طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم خانگی با دستور امتحان شده

0

انواع مختلف کلوچه های خانگی را می توان از جمله محبوب ترین خوراکی ها دانست که طعم و مزه بی نظیری دارند. این کلوچه های نرم و خوشمزه به راحتی تهیه می شوند و انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان و یا چاشت کودکان می باشند. همانطور که می دانید کلوچه ها تنوع بالایی دارند که استفاده از مواد اولیه مختلف، آنها را از یکدیگر متمایز کرده است. کلوچه خرمایی، کلوچه گردویی، کلوچه کنجدی، کلوچه مربایی و… از جمله محبوب ترین کلوچه ها می باشند که ما نیز قصد داریم در این مطلب با ارائه طرز تهیه کلوچه کنجدی خانگی، شما عزیزان را با روش صحیح تهیه این نوع کلوچه بسیار خوشمزه آشنا نماییم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

طرز پخت کلوچه کنجدی نرم

انواع شیرینی و کیک مثل کیک خیس، کیک شکلاتی و…، دسرهای مختلف از جمله رنگینک، حلوا، کاچی، کلوچه های متنوع و…. می توانند یک میان وعده بسیار خوشمزه و عالی باشند که تا حد زیادی گرسنگی را نیز برطرف می نمایند. که قبلا در مجله هنر در خانه به ارائه دستور تهیه اغلب آنها پرداخته ایم.

طرز تهیه کلوچه کنجدیکلوچه کنجدی خانگی نرم

دستوری که در ادامه ملاحظه می نمایید مربوط به طرز تهیه کلوچه کنجدی می باشد که یکی از دوست داشتنی ترین کلوچه های خانگی محسوب می گردد.

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • ماست شیرین : ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد سفید : ۳ لیوان (حدود ۴۵۰ گرم)
  • پودر شکر : یک لیوان (حدود ۲۰۰ گرم)
  • پودر هل : یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • نمک : نوک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : سه چهارم لیوان (۱۸۰ میلی)
  • کنجد : به میزان دلخواه

طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم و خوشمزه :

در اولین مرحله از پخت کلوچه کنجدی تخم مرغ ها، پودر شکر و وانیل را مخلوط کرده و با همزن بزنید تا کاملا کشدار و سفید شود. (برای تهیه پودر شکر، شکر معمولی را خوب آسیاب کرد و الک نمایید) بعد از کشدار شدن مخلوط بالا،  روغن را اضافه کنید. سپس بیکینگ پودر را داخل ماست ریخته و مخلوط کرده و به مواد اصلی اضافه نموده و کمی با همزن بزنید.

کلوچه کنجدی خانگی

حال آرد، نمک و پودر هل را ۳ بار الک کرده و سپس به مواد اصلی اضافه کنید. بعد از هم زدن خمیر سفتی به دست می آید که غلظتی شبیه به حلوا دارد، خمیر را در ظرف درب دار ریخته و به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و دستانتان را نیز کمی با روغن چرب نمایید، از خمیر به اندازه گردو برداشته و گرد نموده و بین دو دست باز کنید. سپس یک طرف آن را به کنجد آغشته نموده و در سینی فر قرار دهید توجه داشته باشید که باید کلوچه ها را با فاصله داخل سینی قرار دهید.

پخت کلوچه کنجدی

این خمیر به شدت چسبنده است، پس باید هر بار دستانتان را به خوبی با روغن چرب کنید. بعد از اینکه تمام خمیر را به شکل کلوچه های کوچک داخل سینی فر چیدید، سینی را داخلی فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و اجازه دهید در این مدت زمان کلوچه ها با حرارت ۱۸۰ درجه بپزند.

طرز پخت کلوچه کنجدیکلوچه خانگی خوشمزه

حال که با طرز تهیه کلوچه کنجدی  دستور پخت این کلوچه های خوشمزه آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر دست به کار شده و حتما این کلوچه های بسیار خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات امتحان شده و فوق العاده برای پخت دیگر کلوچه ها، شیرینی ها و کیک های خانگی بسیار خوشمزه دیدن نموده و از آنها استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید