ماسک خاک رس برای لک پوست و چاقی صورت

0

خاک رس انواع مختلفی دارد که مفیدترین نوع آن برای زیبایی بخشیدن به پوست مورد استفاده قرار می گیرد. خاک رس پوست را عمیقا پاکسازی می کند و باعث شادابی و نشاط پوست می گردد از این رو ماسک خاک رس به شدت مورد توجه قرار می گیرد و افراد با پوست های مختلف از این ماسک زیبایی نهایت استفاده را می برند. ما در این مطلب انواع مختلف ماسک تهیه شده از خاک رس ا معرفی می نماییم که می تواند برای علاقه مندان به زیبایی مهم و کاربردی باشد.

انواع ماسک خاک رس و نحوه استفاده از این ماسک ها

ماسک تهیه شده از خاک رس می تواند انتخاب مناسبی به عنوان ماسک صورت برای پوست چرب باشد، این ماسک لک های صورت را از بین می برد و باعث درخشندگی و شفافیت پوست می گردد. برای تهیه ماسک برای لک صورت با خاک رس بهتر است ماست کم چرب، عسل، خاک رس و آب را به مقدار مساوی مخلوط نموده و روی پوست صورت قرار دهید. بعد از خشک شدن، صورت را با آب سرد بشویید. استفاده دو بار در هفته از این ماسک باعث می شود پوست شما درخشان تر و شفاف تر شود و لک های آن از بین برود.

ماسک با خاک رس

چاقی صورت با خاک رس

برای تهیه این ماسک موثر و قوی، ۲ قاشق غذاخوری خاک رس را با  قاشق دم کرده چای سبز و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید و آن را روی پوست صورت قرار دهید و بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم یا آب سرد بشویید. استفاده مکرر از این ماسک صورت باعث چاق شدن صورت و درخشندگی پوست می شود.

ماسک صورت با خاک

از بین بردن جای جوش با خاک رس

برای از بین بردن جای جوش، می توانید یک قاشق خاک رس را با یک قاشق عسل و چند قطره آب مقطر مخلوط نموده و با یک برس نرم بر روی پوست صورت بزنید و بعد از خشک شدن خاک بر روی پوست آن را آبکشی نمایید. استفاده از این ترکیب همانند یک ماسک لایه بردار عمل می کند و باعث می شود لک و جای جوش از بین برود و پوستی شفاف داشته باشید.

ماسک صورت خاک صورت

ماسک جوش سر سیاه با خاک رس

ترکیب خاک رس، آبلیمو یا سرکه خانگی و گلاب بر روی پوست صورت باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه می شود. اگر پوست صورت شما دارای جوش های سر سیاه است پیشنهاد می کنیم دو بار در هفته از این ماسک صورت استفاده نمایید و به این صوت از شر جوش های مختلف خلاص شوید.

ماسک خاک رس

همانطور که مشاهده نمودید روش های مختلفی برای تهیه ماسک خاک رس وجود دارد، با توجه به نیاز پوست صورتتان این ماسک را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید