طرز تهیه کاچی خوشمزه و ساده

0

کاچی دسری قدیمی و سنتی است که دارای بافتی نرم و طعم و مزه عالی می باشد. تهیه کاچی از سال های دور برای افرادی که تازه زایمان کرده اند، رایج بوده است که این نوع کاچی با ادویه های مخصوصی تهیه می شد. اما این دسر مدت هاست جایگاه ویژه ایی در بین خانواده های ایرانی یافته است و به عنوان دسر محبوب برای سفره افطار و یا به عنوان عصرانه و پیش غذا تهیه می شود. حال ما نیز بنا به درخواست شما دوستان عزیز قصد ارائه طرز تهیه کاچی را داریم که امیدواریم این دستور مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

تزیین کاچی

کاچی در مناطق مختلف به شیوه های متفاوتی تهیه می گردد و مطمئنا افراد با سلایق مختلف ممکن است آن را به شکل های گوناگون تهیه نمایند. کاچی همانند دیگر دسر هایی که در این دسته قرار دارند همچون رنگینک، شله زرد، حلوا سه آرد، حلوا شیر، فرنی، مسقطی، مشکوفی و…. انتخاب مناسبی برای ماه رمضان یا مراسم و مهمانی های مناسبتی می باشد. در ادامه رایج ترین طرز تهیه کاچی را ملاحظه می فرمایید که یکی از بهترین دستورات برای تهیه این دسر خوشمزه می باشد.

طرز تهیه کاچی خوشمزه

مواد لازم :

  • آرد سبوس دار (آرد نانوایی) : یک لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • آب ولرم : ۵ یا ۶ لیوان آب ولرم
  •  کره یا روغن جامد یا روغن حیوانی : دو قاشق غذاخوری سر خالی
  • زردچوبه : یک چهارم قاشق چای خوری
  • گلاب و زعفران : به مقدار دلخواه

طرز تهیه کاچی :

ابتدا آرد را الک نموده و با حرارت ملایم حدود چهل دقیقه تفت دهید. توجه داشته باشید که نیازی نیست رنگ آرد بعد از تفت دادن تیره شود، همین که رنگ آن نخودی شود کافی است. با این کار کاچی شما بعد از پخت بوی خامی نمی دهد.

طرز تهیه کاچی

بعد از این که آرد خوب تفت خورد، کمی زردچوبه و شکر به آن اضافه نمایید و مجددا آرد را با شکر نیز کمی تفت دهید.

حال روغن یا کره را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

کاچی مجلسی

در این مرحله از پخت کاچی حدود ۵ یا ۶ لیوان آب ولرم را کم کم اضافه نموده و مدام هم بزنید تا گلوله گلوله نشود و آرد کاملا باز شود.

پخت کاچی با نبات

در نهایت زعفران و گلاب را اضافه نمایید و هم زدن را ادامه دهید تا کاچی به جوش آید، سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و آن را دم کنید و صبر کنید تا کاچی جا بیفتد و غلیظ شود.

طرز تهیه دسر کاچی

سپس آن را در ظرف مناسب کشیده و تزیین نمایید.

تزیین کاچی

نکته :

  • در پخت کاچی می توان از هل، دارچین، زنجبیل و… برای طعم دهندگی بهتر استفاده نمود.
  • در صورتی که کاچی را برای زائو تهیه می کنید بهتر است حتما از روغن حیوانی استفاده نمایید و از ادویه های گرم (گرمیانه) استفاده نمایید.
  • برای مقوی تر بودن کاچی می توانید به جای شکر از نبات استفاده نمایید.
  • بهتر است کاچی را به صورت گرم سرو نمایید، زیرا کاچی سرد شده همانند شله زرد می بندد و شاید مورد پسند همه نباشد.

طرز پخت کاچی

ضمن اینکه امیدواریم طرز تهیه کاچی که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم برای شما عزیزان مفید بوده باشد، از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه و مراجعه به این صفحه از دیگر آموزش های مرتبط و جدید مجله ما دیدن نموده و نهایت استفاده را از هریک برده و از این طریق اقدام به پخت و تهیه انواع دسر و غذاهای جدید و لذیذ نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید