آموزش عروسک نمدی با الگو برای کودکان

0

هنر عروسک سازی یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که می توان به عنوان منبع درآمد نیز به آن توجه نمود، همانگونه که می دانید مدتی است عروسک های نمدی جایگاه ویژه ایی یافته اند و اغلب افراد تمایل به ساخت اینگونه عروسک ها دارند، از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه آموزش عروسک نمدی با الگو بپردازیم که این آموزش مرحله به مرحله می تواند به شما عزیزان برای ساخت عروسک های نمدی زیبا و بامزه کمک کند.

ساخت عروسک با گونی، پارچه و نمد از جمله عروسک سازی های بسیار پرطرفدار و جالب است که اغلب توسط افراد هنرمند انجام می گیرد. در مطالب قبلی مجله هنر در خانه آموزش های متنوعی در این رابطه ارائه داده ایم، حال قصد داریم به معرفی آموزش عروسک نمدی با الگو بپردازیم که امیدواریم این آموزش بامزه و جالب نیز مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد.

آموزش عروسک نمدی با الگو (آموزش تصویری)

اولین اقدام برای ساخت عروسک های نمدی تهیه الگوی عروسک است، عروسکی که در این مطلب قصد ساخت آن را داریم، عروسک روباه نمدی می باشد، بدین منظور ابتدا الگوی زیر ا در سایز دلخواه پرینت گرفته و سپس آن را به تعدادی که روی هر الگو کشیده شده است، بر روی پارچه نمدی برش بزنید.

الگوی عروسک نمدی

انتخاب رنگ به عهده خود شماست، اما پیشنهاد می کنیم الگوهایی را که عدد ۲ بر روی آنها نوشته شده را با نمد رنگی، عدد یک را با نمد سفید، و الگوی بینی و نوک دم را با نمد مشکی برش بزنید. حال با استفاده از چسب تکه های ریز را روی تکه بزرگتر بچسبانید.

ساخت عروسک با نمدساخت عروسک با نمد

در این مرحله با استفاده از دوخت دندان موشی، اجزا صورت عروسک را مطابق تصویر بدوزید و به یکدیگر متصل کنید.

آموزش عروسک نمدی

حال با خودکار اجزا صورت (دهان و چشم ها) را روی نمد سفید بکشید و با دوخت ساده آنها را بدوزید.

آموزش ساخت عروسک نمدی

ابتدا گوش ها را با دوخت دندان موشی به یکدیگر متصل نموده و سپس آنها را به سر عروسک وصل کنید.

ساخت عروسک نمدیآموزش ساخت عروسک نمدی

برای زیبایی بیشتر لپ های روباه، آن را با رژگونه یا رنگ پودر رنگ آمیزی کنید.

ساخت عروسک نمدی جدیدآموزش عروسک نمدی روباه

حال نوک دم را که روی نمد سیاه برش زده اید، به دم وصل کنید.

آموزش عروسک نمدی زیبا

داخل دم و همینطور بدن عروسک را با الیاف یا پنبه پر کنید و آنها را به یکدیگر متصل نمایید.

آموزش عروسک نمدی با الگو

سر عروسک را نیز پر نموده و به بدن وصل کنید، فقط توجه داشته باشید که نباید عروسک های نمدی را بیش از حد پر کرد، زیرا عروسک نامتوازن و بد فرم می شود.

ساختن عروسک با نمدآموزش عروسک نمدیساخت عروسک روباه با نمد

عکس زیر عروسک نمدی ما را نشان می دهد که یک از عروسک های بامزه و جالب برای کودکان محسوب می گردد.

آموزش عروسک نمدی با الگو

آموزش عروسک نمدی با الگو به پایان رسید، همانطور که مشاهده نمودید این عروسک به راحت ساخته شد و یکی از عروسک های جالب و زیبا می باشد که می توانید در سایز دلخواه برای کودکان بسازید. در صورتی که تمایل دارید ساخت دیگر عروسک ها را نیز تجربه نمایید پیشنهاد می کنیم سری به بخش عروسک سازی مجله ما بزنید و از جدیدترین و زیباترین آموزش ها دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید