با دلایل ترک خوردن روی کیک های خانگی آشنا شوید

0

ترک خوردن روی کیک یکی از مشکلاتی است که اغلب ما بارها با آن مواجه شده ایم، این ترک خوردن خوشایند هیچ یک از ما نیست و مطمئنا ترجیح می دهیم کیک یکدست و خوشمزه ایی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به زیبایی تزیین کنیم. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید ابتدا با دلایل به وجود آمدن ترک روی کیک آشنا شده و سپس با برطرف کردن این نواقص، کیک خوشمزه و زیبایی تهیه نمود.

نکات پخت کیک

دلیل ترک خوردن روی کیک چیست؟

اغلب کیک های ساده از جمله کیک اسفنجی، کیک یزدی، کیک های تولد و… کیک هایی هستند که بر خلاف کیک خیس و کیک شکلاتی ممکن است به خاطر بافت کمی خشک که دارند زودتر ترک بخورند، البته ترک خوردن کیک دلایل و علل مختلفی دارد که با کمی دقت در آنها می توانید از بروز هر گونه مشکلی در زمینه پخت کیک جلوگیری نمایید. در ادامه با بخش از این دلایل که باعث می شوند سطح کیک ترک بخورد، آشنا خواهید شد.

ترک خوردن کیک اسفنجی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث ترک خوردن کیک می شود بالا بودن دمای فر است، در صورتی که درجه فر شما بسیار بالا باشد، افزایش سرعت پخت کیک باعث می شود روی ان ترک بخورد.

در صورتی که مقدار آرد شما بیشتر از مایعات استفاده شده در کیک باشد ممکن است کیک ترک بخورد.

ترک خوردن روی کیک

در صورتی که از بیکینگ پودر و یا جوش شیرین بیش از حد استفاده کرده باشید، ممکن است سطح کیک شما ترک بخورد. ازا ین رو بهتر است اندازه گیری ها دقیق و طبق دستور مطرح شده باشد.

هم زدن و مخلوط کردن بیش از حد مواد نیز ممکن است باعث ترک خورد سطح کیک شود. از این رو بهتر است با رعایت اصول دقیق از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

ترک خوردن کیک خانگی

یکی دیگر از علت های رایج ترک خوردن روی انواع کیک، قرار دادن قالب کیک در طبقات بالاتر از طبقه وسط است. قالب کیک را حتما در طبقه وسط قرار دهید.

توجه داشته باشید که در ۳۰ دقیقه اول پخت کیک به هیچ وجه نباید درب فر را باز کنید، باز کردن در فر باعث می شود علاوه بر اینکه بخاطر خارج شدن هوای گرم داخل فر، روی کیک ترک بخورد، پف آن نیز کم شود و کیک بخوابد.

ترک روی کیک

حال که با دلایل ترک خوردن روی کیک آشنا شدید، می توانید با انجام اقدامات صحیح از بروز این مشکل جلوگیری نموده و کیک های خوشمزه با ظاهری زیبا داشته باشید. شما دوستان کدبانو همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی و مراجعه به این بخش از دیگر دستورات امتحان شده و آموزش های متنوع و کاربردی در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید