طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ بسیار خوشمزه و لذیذ

0

سوپ مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و در عین حال بسیار مقوی است که به راحتی نیز تهیه می گردد. سوپ مرغ را می توان به شکل های مختلف طبخ نمود که ما در این مطلب قصد داریم رایج ترین طرز تهیه سوپ مرغ را ارائه دهیم که نتیجه فوق العاده ایی نیز دارد. پس اگر شما هم قصد تهیه سوپ بسیار خوشمزه و لذیذی با مرغ را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما بوده و با یکی از بهترین دستورات برای پخت این غذا آشنا شوید.

سوپ ها تنوع بالایی دارند و اغلب بر اساس مواد اولیه به کار برده شده در تهیه آنها، نامگذاری می شوند ا این دسته سوپ ها می توان به سوپ شیر، سوپ مرغ، سوپ قارچ، سوپ جو پرک، سوپ رشته و…. اشاره نمود که هر یک طعم و مزه مخصوص به خود را دارند و شما نیز مطمئنا کم و بیش با روش تهیه آنها آشنایی دارید. اما برای تکمیل اطلاعات شما عزیزان قصد داریم به ارائه طرز تهیه سوپ مرغ بپردازیم که یکی از بهترین سوپ ها می باشد.

سوپ مرغ مجلسی

مواد لازم

سینه مرغ : ۴۰۰ گرم

سیب زمینی : دو عدد متوسط

هویج : دو عدد متوسط

پیاز : یک عدد بزرگ

سیر : دو حبه

سبزی مخصوص  سوپ : سه قاشق غذاخوری (خرد شده)

فلفل سیاه و نمک : به مقدار دلخواه

آب : پنج لیوان

طرز تهیه سوپ مرغ ساده

برای شروع پخت سوپ مرغ ابتدا مرغ را به همراه یک سوم پیاز و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا نیم پز شود. سپس آب مرغ را صاف کنید و آن را کنار بگذارید، مرغ را نیز ریش ریش نموده و در ظرف جداگانه ایی بریزید.

طرز تهیه سوپ مرغ

حال پیاز باقی مانده و سیر را نگینی خرد نموده و در قابلمه مناسب سوپ با کمی روغن تفت دهید، حال هویج را نگینی خرد کرده و اضافه نمایید. در مرحله بعد آب مرغ ها به همراه مقداری  آب اضافه کرده و صبر کنید تا آب جوش آید، سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا مواد کمی بپزند. بعد از آن سیب زمینی ها را نیز خرد نمایید و اضافه کنید. در این مرحله بهتر است پوشت را که خرد نموده اید اضافه کنید. بعد از چند جوش زدن، سبزیجات را به همراه ادویه ها اضافه کرده و درب قابلمه را قرار دهید تا سوپ کاملا جا بیفتد. البته در صورت تمایل می توانید از قارچ خرد شده نیز در این دستور استفاده نمایید.

مواد لازم برای سوپ مرغطرز تهیه سوپ مرغ

بعد از اینکه سوپ مرغ شما آماده شد ان را در ظرف مناسب بکشید و سپس اقدام به تزیین سوپ با مواد خوراکی در دسترس نمایید و سپس سوپ مرغ را سرو نموده و از طعم و مزه بی نظیر آن لذت ببرید.

تزیین سوپ مرغطرز پخت سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ که در این مطلب از مجله هنر در خانه ملاحظه نمودید یکی از بهترین دستورات برای پختن این غذا می باشد، حال اگر قصد طبخ آن را با روشی متفاوت دارید به بخش آشپزی مجله ما مراجعه نمایید و از دیگر دستورات ارائه شده دیدن نموده و سپس بهترین دستور پخت را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید نظرات و تجربیات خود را در زمینه پخت این غذا در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید