طرز تهیه ژله با شیر خوشمزه و تزیین ژله شیری مجلسی

2

ژله های متنوع و خوشمزه از جمله محبوب ترین دسرها می باشند که هر یک طعم و مزه خاصی دارند و کدبانوهای هنرمند اغلب برای تهیه آنها از روش های خاصی استفاده می کنند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که همیشه به دنبال یک روش و ترفند برای تهیه ژله ای متفاوت و خاص می باشید، این مطلب از مجله هنر در خانه را از دست ندهید و با طرز تهیه ژله با شیر آشنا شوید.

برای تهیه ژله رنگین کمان، ژله های چند رنگ و… می توان از بستنی و یا شیر استفاده نمود و از این طریق ژله ایی شیک و مجلسی داشت. قبلا روشی خاص و امتحان شده برای تهیه ژله بستنی چند رنگ را مطرح نموده ایم، حال می خواهیم به ارائه دو آموزش طرز تهیه ژله با شیر بپردازیم که مطمئنا می تواند یکی از محبوب ترین ژله ها برای مهمانی ها و مجالس باشد. در ادامه همراه ما باشید و از دستور تهیه ژله با شیر با دو روش مجزا نهایت استفاده را ببرید.

طز تهیه ژله با شیر

مواد لازم :

پودر ژله دلخواه : یک بسته

شیر : یک و نیم پیمانه

طرز تهیه ژله با شیر مجلسی :

ابتدا پودر ژله را داخل ظرف مناسبی ریخته و شیر سرد و یا شیری که با محیط هم دما می باشد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حال ظرف حاوی ژله و شیر را روی حرارت غیر مستقیم (مثل درب کتری) و یا داخل ماکروفر قرار دهید تا ذرات ژله کاملا حل شود و مخلوط یکدستی داشته باشید.

ژله شیری مجلسیژله خوشمزه با شیرتهیه ژله با شیر

در این مرحله قالب مناسب را چرب نموده و ژله تهیه شده را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا بعد از گذشت سه الی چهار ساعت ژله ساده کاملا ببندد و آماده سرو گردد.

آموزش ژله شیریآموزش تهیه ژله با شیر

سپس ژله را از قالب جدا کرده و تزیین نمایید.

ساخت ژله با شیرطرز تهیه ژله با شیرآموزش تهیه ژله با شیر

اما در صورتی که قصد دارید ژله ایی چند رنگ داشته باشید بهتر است از روش دیگری استفاده نمایید که در ادامه معرفی می نماییم.

مواد لازم :

پودر ژله : یک بسته

آب جوش : یک لیوان

شیر : یک چهارم لیوان

طرز تهیه ژله شیری دو رنگ :

برای تهیه این نوع ژله ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری حل نمایید. سپس آن را نصف نمایید و نیمه ابتدایی را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید. باقیمانده ژله را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خنک شود، سپس یک چهار لیوان شیر سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود. ژله اولی را از یخچال خارج نمایید و بعد از اطمینان از نیم بند شدن آن، ژله ایی را که با شیر ترکیب نموده اید داخل آن بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه ژله با شیرژله دو رنگ با شیر

برای تهیه ژله چند رنگ، این روش را با چند نوع ژله مختلف انجام دهید و ژله ها را بعد از نیم بند شدن ژله قبلی، روی آن بریزید.

نکته : هم دما نبودن شیر و ژله حل شده باعث بریده شدن این نوع ژله می شود. برای نتیجه گیری بهتر، لازم است که ژله حل شده در آب جوش به دمان محیط رسیده باشد، شیر نیز سرد و یا هم دما با محیط باشد.

ساخت ژله با شیر

امیدواریم طرز تهیه ژله با شیر که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد و این ژله زیبا و خاص را تهیه نموده و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. در صورتی که تمایل دارید از دیگر آموزش های ما برای تهیه ژله های متنوع و بسیار خوشمزه دیدن نمایید به بخش طرز تهیه ژله مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

۲ دیدگاه

  1. سیندرلا در

    سلام من از این روشی که شما دادید کردم ولی ژله‌ی من خراب شد چرا؟⁦☹️⁩
    چون وقتی که در آوردم ژله ی من تیکه تیکه شد خوب چطور از قالب در بیارم که سالم در بیارم به جوز چرب کردن

    • سلام دوست عزیز
      برای جدا کردن ژله از قالب، قبل از ریختن مواد باید قالب را کامل چرب کنید و بگذارید داخل یخچال، بعد از سه چهار ساعت که کامل بست. لبه های ژله رو با نوک چاقو از قالب جدا کنید. روی قالب یک بشقاب یا دیس مناسب بزار و بعد قالب را برگردون تا ژله جدا شه. ( میتونی قالب را قبل از برگرداندن برای چند ثانیه داخل آب ولرم بزاری و بعد برگردونی که راحت تر دربیاد، فقط دقت کن که آب داخل قالب نره و همینطر آب گرم باشه ولی داغ نباشه و زمانش هم از ۱۰ ثانیه بیشتر نشه.

یک نظر دهید