را از فر خارج نموده و اجازه دهید سرد شود و کیک را خارج نمایید.

مراحل پخت کیک نسکافه ای

کیک نسکافه ایی را می توان با گاناش، شکلات، خامه و… تزیین نمود و از داشتن کیکی زیبا و خوشمزه لذت برد.

تزیین کیک نسکافه ای

نمونه های زیر نمونه هایی از تزیین کیک نسکافه ای را نشان می دهد که می توانید از آنها ایده گرفته و از این طریق زیباترین تزیینات را داشته باشید.

طرز تهیه کیک نسکافه ای پخت کیک نسکافه ای طرز تهیه کیک نسکافه ایکیک نسکافه ای

این کیک خوشمزه و عالی انتخاب فوق العاده ایی برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد و می تواند به عنوان کیک تولد و مناسبت های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد و از طعم ب نظیر آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید