ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار

0

پوست صورت چرب یکی از انواع پوست می باشد که بسیار مستعد جوش است، این نوع پوست اغلب براق به نظر می رسد و جوش های زیادی دارد. برای درمان پوست چرب روش های متعددی پیشنهاد می گردد، یکی از این روش ها تهیه ماسک صورت برای پوست چرب است که یکی از موثرترین و در عین حال ارزان ترین روش های درمان ضایعات پوستی ناشی از پوست چرب می باشد. اگر شما نیز قصد تهیه و استفاده از این نوع ماسک ها را دارید تا پایان همراه ما باشید و با این نوع ماسک های صورت خانگی آشنا شوید.

شش ماسک صورت برای پوست چرب و حساس

ماسک صورت برای پوست چرب و انواع ماسک برای لک صورت از رایج ترین ماسک های خانگی محسوب می گردند که به راحتی و با صرف هزینه بسیار کم تهیه می شوند. این ماسک های صورت به این دلیل که با مواد طبیعی تهیه می شوند ضرری برای پوست صورت ندارند و برعکس بسیار مفید و کاربردی می باشند. در ادامه موثرترین ماسک های صورت برای از بین بردن چربی پوست را ملاحظه می فرمایید.

ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک ماست برای پوست چرب

برای تهیه این ماسک صورت موثر و قوی، می توانید یک قاشق چای خوری ماست را با یک قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط نموده و با نوک انگشت روی صورت بمالید و سپس بعد از گذشت ده تا پانزده دقیقه صورت را با آب گرم شستشو دهید. استفاده از این ماسک باعث می شود میزان چربی پوست نرمال شود.

ماسک ماست برای جوش صورت

ماسک سیب و عسل

نصف یک عدد سیب را رنده نموده و با یک قاشق عسل مخلوط کنید، ماسک به دست آمده را روی پوست قرار داده و پانزده دقیقه صبر کنید تا تاثیر بگذارد سپس صورت را شستشو دهید.

ماسک سیب و عسل

ماسک موز برای چربی پوست

یک عدد موز رسیده را کاملا له نموده و با مقدار کمی عسل و آبلیمو مخلوط کنید. حاصل را روی پوست تمیز خود قرار دهید و بعد از بیست دقیقه صورت را پاک کنید. موز باعث لطافت پوست می شود و میزان چربی پوست را کنترل می کند.

ماسک برای جوش صورت

ماسک زردچوبه و ماست

مقدار مساوی از زردچوبه و ماست را مخلوط نموده و به مدت پانزده دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. ماسک زردچوبه و ماست نقش مثبتی در روند درمان جوش و لک صورت دارد و می تواند به از بین بردن چربی پوست کمک قابل توجهی کند.

ماسک زردچوبه برای پوست چرب

ماسک دارچین و عسل

یک قاشق عسل و یک قاشق دارچین را با یکدیگر مخلوط نموده و روی پوست قرار دهید، ممکن است در ابتدا به خاطر تندی دارچین کمی احساس سوزش کنید اما نگران نباشید این سوزش رفع شده و پوست شما از شر چربی اضافه و جوش های مختلف خلاص خواهد شد.

ماسک دارچین برای پوست چرب

ماسک با جوش شیرین برای پوست چرب

ماسک جوش شیرین یکی از درمان های موثر برای جوش صورت و رفع چربی اضافه پوست صورت می باشد. مقداری جوش شیرین را با کمی آب یا آبلیمو مخلوط نموده و ماسک غلیظی تهیه کنید. سپس این ماسک را روی پوست صورت قرار داده و بعد از چند دقیقه صورت را بشویید و شاهد اثر مطلوب این ماسک باشید.

ماسک صورت برای پوست های چرب

همانطور که مشاهده نمودید می توان از انواع ماسک صورت برای پوست چرب استفاده نمود و نتیجه مطلوبی نیز گرفت. البته توجه داشته باشید که از انواع ماسک صورت نباید بیشتر از دو یا سه بار در هفته استفاده نمود، زیرا ممکن است باعث حساس شدن بیش از حد پوست صورت شود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید