طرز تهیه نان سیر ساده و پرطرفدار با طعمی بی نظیر

0

نان سیر پیش غذایی فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و در مدت زمان کوتاه تهیه می شود، این نوع نان انتخاب مناسبی برای میان وعده نیز می باشد. اگر شما ینز قصد تهیه این نان خوشمزه را دارید و یا می خواهید برای اولین بار آن را تجربه نمایید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه نان سیر بسیار خوشمزه آشنا شده و نهایت استفاده را از آن ببرید.

نان سیر یکی از محبوب ترین نان هاست که به عنوان پیش غذا در بیشتر رستوران ها سرو می گردد. این نوع نان برخلاف نان شیرمال، نان سنگک، نان بربری و… همراه با غذا سرو نمی گردد و خود به تنهایی می تواند یک غذای کامل باشد. در تهیه نان سیر می توان از نان تست، نان باگت، خمیر پیتزا و… استفاده نمود، همچنین انتخاب مقدار سیر و نوع پنیر نیز کاملا سلیقه ایی است. این نوع نان بسیار لذیذ است و با کمی حوصله می توان اقدام به پخت آن نمود. در ادامه طرز تهیه نان سیر را به صورت تصویری و کامل مشاهده نمایید و این غذای ساده و خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه نان سیر

مواد لازم :

  • سیر : ۴ حبه
  • نان باگت : یک عدد
  • جعفری و برگ سیر خرد شده : دو قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
  • پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
  • کره : ۶۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه : هر کدام یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر سیر: به مقدار دلخواه

پخت نان سیر

طرز تهیه نان سیر با نان باگت :

برای شروع پخت نان سیر، کره را داخل ظرف مناسب ریخته و به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب نمایید. سپس سیرها را رنده نموده و با مقدار کمی جعفری خرد شده به کره ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه نان سیر

نمک، فلفل، پودر سیر و پنیر پارمزان را با یکدیگر مخلوط کرده و به موادی که در مرحله قبل آماده کردید اضافه نمایید و خوب هم بزنید.

نان سیر با پنیر

حال نان باگت ها را دو سانتی برش دهید و قسمت وسط آنها را با انگشت کمی گود نمایید. سپس آنها را داخل سینی فر بچینید.

تهیه نان سیر با نان باگت

مواد آماده شده را روی نان ها بریزید.

طرز تهیه نان با سیر

سپس سطح نان ها را با پنیر پیتزا بپوشانید و در انتها باقیمانده جعفری و برگ سیر خرد شده را روی پنیر پیتزاها بپاشید.

طرز تهیه نان پنیری با سیر

سینی را داخل فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم نموده اید، قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا روی نان ها طلایی شود.

پختن نان سیر

حال می توانید نان سیرهای خوشمزه را نوش جان نمایید. توجه داشته باشید که این نوع نان را می توان همانند پیتزا تهیه نمود و به عنوان غذای وعده اصلی نیز مورد استفاده قرار داد.

طرز پخت نان سیرپخت نان سیر

ضمن اینکه امیدواریم از طرز تهیه نان سیر که در این مطلب ارائه دادیم لذت کافی را برده باشید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی انواع نان از دیگر آموزش های مفید و مرحله به مرحله مجله ما برای تهیه نان های مختلف دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید